خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اجناس قاچاق وارد شده به کشور چیزی نیست که بار شتر شود/چرا ورود اجناس قاچاق کنترل نمی‌شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اجناس قاچاق وارد شده به کشور چیزی نیست که بار شتر شود/چرا ورود اجناس قاچاق کنترل نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تمام سهم مردم مناطق مرزی خراسان‌جنوبی از صادرات کالا، دود و صدای ماشین‌ها است و چیز دیگری نصیبشان نمی‌شود لذا باید برای اشتغال این مردم کاری شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،به نقل خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان گمرک خراسان‌جنوبی، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و روز گمرک، اظهار داشت: روز گمرک مربوط به خراسان‌جنوبی نیست بلکه مربوط به گمرک است و گمرک به صورت نسبی در استان موفق است.

وی بیان داشت: آنچه که بشر به عنوان ابتکار ارائه می‌دهد و به آن عمل می‌کند هیچ کدام از این موارد به معنای ابتکار نیست بلکه یک نوع تقلید از نظام مدیریت خدا است که در طبیعت آفریده شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این مطلب که بدن انسان از جهت فیزیکی دارای تشکیلات و محدودیت‌هایی است ولی در عین حال با جهان خارج از خود نیز ارتباط دارد، اضافه کرد: بدن انسان دارای واردات از نوع اجناس سخت و نرم است.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه فضاهای مجازی مانند تلگرام مثل باقی نعمت‌ها از نعمت‌های خدا به شمار می‌آیند، تصریح کرد: باید از این موارد حداکثر استفاده را کرد ولی این به آن معنا نیست که هر آنچه به اسم فضای مجازی باشد مطلوب است.
وی با بیان اینکه متأسفانه فضای مجازی کشور به دست اسرائیل و انگلیس تنظیم می‌شود، اعلام کرد: متخصصین داخلی تصریح می‌کنند که با توانی که داریم می‌توانیم فضای مجازی را جابه‌جا و به صورت خودی درآوریم که فضای مجازی جامعه در دست دشمن نباشد اما همت کجاست؟
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: متأسفانه برای کشورهای غربی شغل ایجاد می‌کنیم اما برای جوانان کشور خود کاری انجام نمی‌دهیم.
همکاری برخی افراد در راستای ورود اجناس قاچاق به کشور
حجت الاسلام والمسلمین عبادی به ورود اجناس قاچاق و همکاری برخی افراد در گمرکات و بازارچه‌های مرزی در راستای ورود اجناس قاچاق به کشور اشاره و تبیین کرد: اجناس قاچاق وارد شده به کشور چیزی نیست که بار شتر شود و از پشت کوه درآید.
وی متذکر شد: چرا اجناسی که از راه‌های دیگر و مقامات رسمی وارد کشور می‌شود کنترل نمی‌شود یا شاید هم کنترل می‌شود ولی با هم می‌سازند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ورود اجناس قاچاق را مانند ورود غذا و هوای مسموم به بدن انسان تشبیه کرد و یادآور شد: به همان میزانی که ورود غذا و هوای مسموم انسان را مریض می‌کند و باید هزینه‌های زیادی بابت این امر بپردازد، واردات در فضای مجازی، گمرک و بازارچه‌های مرزی نیز چنین نتیجه‌ای را به دنبال دارد.
آثار واردات به کشور
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بیکاری جوانان، دلسردی بازاریان و سوء استفاده حداکثری بیگانگان از نتایج واردات به کشور است، اظهار داشت: زمانی که جامعه به مریضی دچار شود به نفع هیچ‌کس حتی کسانی که پول‌های زیادی به جیب می‌زنند، نیست.
وی به صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی اشاره و روند صادرات را خوب دانست و تبیین کرد: مسؤولان ذی‌ربط استانی باید به صادرات و تولیدات درون استانی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و دام توجه کنند.
دود و صدای ماشین، تمام سهم مردم مناطق مرزی از صادرات
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خواستار به‌کارگیری مردم محروم مناطق مرزی استان شد و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم مرزنشین استان از صادرات استان تنها صدای ماشین‌ها و دود را می‌بینند و چیز دیگری نصیبشان نمی‌شود لذا باید برای اشتغال این مردم کاری شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان خطاب به مسؤولان ذی‌ربط، متذکر شد: مسؤولان ذی‌ربط باید امور را براساس عدالت انجام دهند تا زمانی که منافعی است به صورت عادلانه تقسیم شود و اگر مشکلاتی نیز وجود دارد همه با هم تحمل کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *