خانه / متن بیانات / اخلاق و معرفت / مشروح بیانات/ متن بیانات حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با مدیرکل، ائمه جماعات و روحانیون اداره کل زندان های خراسان جنوبی

مشروح بیانات/ متن بیانات حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با مدیرکل، ائمه جماعات و روحانیون اداره کل زندان های خراسان جنوبی

متن بیانات حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با مدیرکل، ائمه جماعات و روحانیون اداره کل زندان های خراسان جنوبی۹۶/۱۲/۱۶

 بسم الله الرحمن الرحیم. الحمد لله و صلوه و السلام علی رسول الله و علی آله آل الله و لعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله.

با سلام به امام زمان(عج) و با دورد به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه سنگرنشینان علم و ایمان. عرض تبریک و تهنیت میلاد مقدس صدیقه کبری فاطمه زهرا(سلام الله علیها).

خیلی خوش آمدید. متشکرم. استفاده کردیم. به همه شما خداقوت عرض میکنم.

مسئولیت مقدس تبلیغ و نصیحت از نوع کار پیغمبران(صلوات الله علیهم اجمعین) است. انسان دارای فطرت و عقل و دین است ولی نفس و شیطان هم وسوسه میکند. «يَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهَالَة»[۱]. انسان از خود غافل می شود و لغزش پیدا می کند و درصد قابل توجهی هم از این لغزش ها ریشه در ساختار تربیتی خانواده ها دارد، آموزشگاه ها دارد، مدیریت ها دارد که اگر آنها وظایف شان را درست انجام می دادند لغزش ها در انواع مسائل اجتماعی کاهش چشم گیری می داشت ولی خوب متاسفانه ما هستیم و شرایط موجود.

بازداشتگاه های جمهوری اسلامی که ندامتگاه است بر اساس آگاهی ای که به مخاطب داده می شود تفهیم می شود که او راه بدی را انتخاب کرده و اشتباه کرده. هم باید فکرش بازسازی بشود، هم عملش بازسازی شود و در شرایط مناسب به جامعه برگردد و بتواند به زندگی آبرومندانه ای ادامه بدهد. قرض این است.

اتفاقا از این جهت زندان ها مناسب ترین شرایط را دارند چون افراد درشرایط عادی که ازهر حیث آزاد هستند هم نفس آنها را وسوسه می کند هم کسب و کارها، زرق و برق های دنیا فکر آنها را به خود مشغول می کند. کمتر کسانی هستند که در این گیرودار ولو حضور داشته باشند اما حضور قلب داشته باشند. به ظاهر مخاطب است ولی فکرش ده جای دیگر مشغول است و از این حیث زندان ها یک جایی هست که طرف چون ارتباطش با انواع کارها و شغل ها گرفتار نیست یک مقدار هم تلخی آن سلب آزادی برایش حاصل شده و به خطایی که کرده توجه دارد مخاطبان خوبی هستند که صحبت در آنها تاثیر دارد که همواره باید به آنها امید داد تا خودشان را بازسازی کنند، فکرشان را بازسازی کنند و دوست شان را از دشمن تشخیص دهند و آماده شوند برای برگشتن به جامعه. بنابراین بذر تبلیغاتی که شما عزیزان زحمت می کشید که اشاره هم فرمودند زحمت مضاعف هم می کشید این بذر در یک زمین شیار شده و آماده می افتد و موثر است و خداوند گناهکارتائب را از عابد مغرور بیشتر دوست دارد.

حالا اعداد و ارقامی که به گونه های مختلف فرمودند از جهت کاربرد در شرایط داخلی خوب است اما آماری که فرمودند درباره شیعه و سنی، این متناسب با جمعیت است و این آمار اضافی نیست. مسلم در یک جامعه ای که اکثریت قاطع با شیعه باشد در همه قسمت ها این طور است و زندان هم یکی از همان قسمت ها است با همان درصد هم این دارد این چیز طبیعی است. اینها اصلا آماری که بخواهید بیان کنید نیست. یک چیز طبیعی است جمعیت بیشتر هم اهل خیر در آمارشان بیشتر است هم اهل شر آمارشان بیشتر است چون جمعیت شان بیشتر است.

 اما به هر حال پیرو هرمذهبی باشند هر مسلکی باشند هر دینی باشند ما به همه به چشم انسان نگاه می کنیم، بالاخره انسانی است که خطا کرده و باید به او کمک کرد، بازسازی کرد، نصیحت کرد؛ خیلی از مسائل را بهش تفهیم کرد تا خودش را نجات بدهد و ما هم به نجاتش کمک کنیم.

اما به هر حال بازداشتگاه های جمهوری اسلامی چه نسبت به آنچه که در گذشته ها بوده در زندان های ایران قبل از جمهوری اسلامی و چه جریانات مخوفی بود، مجرم هایی اصلی اصلی آزاد بودند و هرکار می خواستند می کردند و کسانی که به زندان ها میرفتند و جزئی بودند در چه شرایط سختی بودند و اگر کارشان بوی سیاسی می داد چه شکنجه ها می شدند و عده ای زیر شکنجه ها شهید می شدند، تحقیرهایی که می شد، اصلا از نوع بازسازی که امروز می شود از جهت فرهنگی، فکری و دینی اصلا وجود نداشت به این صورت و چه نسبت به آنچه که خارج از ایران همین حالا هست. زندان های که آمارهایش چه آنهایی که پنهان است و چه آنهایی که آشکار است آمارهایی که وحشت زا است، که اینها اگر قدردانی شود از مفاخر است.

شما مشاهده می کنید که حتی بازداشتگاه های دوران جنگ تحمیلی که به ایران هجوم شده بود و بالاخره آنهایی که اسیر گرفته می شدند آنقدر با آنها نیک رفتاری شد و آنقدر سازنده، اینها پرورش یافتند که در آن تاریخ آزادگان عزیز ما که در زندان های مخوف صدام اسیر بودند حالا غیر از آنهایی که زیر شکنجه ها به شهادت می رفتند و جان شان از دست می رفت بقیه چه شکنجه هایی شدند و اگر نبود وجود مقدسی مثل آقاسید علی اکبر ابوترابی (قدسره الشریف) که آن روحیه صبر او تاثیرگذار بود روی اسرای ما که در دست بیگانه بودند.

 در آن تاریخ کسی از یکی از مسئولان بلندپایه عراق پرسید که مگر شما انسان نیستید که این همه شکنجه می کنید. او گفته بود که فردا (فردا یعنی تبادل اسرا) ایران به ما پنجاه هزار شیخ تحویل خواهد داد یعنی چه؟ یعنی آنقدر در ایران خوش رفتاری بشود و آموزش داده شود اینها ساخته می شوند اینها به اشتباهات شان پی می برند که وقتی برگردند مواضع شان مواضع جمهوری اسلامی خواهد بود، عراقی اند ولی مواضع شان ایرانی خواهد بود. ما آنقدر شکنجه می کنیم که سی هزار دیوانه که زیر شکنجه دیوانه شده اند تحویل دهیم.

ببینید،فرق ره تا کجاست  آنچه که به نظر می رسد آن است که در جنگ نفت و حضور آمریکا در جنگ با عراق ظاهرش این است که تقریبا همه آنها را صدامی ها فرستادند به جبهه و به دست آمریکایی ها نابود شدند و شهید شدند که از آن تعبیری که پنجاه هزار شیخی که می دهند رژیم بعثی آسیب نبیند که برای آنها آسیبی بود حالا اینها افتخاراتی است که به هر حال در زندان های ما است.

کاش خود ما قدر آن را بدانیم، کاش مردم ما قدرش را بدانند که می دانند. یک وقتی بعضی از دوستان که خود جنابعالی هم بودید از این اوصاف داخل زندان ها به ما گفتید که ما گفتیم بیشتر نگویید که آدم شوق پیدا می کند.

خدا شما را خیر دهد ان شاالله که موید باشید در این رسالت بزرگی که دارید. بنده هم دعاگوی شما هستم به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص).

انتهای پیام/ع

[۱] -سوره نساء، بخشی از آیه ۱۷؛« تنها براي كساني است كه كار بدي را از روي جهالت انجام مي‏دهند.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *