خانه / نمازجمعه / متن خطبه ها / مشروح بیانات حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادي در خطبه هاي نماز جمعه بيرجند مورخ ۹۸/۰۴/۲۱

مشروح بیانات حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادي در خطبه هاي نماز جمعه بيرجند مورخ ۹۸/۰۴/۲۱

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، مشروح بیانات حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادي در خطبه هاي نماز جمعه بيرجند مورخ ۹۸/۰۴/۲۱ به شرح زیر می باشد.

 

السلام علیکم و رحمت الله و برکاته، بسم الله الرحمن الرحیم

 

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الْأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشَاءِ وَ الْإِحْيَاءِ، وَ الْآخِرِ بَعْدَ فَنَاءِ الْأَشْيَاءِ، الْعَلِيمِ الَّذِي لا يَنْسَىٰ مَنْ ذَكَرَهُ، وَ لا يَنْقُصُ مَنْ شَكَرَهُ، وَ لا يَخِيبُ مَنْ دَعَاهُ، وَ لا يَقْطَعُ رَجَاءَ مَنْ رَجَاهُ  ثم الصلاة و السلام علی أشرف الأنبیاء و المرسلین محمد صلی الله علیه  و آله الطاهرین المعصومین و بعد اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله

خودم و شما عزیزان را به تقوای الهی و پرهیز از معصیت خدا دعوت می کنم همه ی ما روزی در پیش داریم که هیچ چیز به درد ما نخواهد خورد جز تقوا، و بهترین توشه هر انسانی از این عالم تقوای الهی است. فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَىٰ[۱] استفاده کردیم از بیانات  حضرت حجت الاسلام حاج آقای شراهی و تشریف فرمایی ایشان را  و مجموعه ای که در زیر سایه خورشید تبرکات پرچم مقدس گنبد و بارگاه حضرت ابو الحسن الرضا علیه السلام را به دوش گرفتند، خیلی تشکر می کنیم، دهه کرامت میلاد مقدس  حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و میلاد  پر نور حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام را به شما تهنیت می گویم و تبرکا بهره می جویم از حدیث شریف سلسله الذهب که حدیث قدسی است و کلام خداست و امام حجت خدا بر اساس حکمت در فرصت جمعیت نیشابور که با ۱۸۰۰۰ قلم که از قلمدان کشیدن و نوشتن جایگاه این حدیث آنجاست و عیناً با همان نیاز در هر زمانی، و زمان ما  بیش از آن های دیگر باید از آن بهره مند شویم، کلامی است که حضرت از آباء و اجداد  از لوح و قلم و بلاخره قالَ الله تبارک و تعالی همش معصومین اند(کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی) (حدیث سلسله الذهب)  بعد با فاصله کمی و سکوت اندکی که جلب توجه بیشتری می کند و امروز هم باید جلب توجه کند فرمود “بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها” دوستان خیلی توجه کنید این یک بحث کارشناسی، اسلام شناسی، معاد شناسی و مبدا شناسی، یک بحث علمی و عقلی و فلسفی است که حالا اگر از همه آن بهره مند نمی‌شویم اجمالاً حواسمان باشد که امام علیه السلام در آن مقطع و بعد از آن در تاریخ این را راهگشای کار همه ما قرار داده چقدر بهره برداری می کنیم، این همان دعوت رسول خداست که قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا این همان دعوت منتها ضمیمه دارد اگر آن چنان که باید انجام می شد و تعلیم توحید از خانه اهل بیت معصومین(علیه السلام) به  مردم می رسید و دچار شرک  خفی و شرک عملی نمی شد راه برای همه باز بود اما مصائبی که برای جهان اسلام و جهان انسان پیش آن بحث های عمیق عقلی و فلسفی و وحیانی و عرفانی را تحت الشعاع یک سری مسائل ظاهری و الفاظ و بازی با  الفاظ  قرار داد، اینجا است که امام علی(علیه السلام) این را برای همه ی نسل ها گذاشت، توحید خوب بخشی از آن معرفت به توحید ذاتی است، بخشی از آن  مربوط به توحید صفاتی و بخش دیگر مربوط به  توحید افعالی  است اما  هر سه اینها جنبه نظری دارد و در واقع کمال   اوج اندیشه انسانی شمرده می شود، اما توحید در عبادت که به آن توحید عملی می گویند فرق می کند آن کمال و اوج اندیشه انسانی است، اما توحید عملی یعنی شدن، یعنی در مقام آن معرفت و توحید نظری موحد شدن، عمل کردن، به محبوب رسیدن، این با آن فرق می کند و ما  توی این قضیه گیریم، حسابی هم گیریم، حتی  امام علیه السلام  در یک برنامه دیگری هم این قضیه را از جهت توجه بیشتر مردم به این به صورت دیگری تفسیر کردم، در تاریخ دارد که یک عده ای از شهر و دیارشان حرکت کردند و برای زیارت امام رضا(علیه السلام) روان شدند و بالاخره رسیدن در آن مقری که امام تشریف داشت، خوب در را کوبیدند کسی آمد پشت در، شما؟ عرض کردند که ما از شیعیان اهل بیتیم ما از شیعیان حضرت امام رضا(علیه السلام) هستیم، آمدیم اماممان را زیارت کنیم  خوب این دو قضیه را کنار هم بگذارید یکی اینکه تواضع به امام رضا(علیه السلام) و باقی معصومین این گونه است که در تاریخ هم دارد امام وقتی می نشستند، میدیدند که آن غلام سیاهی که هیچکس به او توجهی ندارد می آوردند کنارش می نشاندند با هم غذا می خوردند، ببینید این  تواضع را ملاحظه کنید، حالا یک عده به اصطلاح شیعیان حرکت کردند از راه دور آمدند، در زدند، بعد میگویند شما؟ گفتند و از شیعیان اهل بیت و از شیعیان امام رضا(علیه السلام) هستیم، امام اجازه نداد وارد بشوند یک روز، دو روز، ده روز، بیست روز، سی روز،  چهل  روز  خیلی عجیبه ها! خیلی حواس ها را جمع میکنه، ما باید حواسمان را جمع کنیم، خوب دیگه وقتی ناامید شدند آمدند روز آخر گفتند خوب ما چنین سعادتی نداریم ما مرخص میشویم اما به شهر و دیارمان بر نخواهیم گشت چرا؟ زیرا اینکه امام به ما راه نداده دیگه ما در شهر و دیارمان نمی توانیم سرمان را بالا بیاوریم، مشکل کجا بوده؟ یک مشکل بوده، مهم توجه به مشکل است، من هم گرفتار به این مشکلم ولی بی توجه هستم، امام رضا(علیه السلام) حکیمان این کار را  کرده هم برای آنها دَرس بشه هم برای دیگران دَرس بشه، هم برای من دَرس بشه که چه از این ها می پرسند شما، میگن ما شیعیان اهل بیت، شیعه معنی پیرو، پیرو از چه؟  پیرو از آن نظر، اندیشه و از آن عمل و کردار، معنی اش این است، دیگه هر پیروی پیشوایی دارد که قدم در قدم او می گذارد، حالا میگن ما شیعیان اهل بیت هستیم، ما شیعیان امام رضا(علیه السلام) هستیم، امام به آنها جا نداده، اشکال کجا بوده؟ اشکال توی همین مسئله بوده، همان توحید عملی، چرا چنین دروغ بزرگی، این دروغ در هیچ قالبی نمی گنجد، شما شیعه امام رضا(علیه السلام) هستید، شما شیعه علی بن ابی طالب(علیه السلام) هستید، یک مرتبه متوجه اشتباه خود شدند، آن آقا هم به آنها پیام رساند که بگید ما محب اهل بیتیم، دوست داریم اهل بیت را، بسیار خوب بفرمایید، همه وارد شدند، تفاوت از کجاست به کجا، این توحید عملی اینه، این وقتی صورت می گیرد که همچون نسخه مطابق با اصل آنچه را که امام عقیده دارد، آنچه که امام ایمان دارد، آنچه که امام اخلاق دارد، آنچه که امام رفتار دارد، البته هر کس به حد طاقت خودش اما الگو این است کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی (حدیث سلسله الذهب) به اینها امام فرمود این همان قولوا لا إله إلا الله است منتها مسئله را باز می کند،  بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها اینطوری نیست که حالا  لا اله الا الله گفتم مثل ابوسفیان دنبال هر هدفی غیر از خدا رفتم بعد  قولوا لا إله إلا الله شامل من بشود، چنین نیست، از امام صادق(علیه السلام) در اینجا حدیثی است روایتی است  که مَنْ قالَ لا اِلهَ اِلا اللهُ مُخْلِصاً دَخَلَ الْجَنَّةَ این قال ای که می گویند به معنی گفتن به زبان نیست مثل قولی است که شما در معاملات یا درعقد نکاح یا غیره، وقتی این صیغه عقد را می خوانید، این معامله که انجام می شود، بالاخره انجام می شود که شما تعهد دارید به آن، “مَنْ قالَ لا اِلهَ اِلا اللهُ دَخَلَ الْجَنَّةَ” بله “مَنْ قالَ لا اِلهَ اِلا اللهُ مُخْلِصاً دَخَلَ الْجَنَّةَ” آن “لا اِلهَ اِلا اللهُ” صحیح خالص اگر بگویی مستحق بهشتی، حالا نشانی به چه نشانی که این لا اله الا الله گفتنم که از نوع لا اله الا الله گفتن ابوذر یا از نوع لا اله الا الله گفتن ابوسفیان و “وَاِخْلاصُهُ بِها اَنْ تَحْجُزَهُ لا اِله اِلا اللهُ عَمّا حَرَّمَ الله”[۲] رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) نشانی به این نشانی  که وقتی لا اله الا الله میگوید هر کاری می خواهد بکند فرق نمی کند کار شخصی باشه، خانوادگی باشه ،اجتماعی باشه، سیاسی باشه ،اقتصادی باشه فرق نمیکند، اول حکم خدا، حلال و حرام خدا، رضای خدا را در نظر می‌گیرد بعد آن حرف را می گوید آن نامه را امضا می کند آن قدم را بر میدارد اون قلم را بر می دارد  آنجا اخم کند  آنجا لبخند میزند این لا اِلهَ اِلا اللهُ مُخْلِصاً یعنی این تفسیر کلام رسول خدا، در فرمایش امام صادق(علیه السلام) و در فرمایش امام رضا(علیه السلام) کارساز است ولی باید به آن توجه داشته باشیم.

بسم الله الرحمن الرحیم  وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾

 

خطبه دوم

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الْأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشَاءِ وَ الْإِحْيَاءِ، وَ الْآخِرِ بَعْدَ فَنَاءِ الْأَشْيَاءِ، الْعَلِيمِ الَّذِي لا يَنْسَىٰ مَنْ ذَكَرَهُ، وَ لا يَنْقُصُ مَنْ شَكَرَهُ، وَ لا يَخِيبُ مَنْ دَعَاهُ، وَ لا يَقْطَعُ رَجَاءَ مَنْ رَجَاهُ

والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين محمد صلی الله علیه واله اللهم صلّ علی محمد ، وعلی و فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنة و علی علی بن الحسین زین العابدین و  محمد بن علیٍّ  و علی جعفر بن محمد و  موسی بن جعفر الکاظم و علیٍّ ابن موسی الرضا المرتضی و محمد بن علی  و علی بن محمد الهادی و علی الحسن بن علی و علی الحجة القائم المهدی صلوت الله علیهم اجمعین  و بعد اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله

مجدد خودم و شما را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم، در هر کاری، در هر عملی قبل از هر چیز احکام الهی و رضای خدا را در نظر بگیرید، این ما هستیم که سرنوشت خودمان رارقم میزنیم در عمل مان، در گفتارمان، در کردارمان، و اگر ما نیت خیر، عمل خیر، سخن خیر انجام بدهیم عابقت ما هم به خیر است اما با بی تقوایی خودمان هستیم که زندگی یمان را بد رقم می زنیم، حواسمان باشد، خوب در مقابل توحید عملی نعوذ بالله شرک عملی است آن را میگویند طاغوت، طاغوت به معنای طغیان، حالامیخواهد این در درون باشد، نفس من سرکش است این طاغوت است أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ[۳]عوض اینکه رضای خدا را در نظر بگیرد نفسش را در نظر می گیرد این طاغوت است می خواهد این طاغوت یک طاغوت اقتصادی باشد بلاخره به دنبال یک انسان محتاج می‌رود که از او سوء استفاده اقتصادی بکند و به این منظور و بالاخره هر کار زشتی را که دستور می دهد به طمع انجام میدهد، تروریست ها پول میگیرند ومردم را می کشند طاغوت است، یا طاغوت سیاسی باشد، فرعون باشد إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ[۴] که تصور نشود فرعون که فقط مراد (رامسس) دوم فرعون زمان موسی است نخیر هر کس در پستی که قرار بگیرد و به حکم غیر خدا حکم کند طاغوت است و اگر چه در باطن و اگر چه در ظاهر حکم مسلمان بر آن جاری شود احکام ظاهری اما در باطن کافراست، وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ[۵] اولین شرط ایمان این است که طاغوت را کنار بزند حالا می خواهد طاغوت نفسانی خودش باشد، می خواهد یک طاغوت اقتصادی باشد، می خواهد یک طاغوت سیاسی باشد، می خواهد طاغوت تحت عنوان دیگری باشد “و الذین آمنوا” آن هایی که ایمان آوردند به خداوند، و کفر به طاغوت، کفر یعنی ندیده گرفتن، پوشیده گرفتن، یعنی آن را هیچی فرض کردن “فمَن يَكفُر بِالطّاغوتِ وَيُؤمِن بِاللَّهِ[۶] شرطش اینه همان شرطی که امام رضا فرموده فَمَن يَكفُر بِالطّاغوتِ وَيُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَكَ بِالعُروَةِ الوُثقىٰ[۷] می دانی دینت کی محکمه؟ آن وقتی که هر نوع طاغوتی را کنار بزنی و فقط خدا برایت مطرح باشد، اینجا جایِ پایت را قرص کردی این همان چیزی است که خود کلمه طیبه “لا اله الا الله” ذکر شده یعنی در کلمه  “لا اله الا الله” اول نفی  ما سوالله شده و بعد لحظات مقدس الهی به عنوان معبود اول “لا اله الا الله” اینجا “فمَن يَكفُر بِالطّاغوتِ” این دقیقا همان “لا اله الا الله” است، خیال نکنیم که این تقسیم بندی های به اصطلاح فقهی که مربط به احکام ظاهری است و برای اداره جامعه است و باید هم باشد و سلسله مراتبی دارد و باید هم رعایت بشود، و اما گمان نکنیم که این ها در آخرت کار ساز است، این ها مال مدیریت دنیا است اما در آخرت با حرف ها کار دارند “وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ[۸] ممکن است نماز هم بخواند، حج هم برود، روزه هم بگیرد همین حرف ها باشد مستحبات را هم انجام می دهد اما مطیع طاغوت است مطیع غیر خداست دنبال احکام دیگران است چشمش به آمریکا، فرانسه، انگلیس است اما در داخل دنبال پول و پارتی و بالاخره دنبال انواع خیانت هاست “وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ”[۹] دنبال این حرف ها می رود دیگر به خدا کاری ندارد دیگر یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ[۱۰] میدانی خدا چیکار میکنه؟ خدا سرگردان شان می کند دوستان، برادران، خواهران، مومنین این سرگردانی هایی که برای ما پیش میاد به هرکسی یک تحلیل و تفسیری در برابر سلیقه خودش انجام می دهد آن کارشناسی نشده است، اصل مطلب اینجاست که ما خودمان، خودمان را سرگردان می کنیم، این سرگردانی ها مربوط به خودمان است، روی طمعی که داریم، روی شعاری که دادیم، روی وعده دروغی که هست، نمیدونم این انتخابات که هست، انواع و اقسام طمع هایی که هست، حزب هایی که هست، گروه هایی که هست،  همه ی این ها را بر خدا ترجیح می دهیم، نمیدیم؟ حالا اگر خدا را در نظر نگرفتیم که افراد ناشایستی بر مردم مسلط نمی کردیم خود ما به دست خودمان این کارها را می کنیم، بعد همه هم داد میکشیم و ناله می کنیم خیلی عجیبه ها! کار، کارِ خودمان است خدا هم ما را از آن راه نور، از راه ایمان  راه دین راه انقلاب ما که اسلام ماست نه یک کلمه  کم و نه یک کلمه زیاد، راه توحید آن را رها کنیم دنبال حزب و گروه و نمیدونم پارتی یا خوشم اومد دنبال اینها میرویم، خدا می‌گوید که لازمه عمل شما را گرفتار می کنم که باز توی گرفتاری که باز خداوند توی گرفتاری هاست که خداوند برای ما قرار می‌دهد حکمت است لَعَلَّهُمْ‌ يَتَضَرَّعُونَ‌[۱۱] خدا می خواهد که بیدار شویم وقتی رفتیم دیدیم راه بن بست است تکرارنکنیم، حواسمان را جمع بگیریم، تقوا به خرج دهیم، دینمان را حفظ کنیم، آنوقت که  مسلط می شوند، شما در طول تاریخ، نه منحصر به زمان ما نیست در طول تاریخ نگاه کنید ۱۲۴  هزار پیغمبر آمدند، این همه جانشینان پاک پیغمبر آمدند اگر ما راه آنها را می رفتیم و دنبال طواغیت نمیرفتیم مشکلی نداشتیم، آنوقت میبینید که مخصوصاً از دویست سال قبل که باز طاغوت های به توان چند، یعنی یک طاغوت مستبد داخلی است یا مستبدان داخلی، بعد این ها اضافه می شوند به مستکبران خارجی بعد از آن چه در می آید؟ از آن درمی آید که مردم به خاطر بی تفاوتی شان به خاطر عدم تعهد شان کار را وا می گذارند، رضاخان پلید و کثیف بر این مردم مسلط می شود، انگلیس این بیگانه، این دزد بین المللی، این روباه استعمار و استکبار، به وسیله این آدم نادان همه آنچه که داریم به باد می دهد چه کسی مقصر است؟ ثروت های عظیم ما را به انگلیس داد آنچه که توانست دزدید و برد بیرون، او  فرهنگ مکتوب و این همه کتب و نوشته های علمی فلسفی و تحقیقات علما و دانشمندان ما را در طول تاریخ مجانی به انگلیس داد و بقیه اش را هم در ایران نابود کرد ما میفهمیم یعنی چه؟ چه بلایی به سرمان آوردند؟ او نوامیس ما را به تاراج داد و در اجرای منویات کثیف پیر استعمار انگلیس، در حوزه های علمیه را بست، او نام حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام را قدغن کرد، یک کار دو کار نیست، چرا این کارها شد؟ اینجا دیگر مردم بی تفاوت شدند به این جهت، طاغوت یعنی این، و ما مشاهده می‌کنیم که خدای متعال این فیض را داد و این عنایتی فرمود اسلام تجدید حیات کرد و از چهل سال قبل تا امروز اما باز هم می بینیم ناسپاس ها  هم صدا شدند با دشمن، هم صدا شدند با آنهایی که اصلاً تفکرشان محو اسلام و خیانت کردن است، متاسفانه می بینیم که برای جامعه ما بلاخره چهل سال نشیب  و فراز  به وجود آوردند این در حالی است که ما درست بر اساس ارزش‌های اسلامان، دین مان، انقلاب مان، عمل می کردیم ما اصلاً مشکلی نداشتیم، این که دشمن ها پررو می شوند و طلبکار هم در می آیند همه اش به خاطر سستی عوامل داخلی است  و ملاحظه می‌کنید که ما، اما به لطف خدا و با اینکه هنوز الحمدالله با همه خیانت ها که شده الحمدالله جبهه ایمانی در صحنه این جنگ تمام عیار که به تعبیر خود دشمن تمام گزینه ها روی میز است، همچون هشت سال دفاع مقدس نظامی که دنیا با ما جنگید اما پیروز میدان ما بودیم امروز هم در گام دوم انقلاب باید نقاط ضعف‌مان را، نقاط قوت مان را در نظر بگیریم و  دیگر به دیگران فرصت ندهیم، حواسمان را جمع بگیریم، اما هر وقت به اسلام مان به انقلاب مان به تعهدهای ایمانی مان در این ۴۰ سال عملکرد ایم  پیروز بودیم هر جا هم با اما و اگر و تردید وبالاخره تحلیل های غربی و شرقی آمده ایم جلو، همان جا شکست خوردیم  و الحمدالله جبهه فرهنگی ما که خودش را خوب نشان می دهد و به مناسبت آن هجوم بی رحمانه استکبار جهانی  به ارزش های ناموسی ما در هجوم به مسجد گوهرشاد و قتل عام مردم در پای ناموس، امروز دختران انقلاب مشاهده می کنید که بعد از ده ها سال بالاخره زنده و با حیات و با نشاط فریاد این ارزش را سر می دهند  و در مصاحبه های دختران عزیزمان  داشتند چقدر هوشیار، آن این است که امروز دشمن محو و نابودی ما را در فرو پاشی خانواده ها می داند و فرو پاشی خانواده ها استارتش از مسئله بد حجابی ها بروز می کند، به این مسئله خیلی دقت می فرمایید، من مستندی دارم که از  خبرنامه ها گرفتم، فتوکپی هایش هم پیشم هست  فرانسه جنایتکار که در مقابل انقلاب الجزایر – من آن سال ها را به خاطر دارم – تقریبا از هر هفت نفر از مردم الجزایر یک نفر کشته شد، شهید شد یعنی قتل و جنایت فرانسه نسبت مردم الجزایر این بود از هر هفت نفرشان یک نفر آن ها شهید شد، خوب کسی از فرانسوی ها می پرسد؟ چطور است که فرانسوی ها در الجزایر برای این که حجاب زنان مسلمان الجزایر را تغییر بدهند این همه سرمایه گذاری و اعتبار و بودجه می گذارند، این را از خود فرانسوی ها پرسید که شما این همه اعتبار را می گذارید  برای تاثیر گذاری درباره مسئله حجاب؟ آن پاسخ داد که شما توجه ندارید و آن این است که ما اگر بتوانیم از درون خانه حجاب زن مسلمان را هدف قرار دهیم به همه آن ها مسلط می شویم، این کارِ کارشناسی شده دشمن است، خوب بعضی افراد که خدای نکرده سوء نیت ندارند اما بخاطر بی تجربگی، به خاطرعدم تحلیل علمی، عدم آشنایی با فلسفه این کارها، میبینید که تقلید می کند، دیگری با لباسش این کار را می کند، حالا فکر نمی کند که آن دیگری کیه یه جاسوس، یک بهایی، یک منحرف، این هم لباسش را به تقلید آن تغییر می دهد، اما تصور نمی کند که بدترین نوع تهاجم برای نابودی جامعه اسلام از خانواده شروع می شود و آن از ایجاد بدحجابی ها شروع می شود و لذاست که باید دخترانمان را نصیحت کنیم، بیدار کنیم، که آن ها بدانند هرگز آن چنان کاری نمی کنند که خودشان با مردم خودشان بجنگند و به نفع دشمنی که به هیچ کس رحم نمی کند تغییر لباس بدهند که خوشبختانه این ۲۴ ساعت گذشته حضور دختران انقلاب و منطق آنها و صحبت هایی که کردند واقعا جای خیلی  شکر است، امیدواریم که درهمه جبهه ها، جبهه های فرهنگی، جبهه های اقتصادی و بلاخره جبهه های سیاسی تا به جبهه‌ای نظامی و غیره انشالله که باز هم تحت توجهات حضرت ولیعصر و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب انشالله باز هم موفقیت های چشمگیری در مقابل دشمنان داشته باشیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿۱﴾فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿۲﴾إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿۳﴾

[۱]  – آیه ۱۹۷ سوره بقره

[۲]  – ثواب الاعمال، ص ۲۰

[۳]  – قسمتی از آیه ۴۳ سوره فرقان – آیا دیدی حال آن کس را که (از غرور) هوای نفسش را خدای خود ساخته؟

[۴]  – قسمتی از آیه ۴ سوره قصص – همانا فرعون در زمین (مصر) تکبر و گردنکشی آغاز کرد.

[۵]  – قسمتی از آیه ۴۴ سوره مائده – هر کس به خلاف آنچه خدا فرستاده حکم کند چنین کس از کافران خواهد بود.

[۶]  – آیه ۲۵۶ سوره بقره – کار دین به اجبار نیست، تحقیقا راه هدایت و ضلالت بر همه کس روشن گردیده، پس هر که از راه کفر و سرکشی دیو رهزن برگردد و به راه ایمان به خدا گراید بی‌گمان به رشته محکم و استواری چنگ زده که هرگز نخواهد گسست، و خداوند (به هر چه خلق گویند و کنند) شنوا و داناست.

 

[۷]  – همان

[۸]  – آیه ۲۵۷ سوره بقره – خداوند سرور كسانى است كه ايمان آورده‏ اند آنان را از تاريكيها به سوى روشنايى به در مى ‏برد و كسانى كه كفر ورزيده‏ اند سرورانشان طاغوتند كه آنان را از روشنايى به سوى تاريكيها به در مى ‏برند آنان اهل آتشند كه خود در آن جاودانند.

[۹]  – همان

[۱۰]  – همان

 

[۱۱]  – قسمتی از آیه ۴۲ سوره الانعام – شاید به درگاه خدا گریه و زاری کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *