خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: فردی که نمی‌تواند به حق عمل کند مسؤولیت را به دیگری واگذار کند/ مطالبات مردم از مسؤولین به قوت خود باقی است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: فردی که نمی‌تواند به حق عمل کند مسؤولیت را به دیگری واگذار کند/ مطالبات مردم از مسؤولین به قوت خود باقی است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اینکه آقایی بگوید اسمم فلان نفر است و هر کار بخواهم بکنم مسئله این نیست و باید به حق، قانون و عقل عمل کند و اگر چنانچه به این مسائل جوابگو نیست باید کار را به دیگری واگذار کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ، به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در جمع ائمه جمعه استان، اظهار داشت: مطالبات مردم که از مسؤولین حقوق خود را بخواهند به قوت خود باقی است و اینکه توطئه‌گران سریع بر موجی سوار شدند تمام شد و با رسوایی آن‌ها به پایان رسید.

وی با بیان اینکه جو بسیار مناسبی است و باید طبق قانون و با شیوه و مطالبات قانونی حقوق از دست رفته مردم به مردم برسد، گفت: در این جهت بسیاری از مردم ممکن است شرایط آن‌ها به نحو جامعی اجازه ندهد و در واقع آن‌هایی که مدافع حقوق مردم هستند باید حق مردم را مطالبه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همواره روحانیت تشیع که از اهل بیت(ع) اسلام ناب را گرفته است نباید بر گرسنگی مظلوم و شکم‌خوارگی ظالم صبر بکند و در طول تاریخ نیز از این جهت شیعه ابایی نداشته است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه فتنه و آشوب‌گران یک بخش است و دفع می‌شود، افزود: مسئله دیگر باقی است و تکلیف است که به طریقه قانونی و علمی و تبیین صحیح حقوق مظلوم بیان شود و قوای سه‌گانه که در قانون اساسی خدمت‌گزاران مردم شناخته شده اند نه آقابالاسران و پادشاه و رئیس؛  به تناسب جایگاه خود به مردم خدمت کنند.

وی بیان کرد: جایگاه دولت طبق قانون اساسی شاهنشاهی و حکومت اقل بر اکثر نیست و حکومت خدا برای مردم است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اینکه آقایی بگوید اسمم فلان نفر است و هر کار بخواهم بکنم مسئله این نیست و باید به حق، قانون و عقل عمل کند و اگر چنانچه به این مسائل جوابگو نیست باید کار را به دیگری واگذار کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تا کی می‌خواهیم بعد از ۴۰ سال معطل باشیم که دولت اسلامی به وجود بیاید، گفت: نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی داشتیم و تا اینجا که به پشت سر نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در دنیا به کسی اجازه نمی‌دادند که حتی یک سخن مستقل بزنند و ما راه طولانی را آمده‌ایم.

وی یادآور شد: کشورهایی که آن‌ها را با خاک یکسان می‌کنند حرفشان این است که به ما اجازه یک رای بدهید و جرم یمن و بحرین و این کشورها همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: باید نگاه کنیم که چه کردیم که قدرت منطقه شناخته می‌شویم و در همه صحنه‌ها آمریکا با شکست مواجه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آمریکا در در عراق، سوریه، یمن و غرب آسیا شکست خورد و در شرق آسیا نیز در حال شکست است، گفت: حتی وضعیت کشورهایی مانند پاکستان، کره جنوبی و کره شمالی نشان می‌دهد که آمریکا رفتنی است و این ها پیروزی ‌ایی است که نادیده است و باید ببینیم.

وی تبیین کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی این راه‌ها را پشت سرگذاشته و ما متوجه نیستیم در حالی که در دنیا متوجه هستند که ما چه کرده‌ایم و بالاخره جبهه استکبار در مقابل خود یک رقیب وابسته به خدا دارد که نعمت و معجزه‌ای است که واقع شده است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در پیشرو راه طولانی تا آرمان خود داریم و آرمان ما انقلاب، اسلام، نظام و قانون اساسی و نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد است که در شعارهای اول انقلاب ثبت شده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی تأکید کرد: اولین شرط این است که در راه پیش‌رو دولت اسلامی تشکیل شود و همه دولت‌مردان باید در این راه باشد.

وی اذعان داشت: اگر مسؤول جمهوری اسلامی هستید چرا سند ۲۰۳۰ را پیاده می‌کنید؟ مسائل حقوقی مردم را رعایت نمی‌کنید؟ عدالت را اجرایی نمی‌کنید؟ پس پیدا است که مشکل داریم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری آنچه که در جلو داریم در این نیمه راه، اول دولت اسلامی است، گفت: قاضی ما باید قاضی اسلامی باشد، نیروی مجریه باید قانون را اجرا کند، مجلس باید کارش بر اساس ملاک‌ها و به صورت پیش‌رو در یک کشور انقلابی باشد نه یک مجلس مرده که او را این‌طرف و آن‌طرف کنند و او همان طور عمل کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی تصریح کرد: ما به جامعه اسلامی خواهیم رسید و نقش پرورش‌دهنده یک دولت اسلامی است که می‌تواند ملت خود را اسلامی کند وگرنه جایی که ربا و رشوه می‌گیرند و دزدی، اختلاس، بی‌عدالتی، حقوق‌های نجومی و شکم‌های گرسنه است که جامعه اسلامی نیست  و وقتی جامعه اسلامی می‌شود که دولت به معنای عام آن اسلامی باشد.

وی افزود: جامعه اسلامی محصول دولت اسلامی است و بعد به عنوان تمدن اسلامی است که در آن جنگ نظامی و درگیری نیست و خود جاذبه تمدن اسلامی همه ملت‌ها را فرا می‌‎خواند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اینکه غربی‌ها در شیطنت خود هوشیار هستند و از اسلام داعش می‌سازند و در کشورهای اسلامی نفوذ می‌کنند به خاطر این است که در نسل‌های مختلف جهان اسلام را طوری قرار دهند که جاذبه‌های آن دیده نشود و این درحالی است که درست موضع ما این است که اسلام عملی شود و جاذبه‌های آن به دنیا نشان داده شود و اگر به این موفق شویم به همه چیز موفق شده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی اضافه کرد: بار مسؤولیت همه و خصوصاً روحانیت و بالاتر از همه مسؤولینی که این امانت بزرگ و حمل ولایت بر دوش آن‎ها است، سنگین است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *