خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: بزرگترین هنر را شهدا انجام داده اند/ هر چه داریم از شهداست

امام جمعه بیرجند: بزرگترین هنر را شهدا انجام داده اند/ هر چه داریم از شهداست

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه دوشنبه در جمع هنرمندان پیشکسوت انقلابی و هنرمندان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند انسان را موجودی متفاوت از دیگر موجودات آفریده است اظهار کرد: وقتی بحث هنر می شود نمونه های علمی آن در استعداد انسانی این است که یک فرد می تواند انواع صدا حرکات و نمایش ها را داشته باشد.

وی افزود: همه موجودات از پیش ساخته هستند اما اگر از بیرون دست انسان در تربیت آن ها تغییراتی ایجاد نکند همان حیوان گرگ، میش و سایر است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استعدادهای انسانی حد ندارد، ادامه داد: ما از نقاشی، شعر، کاریکاتور و نقشه هایی که زیبایی ها و زشتی ها را می آفریند بیشتر به جنبه بیرونی توجه داریم چون این آثار برخاسته از درون فرد است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: این عالم، رحم انسانیت انسان است، لذا باید سعی کنیم از این عالم در جهت ساخته شدن خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه انسان در این فرصت چند ساله ای که در این دنیا دارد باید هنر بیرونی خود را بشناسد و بروز دهد، خاطر نشان کرد: اگر زشتی ها در درون یک انسان ایجاد گردد آثارش جز ظلم، ستم، مکر و… نیست، اما اگر جنبه های مثبت نمود پیدا کند تبدیل به علم، حق، عرفان، کشف و وحی می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: ما باید بیشتر به هنر داخلی و اینکه از خود چه ساخته ایم توجه کنیم، زیرا در دنیا و آخرت با ما همراه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: بالاترین هنر یک انسان پیاده کردن نقشه خودش است که معلم این کارگاه در بعد مثبت آن پیامبر اکرم است که افرادی چون ابوذر، سلمان و مقداد می سازد.

وی ادامه داد: شهدا برای نجات بشر همه هستی خود را دادند و این هنر است، آن ها با خدا معامله کردند تا انسان بازیچه دست عوامل نفسانی شهوانی و حرص قرار نگیرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شهدا هنر بزرگ را انجام داده اند، افزود: شهدا همواره بازوی پیغمبران بوده اند و ما هرچه داریم از آن ها داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: هنر این است که انسان بشود مَثَل خدا، یعنی آیینه ی پاکی که اشعه خورشید در آن منعکس می شود.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *