خانه / متن بیانات / اخلاق و معرفت / مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ديدار با روحانیون و ائمه جماعات در جمعیت هلال احمر استان

مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ديدار با روحانیون و ائمه جماعات در جمعیت هلال احمر استان

متن بیانات حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در ديدار با روحانیون و ائمه جماعات در جمعیت هلال احمر استان ۱۳۹۶/۱۲/۱۶

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهم وقفنا مما تحب تحب و ترضی، نجنا برحمتک من مضلات الفتن»

با سلام به امام زمان(عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه سنگرنشینان علم و ایمان. عرض تبریک و تهنیت میلاد مقدس حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(سلام الله علیها).

خیلی خوش آمدید. بنده تشکر میکنم که شما زحمت کشیدید و تشریف آوردید. از فرمایشات شما استفاده کردیم و توقع هم همین است .

اصولا ماهیت خود سازمان هلال احمر، خُب دوست بی نام و نشان و دوست گمنام است. ما از نظر دوستی های عاطفی خیلی موارد ممکن است با افراد بنشینیم، صحبت کنیم، به تبلیغ برویم و در مقام عاطفی بالاخره قربان و صدقه بشویم، اما اگر خطری پیش بیاد دیگر آن دوست یا حضور ندارد یا اگر حضور داشته باشد کاری از دستش ساخته نیست و یا ممکن است اعراض کند. بسیاری از دوست های شناخته شده اینطوری اند اما همواره وقتی خدای ناکرده حادثه ای پیش می آید در جامعه به هر حال امور غیر مترقبه ای حاصل می شود گاهی در جامعه بیرونی، گاهی جامعه درونی، بعد می بینیم که عناصر این سازمان که نه قبلا دوستی ای دارند و نه همدیگر را می شناسند می آیند و عملا ورود پیدا می کنند و چقدر داریم جاهایی که برای نجات اشخاص جان خودشان در خطر افتاده و در واقع به شهادت رسیدند. این چنین سازمانی است . دوستان گمنامی هستند، دوستان بی نام و نشانی هستند.

خُب این ماهیت خود سازمان است. حالا شما عزیزان و علمای محترمی که رفتید با اینها همکاری می کنید، خیلی ارزش دارد، که البته چه در این سازمان و چه سازمان های دیگر به برکت انقلاب اسلامی در ایران این همکاری معنوی، همکاری فرهنگی و همکاری علمی که با این نهادها می شود آن به هر حال استخوان بندی ایمانی این نهادها را تقویت می کند . تعهد آنها حفظ می کند چون پا به پا که برسد آن چیزی که نقش آفرین است ایمان است، و این از طرح های بسیار خوبی بوده که در بسیاری از نهادها انجام شده و به هر میزانی که این ها به هرحال تلاش کردند نتیجه گرفتند.

یعنی آن کمکی که از جهت ایمان، از جهت اراده، از جهت اخلاق، از جهت راه عبودیت و بندگی خدا در قالب های مختلف چه تدریس شود، چه آموزش داده شود و چه اقامه نماز یا انجام امور مستحبات باشد که البته بالاتر از همه این ها آن شیوه و منش و روش اخلاقی علما است آن تاثیرگذار است. بنابراین ارزش کار شما به تداوم کار پیغمبرگونه است که نیروها حفظ شوند، رشد کنند و همان طور که اشاره فرمودید احیانا از آفت هایی که بخواهد نفوذ کند پیشگیری کند.

هیچ خدمتی بالاتر از خدمت های معنوی نیست و هیچ نعمتی بالاتر از نعمت هدایت و راهنمایی نیست.

به شما خداقوت عرض می کنم. ان شاالله که موفق باشید بسیار کار ارزشمندی دارید، که خوب یک سری مسلم وظایف قانونمند دارید که آیین نامه و بخش نامه دارید و خارج از آن هم با ابتکار و خلاقیت و نفوذ معنوی و بیش از همه شیوه و منش اخلاقی عنصر سازنده ای است.

بنده هم دعاگوی شما هستم و هم دعاگوی مجموعه این سازمان خدمت گذار هستم. امیدوارم که بیش از پیش موفق باشید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص).

انتهای پیام/ ع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *