خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان

مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان

بسم ا… الرحمن الرحیم

أللّهُمَّ وَفِّقنَا لِمَا تُحِبُّ وَ تَرضَی، نَجِّنَا بِرَحْمَتِكَ مِنْ مُضِلاتِ الْفِتَنِ.

خیلی خوش آمدید، متشکرم استفاده کردم، پیشاپیش ایام شهادت حضرت ابی عبدا… جعفربن محمد بن صادق (سلام الله علیها ) را تسلیت عرض می کنم.

خوب مسأله قاچاق کالا و ارز مسأله بسیار پر اهمیتی است از زحماتی که شماها می کشید، تلاش هایی که واقعاً شبانه روزی انجام می دهید تشکر که چه عرض کنم بنده کسی نیستم ولی دعا می کنم که ان شاا… بیش از پیش موفق باشید.

جمله زیبایی فرمودند بعضی از دوستان، که ما به صورت جمعی عمل می کنیم نه جزیره ای، البته این عنوان حالت نسبی دارد، بله شما این کار را می کنید ولی در مجموع در سطح کشور به صورت جمعی عمل نمی شود؛ این کار یعنی جلوگیری از قاچاق کالا و ارز ، این کار شدنی است کاملاً شدنی است، منتهی آنچه که مهم است علت ها را شناسایی کردند و در صدد مبارزه با علت ها بر آمدن رمزش چی هست؟مثلاً فرمودید حالا۳۰ درصد کالاها از مبادی رسمی وارد می شود خوب این یعنی چه؟ علتش چیست ؟ یا مجهز نیستند، یا ابزار لازم را ندارند. خوب شما که می خواهید این همه هزینه کنید مقابل قاچاق و مبارزه با علت همان ها را هزینه کنید .

در تأمین ابزار و امکانات کنترل امروز یک روزی است که بالاخره از جهت ابزار بازرسی همه چیز را می شود کنترل کرد این چه طور است که مبادی رسمی حداقل اگر ۳۰درصد است نه خیر ۵۰درصد هم هست اینها رسماً وارد می شود، این ها ابزار است خوب چرا ابزار تهیه نمی کنند؟یا اشخاص هستند ؟چرا اشخاص را که سهل انگاری می کنند مسئول گذاشتید؟

حالا بنده که آدم کم اطلاعی هستم، ولی تا حالا به دست من اطلاعی نیامده است که از فلان گمرک، فلان مسئول را مؤاخذه کردند، جابجا کردند، تنبیه کردند، ما نشنیدیم .

خوب معلوم است، آیا برای مسئولیت هر بخش از این قسمت ها ما بهترین ها را، کارآمد ترین ها را، منصوب میکنیم و بعد نظارت داریم بر اینها یا  بعد رها می کنیم، وقتی رها میکنیم همین است دیگر. وقتی فلانی چون مال فلان حزب است هر کار کرد باید سر پُستش باشد، این دیگر هست دیگردر باقی بخش ها هم دیگر، به هر حال این ها با تجربه های ممتدی که داریم خیلی خوب فلان جا قانون نارسا است خوب، قانون نارسا است ما که می گوییم جزیره ای معنی اش همین است، چرا ارائه نشده است؟ قانون نارسا است و اگر شده چرا هماهنگی نشده در جبران آن مسأله ؟

بنابراین زحمت شماها زیاد است ولیکن یکی از مبدأ باید چه از مرزها، چه از گمرک ها، چه از غیرذالک، با علت ها درست مبارزه کرد، چه اگر قانون نارسا است آن را جبران کرد و از سوی دیگر هم اطلاع رسانی که خوب هم ما آمادگی داریم با زیر مجموعه انجام بدهیم، چون این مسأله مهمی است؛ هم باقی بالاخره رسانه هایی که حالا رسانه ملی باشد ،فضای مجازی باشد، رسانه های مکتوب باشد، در بهترین و حساس ترین لحظات از شبانه روز که مخاطب دارید حتماً ورود به این مساله پیدا کنید و اینکه سرنوشت مردم به اینها گره خورده است؛ اگر آگاهی های لازم را ما به مردم داده بودیم درصد مهمی در میان مردم قُبه پیدا میکرد ما قُبهی نمی بینیم. بله همان طور که فرمودید خیلی جاهایش مربوط به گرسنگی مردم ،بیکاری مردم است، خوب اگر بنا است همکاری شود معنی اش این است که شغل ایجاد کنند ،چرا نمی کنند؟ چرا جوانان را بیکار می گذارند ؟آدمی که گرسنه است که ایمان ندارد، بنابراین این کارها شدنی است این یک معمایی نیست که نشود حل بشود منتهی آن همکاری و هماهنگی لازم وجود ندارد، اگر وجود می داشت ما این نبودیم، بالاخره دو چیز میتواند انگیزه باشد برای پرهیز از این مسائل قاچاق یکی مسئله ایمان صحیح است، که اگر ایمان صحیح در جامعه ای در مردمی باشد به همان نسبت پرهیز می کنند از آنچه را که حرام است، از آنچه که گناه است. ما می بینیم که متاسفانه با پایگاه های ایمانی مردم در همین نظام جمهوری اسلامی بعضی سو استفاده می کنند مبارزه می کنند، تخریب می کنند پایگاه های ایمانی را، به گونه های مختلف بنابراین یا ایمان است که موجب پرهیز می شود یا آنچه که امروز مطرح است به عنوان منافع ملی در کشورهای دیگر دین ندارند ولی نسبت به دنیایش حساس است، وقتی درست به او تفهیم شده است که این قضیه با منافع ملی منافات دارد بعد هم در پایش اجرا هست یعنی تا فلان مسئولی بر خلاف منافع ملی عمل کرد هر که می خواهد باشد خوب ببینید داخل کشورش چه کارش میکنند بلافاصله می کَشند پای دار. مثلا چین در سالی چه قدر اعدام دارد؟ چرا اعدام دارد؟پای منافع ملی اش ایستاده

می بینید مثلا در کره جنوبی حتی او خودش نبود دوستش بود که سوء استفاده کرده بود بر حساب منافع ملی بلافاصله او را پایین کشیدند و دست بند زدند ۲۹ سال، ۳۰سال، او را زندانی کردند یک انتخابات زودرس ایجاد  کردند داخل برزیل مثلا…

چرا چون منافع ملی دارند ما متاسفانه عملاً هم با پایگاه های ایمانی مبارزه می شود و مسائل حلال و حرام برای مردم ندیده گرفته می شود عوامل این کار را می کنند، والا مردم ما ذاتاً از بهترین مردم اند ولی مسائل دینی را جدی نمیگیرند، مسائل ایمانی را جدی نمیگیرند، پایگاه ایمانی را دارند تخریب می کنند، از آن سو منافع ملی، قربانی حزب و گروه جمعیت فلان و این حرفا می شود خوب نتیجه اش همین است.

میگوییم جوان ما بیکار است می رود دنبال قاچاق، خوب اگر جوان ما بیکار است و می رود دنبال قاچاق این چه قدر هزینه دارد؟ همین هزینه را صرف کار کنید برای او تا به دنبال قاچاق نرود، چرا نمی کنند؟

 این در حالی است که  انواع و اقسام هزینه های سنگین حالا از اختلاس باشد، از دزدی باشد، از حقوق های نجومی باشد و غیره چه طور برای اشتغال نیست یا برخوردها دقیقاً باید متناسب باشد وقتی  جزیره ای نیست.

همانطوری که پلیس زحمت می کشد، با جانشان بازی میکنند، چه قدر شماها در هر سالی شهید دارید در این کارها؛اما خوب نیروی قضایی باید بلافاصله علاج او را بکند. بسیار جاها می شود که صحبت در این است که خیلی پرونده ها را بررسی نکرده اند پیش از آنکه پلیس به مقر کارش برسد آنرا آزاد کردند؛این می شود جزیره ای.

 کجاست هماهنگی؟! این همه کارخانه تعطیل می شود، کارگرهای ما بیکار می شود، نه تنها اشتغالی به آن معنی حاصل نشده است گاهی آمارهای اشتغال که میدهند بر اساس بیمه می دهد که بیمه آن جوان را مثلاً پدرش می دهد و اصلاً ربطی به شغل ندارد و از این قبیل…

به هر حال این راه ضرر همه است، اگر چنانچه همه پای کار آمدیم این مسئله حل شده است، اما اگر چنانچه نه همین طور ناهماهنگ برویم همه اش باید تلاش کنیم و رنج بریم و نتیجه ای نخواهیم گرفت.

 ولی به هر حال از تلاش شما، زحمات شما که دارید والا تشکر که چه عرض کنم دعاگوی شما هستم .

ان شاا… که موفق باشید، ولیکن ما نسبت به انقلابمان هزینه نمی کنیم ،امام(ره)  فرمود :«نگویید  که انقلاب برای ما چه کرده ؟ بگویید ما برای انقلاب چه کرده‌ایم؟ ». من برای انقلاب چه کار کرده ام؟ والا اگر این ها به صورت مسائل جدی در بیاد از خانواده ها که بگویید خانواده ، بچه کوچک را چه طور حرف زدن یاد می دهد، چه طور کارهای دیگر را یاد می دهد، خوب قُبه این مسائل را هم به بچه اش یاد دهد، در آموزش پرورش هم یاد می دهد،در آموزش پرورش به جای اینکه این مسائل را یاد دهند می آید رقص یاد میدهد، معلوم است که تعهد های دینی را از بین می برند تا برسد به سطح جامعه، این را به صورت یک مساله قَبیح این دشمنی با خود است، دشمنی با این مردم است، دشمنی با این جوان های بیکار است؛ چرا ما قُبه اش را به درستی تبعیین نمی کنیم برای خودمان؟

 به هر حال از شما خیلی متشکرم، عنایت فرمودید، موفق باشید، ولی ما منتظر روزی هستیم که برویم دنبال علّت ها و صادقانه به خودمان خیانت نکنیم و بعد از ۴۰سال نوحه و روضه نخوانیم، جشن بگیریم، نه نوحه بخوانیم.

 اجماعاً صلوات.

انتهای پیام /ا/ا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *