خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عقیده و بصیرت مهمترین شاخصه نیروهای نظامی در جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عقیده و بصیرت مهمترین شاخصه نیروهای نظامی در جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عقیده و بصیرت مهمترین شاخصه نیروهای نظامی و دفاعی در جامعه اسلامی است، گفت: ارتش اسلامی کارش این است که بصیرت ایمانی و رسالت الهی و اندیشه مکتبی را انتقال دهند.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین عبادی صبح امروز (۲۳ مهر) در دیدار با روسای سازمان عقیدتی سیاسی یگان های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بیرجند، اظهار کرد: جایگاه نیروهای مسلح و ارتش در طول تاریخ و امروز و در هر جامعه ای ویژه است و در دوران طاغوت همکاری با ستمکاران از گناه کبیره است اما علما و مراجع نسبت به دو ارگان آموزش و پرورش و ارتش استثناء قائل بودند.

وی با بیان اینکه کار نیروهای مسلح و ارتش محافظت از جان و مال مردم است، افزود: در دوران طاغوت اگر چه برخی فرماندهای ارتش مجری بیگانگان بودند اما پیکره اصلی ارتش از مردم بود و اگر اینگونه نبود اصلاً انقلاب با این مانع بزرگ پیروز نمی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دفاع جانانه از میهن اسلامی در این چهل سال بهترین صداقت ارتش در بیعت با امام راحل است و این بسیار مایه افتخار است، گفت: هنوز با آرمان‌ها فاصله داریم اما همه شدنی است و هنوز متاسفانه اندیشه‌های بیگانه پرست مانع انجام آرمان‌ها است.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: در نظام اسلامی که آرمان ما است هیچ سازمانی جدای از مردم نیست بلکه جامعه اسلامی مردم باایمانی هستند که بر اساس تشکیلات هر کسی یک مسئولیت دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در کشورهای دیگر ابزاری در دست عده‌ای خاص هستند، عنوان کرد: در جامعه اسلامی نیروهای مسلح یک مجموعه‌ است که به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عقیده و بصیرت مهمترین شاخصه نیروهای نظامی و دفاعی در جامعه اسلامی است، گفت: نیروی نظامی اسلامی به دلیل غنی بودن مکتب اسلام باید غنی باشد لذا این نیروهای مسلح تابع هوای نفس و مزدوری دیگران نیست و بر اساس عقیده خود عمل می‌کند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: ارتش اسلامی کارش این است که بصیرت ایمانی و رسالت الهی و اندیشه مکتبی را انتقال دهند.

به گفته وی کار عقیدتی این است که نیروهای مسلح را در جهت ستیز با ستمگر، اجرای عدالت و کمک به مظلوم تغذیه کند و نشاط ایمانی که همواره سرنوشت‌ها را رقم می‌زند در آنان ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های عقیدتی در نیروهای مسلح و نظامی بسیار برنامه‌ای موفق بوده است، افزود: به دلیل اینکه تشکیلات نظامی مفید است و امور را جدی می‌گیرد لذا برنامه‌های عقیدتی برای آنان تاثیرگذار است.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: مسئله خدمت نظام وظیفه برای عمر افراد مفید است اما کسی که سربازی نرود از نظم زندگی، التزام و تعهد و پاسخگویی تجربه ای ندارد.

وی با بیان اینکه در این دنیا ستم و کودک کش متاسفانه مظلومان باید جان بدهند چرا که نمی‌خواهند از ستمگران بین المللی اطاعت کنند، گفت: افتخاری از این بالاتر نیست که جامعه ای با کمک نیروهای مسلح در مقابل ستمگران بین المللی و دزدان و مجرمان به هر گناهی سر خم نمی‌کند و در هر شرایطی از ولی فقیه اطاعت می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *