خانه / دیدارها / انتقاد امام جمعه بیرجند به برگزاری همایش های تشریفاتی/ به مسائل اولویت دار استان از جمله راه ها برسید

انتقاد امام جمعه بیرجند به برگزاری همایش های تشریفاتی/ به مسائل اولویت دار استان از جمله راه ها برسید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه گاهی همایش هایی برای هیچی برگزار می‌شود که خرج های آن در ذهن انسان نمی گنجد! گفت: با این اقدامات مسائل اولویت‌دار مغفول می ماند و برای مسائل غیرمطلوب، اعتبار عظیمی جذب و صرف می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با آقای دکتر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: شرایط لازم در جمعیت هلال احمر مخصوصا در مسئولین استان خراسان جنوبی وجود دارد زیرا هم کارشناسی و تجربه لازم را دارند و هم عاشق کار و دلسوز هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر، دوستان و دلسوزان مردم هستند، افزود: اگرچه این جمعیت در برابر مردم به صورت شخصی شناسایی نمی شوند اما در هنگام گرفتاری که ممکن است بسیاری از دوستان و یا خویشاوندان از انسان فاصله بگیرند، در آن شرایط تنهایی، همین جمعیت به کمک مردم می شتابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شغل شما بسیار مقدس است خاطر نشان کرد: استان خراسان جنوبی بسیار پهناور است اما به دلایل مختلفی دچار عقب ماندگی هایی شده است که ضایعات و تلفات آن زیاد است لذا امیدواریم در تصمیم گیری هایی که در این سفر می شود آنچه قابل انجام است به حقیقت بپیوندد که مسلما یک سری زیرساخت هایی که باید در اختیار مردم قرار گیرد توسط شما و مسئولین ذی ربط کارشناسی، پیش بینی و اجرا خواهد شد و در کنار آن توزیع بسته های فرهنگی و بیش از همه آگاهی دادن به مردم می تواند احساس مسئولیت آن ها را بالا ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تا وقتی شرایط اینگونه باشد وضعیت راه ها نیز همینگونه خواهد ماند، گفت: باید هر چه سریع تر توجه ویژه ای به راه های استان شود.

وی اضافه کرد: باید به آن دسته از افرادی که مسئولیت خودروها در دستشان است و به نوعی راننده هستند این آگاهی داده شود که با شرایط موجود راه های استان رانندگی کنند و از طرفی تعهد لازم را به رعایت قانون و مقررات داشه باشند، لذا این موارد باید به صورت مکررا توسط مسئولین تذکر داده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: وقتی می توان در یک لحظه و چند دقیقه رفع خطر کرد چطور می شود که یک انسان آگاه و متعهد گناه های عظیمی به عهده بگیرد که موجب قتل خود و دیگران گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: شرایط موجود و زخم های کهنه تصادفات خراسان جنوبی همیشه همراه مان است که امیدواریم با حضور شما و تأکید بر مسئولین ذی ربط این موارد در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که همایش هایی برگزار می کنند و گاهی نیز اسم‌ها و القاب تشریفاتی دیگری به آن می دهند و خرج هایی می کنند که در ذهن انسان نمی گنجد، آن هم برای هیچ! و حتی متهم به فساد است و این در حالی است که راه های استان به اینگونه است، لذا اینگونه مسائل اولویت دار در انتهای صف می ماند و مسائلی که نه تنها اولویت ندارند بلکه مطلوب نیست، مورد توجه قرار گرفته و اعتبارات عظیمی نیز برای آن جذب و هزینه می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در جلسات مشورتی که دارید به مسئولین مربوطه و مسئولانی که مدیریت کلی در دست آن هاست و می توانند در ارتباط با وزارت خانه ها و سازمان ها این موضوعات را تعدیل کنند، این نکته را متذکر شوید تا جلوی اسراف کاری ها گرفته و به ضروریت های لازم روزانه توجه و آن ها را برآورده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: وقتی زیرساخت های لازم و تذکرات لازم به مردم داده شود آنگاه می توان اینگونه قضایا را به حداقل رساند.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی استان پهناور، پراکنده و در منطقه ای کویری واقع شده که با کمبود آب و کشاورزی روبرو است و باعث گشته تا مردم با مشکلات اقتصادی بیشماری دست و پنجه نرم کنند اما با همه این موارد آنچه از ناحیه مردم است در عین تنگدستی و قناعتی که دارند، در انواع کمک های خیرخواهانه اجتماعی و دینی حرف اول را می زنند، لذا باید قدر این مردم را دانست.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *