خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام و المسلمین عبادی: علم به تنهایی مسئله را حل نمی کند بلکه نیازمند عمل است/ برنامه پرورش و رشد انسان ها همان برنامه توحیدی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی: علم به تنهایی مسئله را حل نمی کند بلکه نیازمند عمل است/ برنامه پرورش و رشد انسان ها همان برنامه توحیدی است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با کارکنان و مدیران دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ذخایر مهم جهان در دست مسلمانان است اما اختیاراتش در دست کفار قرار دارد، اظهار کرد: متأسفانه مسائل فرهنگی جهان اسلام و حتی مسائل عقیدتی که باید از منابع عقلانی و وحیانی تبیین شود، توسط کفار تعریف می گردد و گسترش پیدا می کند.

 

وی با اشاره به اینکه استعمارگران همچنین شرک و توحید را معنی می کنند و مسائلی که باید ریشه های عقلی و وحیاتی داشته باشد را به مسائل لفظی تنزل داده اند، افزود: آثار هر دو شرک جلی و شرک خفی در درون انسان یکی است، اما در رابطه با شرک جلی باید پرچم شرک که همان پرچم ضلالت است با جهاد پایین کشیده شود زیرا موجب ضلالت انسان ها می گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: شرک خفی بسیار خطرناک است و تنها با گفتن لا الله الا الله درست نمی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه به لازمه ایمان صحیح، اخلاص به وجود می آید، تصریح کرد: در این سیر الی الله همگان باز می مانند و عمرشان را تباه می کنند مگر افرادی که نقشه راه توحید را بدانند و به آن عمل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه علم به تنهایی مسئله را حل نمی کند بلکه نیازمند عمل است، ادامه داد: از فتنه های آخرالزمان همین بس که انسان شاید در ابتدای صبح دین داشته باشد اما ظهر از راه دین منحرف گردد و به بیراهه رود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان اسلام امروز دین را تعریف کرده و در اختیار برخی افراد جاهل قرار می دهند تا به نام شرک و توحید مسائلی را به خورد دیگران دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بهترین انسان، آن فردی است که به وظیفه اش عمل کند، عنوان داشت: باید به گذشته خود نگاهی بیندازیم و خود را مورد حلاجی قرار دهیم تا ببینیم آیا آنچه را که انجام داده ایم وظیفه بوده است یا خیر.

 

وی ابراز داشت: وظایف برای ما مشخص است لذا باید خود را کنترل کنیم و در این صورت است که می توانیم بر بسیاری از مشکلات پیروز گردیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر ایمان و توحید به معنی صحیحش باشد هیچ مشکلی به وجود نمی آید، اضافه کرد: شریک قرار دادن غیر خدا در هر کاری یعنی شرک، لذا باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید هر لحظه به یاد داشته باشیم که روزی جوابگوی تمامی اعمالمان خواهیم بود، گفت: عبودیت مسئله اصلی برای انسان است، لذا باید به خود برگردیم که چه کرده و ازین پس قصد داریم چه کنیم.

 

وی افزود: برنامه پرورش و رشد انسان ها همان برنامه توحیدی است و خارج از آن باعث می گردد تا همه ی درهای رشد بر روی انسان بسته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند صلاح و خیر انسان را در نقشه راه تعیین کرده است، ادامه داد: باید توجه داشت که سرمایه موجب وبال می گردد و آن دسته از افرادی که تنها به فکر خودشان هستند در روز قیامت افسوس خواهند خورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خودمان در هر چیزی که به سرمان می آید نقش داریم، خاطر نشان کرد: خداوند متعال برای همه خیر مطلق، حکمت و رحمت آفریده، اما این ما انسان ها هستیم که خیر را به شر تبدیل می کنیم.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *