خانه / متن بیانات / ولایت / مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در شورای اطلاع‌رسانی و فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان

مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در شورای اطلاع‌رسانی و فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان

متن بیانات حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در شورای اطلاع‌رسانی و فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه ارادتمندان به ساحت قدس ائمه هدات مهدیین علیهم صلوات الله.

جلسه لذت بخشی است. صحبت‌های لذت‌بخشی است. این‌ها هم از نوعی است که چون با قلم و بیان نمی‌شود تبیین کرد، بسیار دنباله دار است. همانطور که جلودارش در تاریخ از احادیث رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که قبلاً در فرمایشاتشان از جایگاه اهل بیت علیه السلام و مخصوصاً امام حسین (ع) فرمودند به عنوان معجزه تاریخی است. دنیا هم کارش بکند با این کاری نمی‌تواند بکند. معجره الهی است، چکارش می‌کند. خیلی‌ها هم در طول تاریخ با این دراُفتادند و هم در پایش با احساس کوچکی کم آوردند.

حالا کسانی پیدا شدند مثل متوکل عباسی قدغن کردند زیارت را. هر کس برود تنبیه کردند، دست‌هایشان را قطع کردند، به قتل رساندند. آب و گاو شیار در اطراف قبر امام حسین علیه السلام که ناپدیدش کنند، اما کم آوردند. متوکل عباسی که با آن همه هیمنه می خواست جلوی ارادت مردم را بگیرد، یک خانمی در دستگاه حکومتی جایگاهی داشت و یک روزی متوکل کاری داشت او را اظهار کرد. گفتند نیست، مسافرت است. این کجا رفته به مسئولان اطلاع نداده؟ چند روزی که گذشت سروکله کنیزش پیدا شد. گفتند بیا اینجا، شما کجا بودید؟ خانم کجا بوده ؟ گفت مسافرت رفتیم. کجا مسافرت رفتید؟ گفت رفتیم به زیارت حسین علیه السلام. که از دستگاه خود متوکل که قرنطینه کرده هیچ کس نرود، برای زیارت امام حسین(ع) می‌روند. منحصر به امام حسین(ع) نیست. عرض کردم اهل بیت(ع) یک چنین جایگاهی دارند، پیش دشمنان چنین جایگاهی دارند.

در تاریخ دارد که متوکل عباسی دستور داد که خانه امام هادی(ع) را تفتیش کنند سلاحی، ابزاری یا هر چه است بیاورند. نصف شب وارد شدند همه اشیاء را جمع کردند و بردند به دارالعماره. درون آن را که نگاه می‌کردند آنچه که خیلی نظر متوکل عباسی را جلب کرد این بود که دو تا کیسه زر با مهر دست خود متوکل عباسی در این ابزار بود. این‌ها اینجا چه می‌کرده، پرسید از اطرافیانش. مادرش گفت آن‌ها را من فرستادم. چرا فرستادی؟ گفت به خاطر داری هفته قبل تو را قولنج گرفت می‌خواستی بمیری، در آن حالتی که داشتم از تو ناامید می‌شدیم من این را نذر امام هادی(ع) کردم و فرستادم، خوب شدی.

آن خلیفه دیگر که، خلیفه عباسی حالا وزیرش بود یا کسی دیگر می‌خواست خیلی خوشایند بگوید برایش. وقتی رفتند به مزار بعضی از پدرنشان، بعد او گفت که ببینید این ائمه شیعه را مشاهده می‌کنید چقدر زائر دارند، چقدر مردم عشق دارند، چقدر گنبد و بارگاه دارند. پدران شما این همه خدمت کردند به مردم، این همه حکومت کردند بر مردم مسلمان، خوب شما هم دستور بدهید این کار را بکنند. خلیفه یک لحظه فکر کرد سرش را بالا آورد و گفت این کار دست انسان نیست. دلها دست خداست. ما اگرهم همچنین کاری کنیم تنها خواهیم ماند. دلها که دست ما نیست، دست خداست. همین که می‌بینید. این معجزه باقیه‌ی است که خدای متعال اتمام حجت کرده است. و این امانت را خدا به دلهای باایمان سپرده. بدخواهانی بودند، بدخواهانی هستند، بدخواهانی خواهند بود اما به تعبیر همان خلیفه عباسی این یک کار خدایی است. حالا شما چه توفیقی پیدا کردید که به هر دلیلی بوده که خدا می‌داند و ما نمی‌دانیم، شده‌اید خدمتگزار آستانه اهل بیت علیه السلام. خداوند هم به شما توفیق دهد هم به این مردم ارادتمند بالاخص خراسان جنوبی، مردم کل ایران، شیعیان کل جهان. نه، غیر شیعه هم به نسبت ساحت قدس اهل بیت علیه السلام این است.

خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید و این‌ها همه زمینه‌ساز باشد، مقدمه باشد برای اینکه بیش از هر چیزی به آن اندیشه پاک اهل عصمت، به آن نیت پاک معصومین(ع)، به آن اخلاق و عمل و سیاست عدالت اهل بیت علیه السلام. این‌ها همه مقدمه است. همان چیزی که دنیا عقل و حکمت به انتظار آن است که آن حکومت عادله اهل بیت(ع) پیاده شود. و همه این‌ها زمینه‌ساز آن باشد. ما که به اسم شیعه بسیار شرمنده ایم. بسیار شرمنده ایم، به جهتی که به اسم آنان عمل می‌کنیم اما به هر حال می‌بینید ما وقتی نام مقدس آنان را یدک بردیم باید خیلی بیش از این در فکرمان، در اخلاقمان، در سیاستمان، در عدالتمان، در انصافمان باید بروز می‌دانیم. که اگر چنانچه چیزی اتفاق می‌افتاد بدون اینکه بینی کسی خونین شود ما قلّه‌های بالای افکار و اندیشه جهان را یقین تصرف می‌کردیم در این چهار دهه. اینکه اکنون مورد هجوم قرار می‌گیریم به خودمان برگردیم، مشکل مال ما است. مشکل داریم دیگر.

چون به هر حال با آرمان‌های خودمان خیلی فاصله داریم. امیدواریم این تلنگرها ما را از خواب بیدار کند و برویم روی مسئله اصلی. ان شاالله که مأجور باشید. قلب مقدس امام زمان علیه السلام از شما راضی باشد. بر توفیقات و تأییدتان بیفزاید چه در مسئله خدمات به عتبات عالیات، چه در مسئله اربعین حسینی علیه السلام، چه در باقی آنچه که منتسب می‌شود به ذوات مقدسه آن‌ها، ان‌شالله که پیروز باشید. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *