خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند در اجتماع ۲ هزار نفری بسیجیان: سخنان سید حسن نصرالله امروز تکرار سخنان یاران با وفای امام حسین(ع) است

امام جمعه بیرجند در اجتماع ۲ هزار نفری بسیجیان: سخنان سید حسن نصرالله امروز تکرار سخنان یاران با وفای امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سخنان سید حسن نصرالله امروز تکرار سخنان یاران با وفای امام حسین(ع) است که اگر همه ما کشته شویم و بدانیم که کشته می‌شویم و ما را می‌سوزانند سپس زنده می‌شویم و این کار را هزار بار با ما بکنند، بازهم با شما می‌مانیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، امشب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در اجتماع ۲ هزار نفری بسیجیان با عنوان «لبیک یا خامنه ای» در مصلی بزرگ المهدی(عج) بیرجند اظهار کرد: به عنوان انسان و بیش از آن به عنوان مسلمان باید نسبت بین دین و حکومت را بدانیم و هر مسلمان باید بداند که حکومت از دیدگاه دین دارای چه جایگاهی است.

وی افزود: انسان موجودی است که از جهت استبداد، بی نهایت، اما بالفعل حیوان ضعیفی است و در بسیاری از مسائلی که حیوانات به صورت غریزی بر زندگیشان مسلط هستند، انسان همواره سرگردان است زیرا انسان به گونه ای آفریده شده که برای پرورش استعدادها نیاز به زندگی جمعی دارد که به صورت همکاری و تعاون متقابل باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: زندگی جمعی موجب شکوفایی استعدادهای انسان می شود و بدون آن انسان حتی حرف زدن را نیز یاد نمی گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: حکومت از دیدگاه دین و عقل ضرورتی اجتناب ناپذیر است و همه سرمایه های انسان در این جا بروز پیدا می کند اما دارای شرایطی است.

وی ادامه داد: هنگامی که انسان به صورت اجتماعی زندگی می کند باید قوانین آن را نیز بپذیرد؛ قانون نیزضمانت اجرایی می خواهد و اگر ضمانت اجرا نباشد، قانون فایده ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حکومت باید براساس عقل باشد و راه آن نیز باید از طریق علم پیموده شود، گفت: این چنین جامعه ای انسان ها را کامل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اوجب واجبات برای انسان، حکومتی صحیح، قانونمند، دانش بنیان و عادل است، و پیغمبران نیز برای همین مبعوث شده اند، اضافه کرد: افرادی که تابع نفس بودند و اندیشه ای کج و بسیار محدود در خود داشتند، همواره مزاحم راه نظام اسلامی بوده اند و این افراد، انسان ها را به نحوی به بردگی می خواهند.

وی مطرح کرد: خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده که سرنوشتش را در دست خودش قرار داده است، لذا بدتر از ستمگران، افرادی هستند که از او اطاعت می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دین اسلام، کوچکترین کمک به ستمگر، گناه کبیره شمرده می شود، افزود: طبق روایات شایستگی هر قوم و جمعیتی، همان حکومتی است که بر او حاکم است چرا که آن حکومت، براساس کمک یا سکوت، همراهی و یا بی تفاوتی افراد جامعه، مسلط شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: هرگز گناهان را به گردن دیگران نیندازیم بلکه باید بررسی کنیم که خودمان در اجرای حق و امر به معروف و نهی از منکر به چه میزان عمل کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه اگر در انجام امورات و وظایف، آن طور که دین خواسته است، عمل شود، جای هیچ سوءاستفاده ای باقی نمی ماند، گفت: در انواع و اقسام تخلفات که به خاطر سکوت ما، بی تفاوتی ما، همکاری ما آن ها مسلط شوند، با آن ها شریک هستیم، یعنی در گناه کل جامعه که به انحراف کشیده می شود ما سهم داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: مردم مدینه امام حسین علیه السلام را همراهی نکردند تا راحت باشند اما یک سال بعد یزید بین معاویه با حمله به مدینه سه روز کامل جان، مال و ناموس مردم را بر سربازانش آزاد و حلال کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: مردم کوفه نیز امام حسین علیه السلام را یاری نکردند اما بعد از شهادت امام حسین علیه السلام عرصه بر مردم کوفه تنگ شد تا جایی که به عنوان توابین قیام کردند اما این قیام نقش و تاثیری نداشت، چراکه فرصت را از دست داده بودند.

وی مطرح کرد: رهبری دارای وظیفه ای است و آن اینکه با تمام سرمایه اش برای کمک به دین جلو آید و مردم نیز دارای وظایفی هستند و اگر رهبرِ عدل را یاری کنند، عدل نیز حاکم خواهد شد اما اگر به پیشوایان ستمگر کمک کنند، بر جامعه مسلط خواهند شد و اموال بیت المال را می خورند و می دزدند و می برند و بر هر کسی که بخواهند ظلم می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: برای نجات از ظلم، رهبر دین خدا وظیفه دارد با تمام وجود به میدان آید و تک تک افراد جامعه نیز وظیفه دارند که رهبر الهی را تنها نگذارند، در این صورت می توان گفت که به پیروزی صد در صد خواهیم رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام فرمود “هل من ناصر ینصرنی”، ” هل من ناصر ینصرنی” یعنی چه؟ یعنی بیایید من را کمک کنید؟ من را نجات دهید؟ هرگز این نیست، به جهت اینکه نجاتی که به عنوان به اصطلاح یک مسئله فیزیکی جسمانی و اینها باشد که، او که دست خود امام حسین علیه السلام است به جهتی که آنها دست امام حسین علیه السلام را می بوسیدند اگر امام حسین علیه السلام با آن ها کنار می آمد، با ظلمه کنار می آمد، با ستمگران کنار می آمد، پس قطعا این بخش منتفی است.

 

وی اشاره کرد: مسئله “هل من ناصر ینصرنی” یعنی نسبت به این حق بزرگ انسانی و اسلامی و الهی که همه ی جهان بشر در آن شریک هستند و حق دارند، و این بار را باید برداشت، بخشی مربوط به رهبری است، حالا چه پیغمبر باشد، چه امام معصوم باشد چه نائب باشد، که باید رهبری بر اساس عدل و علم انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: مسئله “هل من ناصر ینصرنی” با توجه به مقدمات، یعنی مردم بالاترین حقوق شما ضایع می شود، بالاترین حقوق انسان ها ضایع می شود، من آمده ام که نجات بدهم، از شما کمک می خواهم، بیایید کمک کنید که خودتان، ناموستان، دینتان، دنیا و آخرتتان، آزادی و کرامتتان را خودتان حفظ کنید، نیامدند.

وی ادامه داد: اگر در کربلا مردم به امام حسین علیه السلام لبیک می گفتند، تمام سرنوشت جامعه بشری افتخار و کرامت بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: سخنان سید حسن نصرالله امروز تکرار سخنان یاران با وفای امام حسین(ع) است که امام با یارانش اتمام حجت کرد، اما گفتند اگر همه ما کشته شویم و بدانیم که کشته می‌شویم و ما را می‌سوزانند سپس زنده می‌شویم و این کار را هزار بار با ما بکنند، بازهم با شما می‌مانیم زیرا با بصیرت آمده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: ای کاش آقای سید حسن نصرالله، یمنی های دلاور، مسلمانان غیور و انسان هایی که با ندای لبیک یا حسین در اربعین حسینی به سمت کربلا حرکت می کنند و در برابر استکبار جهانی در صحنه بین الملل حماسه می آفرینند، ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درک کنند.

وی گفت: امروز رهبری جامعه آزادگان و مسلمانان از هر قشری در سایه رهبری نیابت عامه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ولایت فقیه، الحمدالله در منطقه، در سطح بین الملل و مخصوصا این اندیشه بسیجی به عنوان لبیک یا خامنه ای این مصدق دو فقره زیارت و دعاست، در این آزمایش مصحح و موید دو فقره زیارت، دعا و آرمان است، یعنی شما درست می گویید، یکی اینکه وقتی زیارت امام حسین(علیه السلام) را انجام می دهید، می گویید “یا لیتنا کن نامعک” و مصدق و موید این همان است که امروز در این آزمایش با حسین زمان لبیک می گویید، همچنان که وقتی به عنوان آرمان اصیل ایمانی و اسلامی در پیاده شدن عدالت حکومتی در سطح جهان در حکومت واحد مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، ” یا لیتنا کن نامعک” و آرزو می کنید که ظهور صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درک و در رکاب آن حضرت دفاع کنید، این لبیک شما، هم لبیک به امام حسین(علیه السلام) و هم لبیک به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *