خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی چیزی نیست که بتوان آن را با جنگ نظامی از بین برد/ قوای مقننه و مجریه از جوانان با استعداد استفاده کنند

امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی چیزی نیست که بتوان آن را با جنگ نظامی از بین برد/ قوای مقننه و مجریه از جوانان با استعداد استفاده کنند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن مستقل دانشگاه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس آنچه فطرت انسان است و آنچه استنباط عقلی است و آنچه با علم وحی است، بنا شده، اظهار کرد: انقلاب اسلامی چیزی نیست که بتوان آن را با جنگ نظامی از بین برد.

وی با اشاره به اینکه افراد را می توان کشت و از بین برد، اما هیچگاه نمیتوان فکر و عقیده او را نابود کرد، افزود: در مباحث فکری، عقیدتی، عقلانی، سیاسی، بیش از همه تزکیه نفسانی مهم است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مباحث اقتصادی جامعه خاطر نشان کرد: محاصره های اقتصادی دشمن مربوط به این چند سال نبوده و نیست، بلکه در زمان پیامبر اکرم نیز مسلمانان در محاصره اقتصادی قرار داشته اند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: گاهی حکومت هایی در بدنه انقلاب اسلامی نفوذ و کارهایی انجام داده اند که به مسلمانان ظلم های زیادی شده، که از جمله آن می توان به بنی اميه و قتل عام های آن اشاره کرد که اموال مسلمانان را غارت و هر جا که انسان حق گویی بود را مورد آزار و شکنجه قرار می دادند.
وی با بیان اینکه اسلام دین عدالت است و کسی که ایمان دارد بی نیاز می‌شود، بیان داشت: امروز فرزندان ابوذر بعد از ۱۴۰۰ سال، حزب الله را در لبنان تشکیل می‌دهند، و این جوانان توانستند حق را از باطل تشخیص دهند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن آسیب هایی را به کشور می‌رساند و این آسیب ها منشا و تاثیر آن داخل کشور است، خاطر نشان کرد: در هر جامعه افرادی وجود دارند که به خاطر سستی عقیده با دشمنان معامله می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: وقتی از درون کشور برخی ها با دشمن معامله می‌کنند زمینه طمع برای دشمن فراهم می گردد، اما اگر در درون کشور کسی برای دشمن طمع ايحاد نکند قطعا دشمن سر جایش می‌نشیند.
وی با بیان اینکه افراد سست عنصر کار دشمنان را آسان می کنند، گفت: عدم سازش با دشمن جهاد بزرگ شمرده شده است، لذا اطاعت نکردن از دشمن جهادی بزرگ به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن در هر جایی که احساس کند سستی وجود دارد نفوذ پیدا می کند، ادامه داد: اگر در داخل کشور از سیاست و فرهنگ بیگانگان پیروی و اطاعت نکنیم و آن را ترویج ندهیم، از دست دشمن کاری ساخته نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن تأکید بر اینکه نباید از دشمن تأثیر بپذیریم، گفت: هر چند ریزش هایی وجود دارد اما در برابر ریزش ها، رویش هایی نیز شکل می گیرد.

وی عنوان داشت: جوانان با بصیرتی در کشور وجود دارند که از استقلال و فرهنگ فکری و سیاسی خوبی برخوردار هستند، لذا می طلبد تا قوای مقننه و مجریه از جوانان خوش استعداد و خوش فکر استفاده کند.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *