خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: اگر گرهی از کار مردم باز می‌کنیم بر آن‌ها منت نگذاریم / افتخار خادمی آستان مقدس رضوی شرف دنیا و آخرت است

امام جمعه بیرجند: اگر گرهی از کار مردم باز می‌کنیم بر آن‌ها منت نگذاریم / افتخار خادمی آستان مقدس رضوی شرف دنیا و آخرت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید به همه افراد در هر جایگاهی که هستند توجه داشته باشیم و مردم را کوچک و تحقیر نکنیم و اگر گره‌ای از کاری آنان باز می‌کنیم منت نگذاریم.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در آیین استقبال از کاروان خدام رضوی با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: افتخار خادمی آستان مقدس رضوی شرف دنیا و آخرت است و امیدواریم که با ائمه طاهرین علیه السلام محشور شوند.

 

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه ائمه معصومین علیه السلام در قرآن و حدیث، گفت: براساس آیه‌های مباهله و تطهیر و برخی آیات دیگر مفسران شیعه و سنی بر این که ائمه اطهار علیه السلام جانشینان پیامبر آخرالزمان هستند اتفاق نظر دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در نقل کتب اهل سنت و جماعت نیز نام ۱۲ امام علیه السلام ذکر شده، ادامه داد: در برخی احادیث آمده که یهودی‌ها نسبت به بت پرستان خود را پیروز میدان می‌دانستند چون منتظر پیامبر آخرالزمان بودند.

 

وی ابراز داشت: یکی از علائم پیامبر آخرالزمان جانشینان او هستند و به طور خاص از هر معصوم علیه السلام در ارتباط با امامان بعد از خود روایت داریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برکات وجودی امام رضا علیه السلام در ایران، عنوان کرد: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند به او کرامت داده لذا باید کرامت خود را حفظ می‌کند و همچنین موظف به حفظ کرامت سایر انسانها هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز در شرایط آخرالزمانی و تهاجمات فرهنگی کرامت انسانی پایمال می‌شود و اکنون شرایطی پیش آمده که برخی انسان‌ها دچار قساوت‌های آخرالزمانی شده و با آبروی دیگران بازی می‌کنند.

 

وی با اشاره به کرامت انسان در سیره امام رضا علیه السلام گفت: یکی از روایان نقل می کنند در محضر حضرت رضا علیه السلام بودم و با آن حضرت صحبت می‌کردم. جمع فراوانی در محضر ایشان بودند و درباره‌ی حلال و حرام می‌پرسیدند که ناگهان مردی وارد شد، سلام کرد و اظهار داشت در برگشت از سفر حج موجودی‌اش را گم کرده است، امام فرمودند بنشینید. کم کم همه مردم رفتند و من و چندنفر دیگر ماندیم. امام به اندرون رفت و پس از چند لحظه در را بست و گفت: مرد خراسانی کجاست؟ گفت: من اینجا هستم! امام دویست دینار به او داد و فرمود برای مخارجت صرف کن و به آن تبرک بجوی و لازم نیست آن را به نیابت از من صدقه بدهی، حال خارج شو تا تو را نبینم و مرا نبینی!  پس از رفتن آن مرد کسی از امام پرسید: بسیار عطا کردی و مهربانی نمودی، اما چرا چهره‌ات را از او پنهان داشتی؟ امام فرمود: از بیم آن که من خواری درخواست را در چهره‌اش ببینم که حاجتش را برآوردم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمام دین کرامت نوع بشر است، افزود: باید به همه افراد در هر جایگاهی که هستند توجه داشته باشیم و مردم را کوچک و تحقیر نکنیم و اگر گره‌ای از کاری آنان باز می‌کنیم منت نگذاریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تاکید کرد: حفظ عزت، آبرو و کرامت مردم جزو مسائل اصلی دین است و بعد از انجام واجبات هیچ کاری مهمتر از حفظ کرامت مردم و حل مشکل مردم نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *