خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علم بدون طهارت نفس خطرناک ترین سم برای جهان انسانیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علم بدون طهارت نفس خطرناک ترین سم برای جهان انسانیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وقتی علم مفید است که همراه با طهارت نفس باشد، گفت: اگر شرایط علم نباشد اولین و خطرناک ترین سم برای جهان انسانیت همین علم خواهد بود. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبادی یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه دومین دوره تربیت مربی و مدرس بینش مطهر اظهار داشت: ماهیت انسان ها با هم یکسان نیست بلکه یک جا انسان حیوان گزنده است، جایی حیوانی درنده و جایی حیوانی فرشته می شود.

وی بیان کرد: آنقدر فاصله بین انسان ها زیاد بوده و افراد از نظر ماهیت متنوع اند که بنا به گفته اهل دقت هر انسانی یک نوع است چون ماهیت انسان را اندیشه معین می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه چیز را باید با اندیشه انسان محک زد، افزود: بنابراین بسیاری از آنچه که فضل و فضیلت می دانیم اما در عین حالی که وجود آن فضیلت برای کمال یک ضرورت است، اما کافی نیست.

مطهری سمبل علم همراه با طهارت نفس بود

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه هر کاری بشر می خواهد انجام دهد باید بر اساس دانش انجام دهد اما این علم کافی نیست، بیان داشت: اگر شرایط علم نباشد اولین و خطرناک ترین سم برای جهان انسانیت همین علم خواهد بود، آن امروز جهان با آن درگیر است.

وی با تأکید بر اینکه وقتی علم مفید است که همراه با طهارت نفس باشد، عنوان داشت: سمبل این طهارت نفس علامه مطهری است و بخاطر طهارت نفس هیچ تحریفی در نوشته های مطهری وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر خباثت نفس همراه با علم باشد زهر عظیمی به جامعه خواهد ریخت، عنوان داشت: کسانی که طهارت نفس دارند علم مفید، نور و هدایت به جامعه می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: انسان در اندیشه خود تعریف و ماهیت او در اندیشه اش مشخص می شود، اگر اندیشه مطهر باشد همه چیز او عبادت و بندگی خدا است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *