خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان

مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان

متن بیانات حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مورخ ۲۶/۹/۹/۱۳۹۶

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

خیلی مچکرم. هم بیانات حضرتعالی که بسیار زیبا بود در توفیقاتی که در فهرستی نقل کردید از حضور این سازمان در زوایای مختلفی که خوشحال کننده است، الحمدالله. و هم حکمی به جناب آقای حجت الاسلام رضایی دادید، الحمدالله. و هم آنچه که خود ایشان در جهت اینکه با همکاری باقی نهادها و آن‌هایی که سر همکاری دارند و بالاخص نهادهای فرهنگی، این مسئله مهمی است. اگریک مثلاً سنگی از کوه آمد وسط جاده را گرفت و خطر ایجاده کرده، بنده شخصاً نمی توانیم این سنگ عظیم را حرکت دهم ولی می توانیم از این روستا ده نفر را بیاورم باهم این کار را کنیم. وقتی من نمی توانم تکلیف ساقط نمی‌شود، بلکه مرا یک تکلیف جدید می‌شود، که می توانیم. مسئله بسیار جالبی است. اما همانطور که عنایت دارید و همه کسی دان است که ما در شرایط زمانی خاصی قرار گرفتیم که با همه زمان ها متفاوت استو در اخبار و احادیث هم این آمده که چنین روزی خواهد آمد و دنیا پُر از فتنه خواهد شد. پُر از ظلم خواهد شد. که بدتر از همه آن‌ها تهاجم فرهنگی است، شبیخون فرهنگی است. بدتر از همه آن‌ها ناتوی فرهنگی است، بدتر از همه آن‌ها غارت فرهنگی است.

مسئله جدی است. البته با توجه به غنای مکتب ما و غنای مردم ما اگر از همه منابع استفاده شود، ما خیلی ساده می‌توانیم دنیا را زیر سوال ببریم با این کارهایی که می‌کند. کارهای دیوانگی که دنیا می‌کند به اسم تمدن، ما خیلی طرح داریم که همه این‌ها را زیرسوال ببریم و پاسخ ندارد. این دیگر شبهه نیست، حرف حساب است. اما خوب فعلاً در حالت انفعالی ما بیشتر در جهت پاسخ به شبهات هستیم، که البته این علامت کم کاری ما است. آن هم مسائلی است که باید سنجیده شود که در شرایط دنیای امروز، در ارتباطات دنیای امروز مخصوصاً برای نسل جوان که در معرض آسیب‌های بزرگ است.

دست هر جوان و نوجوان یک موبایل است که می‌رود زیر رختخواب و همه چیز را می‌بیند و می‌شنود. ما می‌خواهیم این را نجات دهیم، این که خودش هم به دلیل کم تجربگی رفته در سیل، که سیل او را نبرد. طبعاً باید با روانشناسی درست، با جامعه شناختی درست، با یک طرح درست و بیش از همه جنبه‌های هنری که اشاره هم فرمودید. به انواع و اقسامش باید نیرو داشته باشم، متناسب با این درد و رنج بزرگی که جامعه اسلامی را گرفته است. و متناسب با آن هنرمندانه، فعلاً در حال حاضر سدی اینجاد کنیم در مقابل تهاجم دشمن. اما اصلش ما باید تهاجم می‌داشتیم، تهاجم حق بر باطل، که باطل را نابود کند. کم کاری شده است. این حداقلی است که ما اکنون جوانان خودمان را بتوانیم پناه دهیم فعلاً از این آسیب، و خودمان را بازسازی کنیم از حالت پدافندی بیایم به حالت آفندی. حالا چه تشکیلات سازمان به صورت عامش و چه منطقه‌ی باید با عمل جهادی حالت آفندی پیدا کنیم.

بازهم تکرار می‌کنم این کار مشکلی نیست. این رسوایی‌های که دنیای امروز دارد همراه با بی‌حیایی که آن کارها را می‌کند بعد از دم از تمدن هم می‌زند، دم از حقوق بشر هم می‌زند، دم از انواع و اقسام شعارهای دیگر هم. این که رسوا است دیگر ما چطور نمی توانیم همین که عیان است، نمی توانیم به فرزندانمان تبیین کنیم و او زیر بار شبهه می رود که باید پاسخ دهیم. و حال آنکه زمینه با کار جهادی کاملاً می تواند متفاوت شود که ان شاالله امیدواریم در برنامه‌های شما باشد. جامعه ما هم جامعه‌ی است که از عقایدی برخوردار است، بسیار ارزشمند. حتی آن‌هایی هم که ظاهرشان درست نیست، ریشه ای عقاید پاکی دارند. این جامعه فرصت‌های خوبی به ما می‌دهد از دهه فاطیمه تا ماه رمضان، محرم، صفر، جلسات خانگی و فرق نمی‌کند هر جلسه ای. منتهی این گلایه ای است که بنده قبلاً هم مکرر خدمت حاج آقای رضایی عرض کردم که ببینید دشمن از آن طرف آبها آمده مثلاً  در مجالس عیش و عزای ما نفوذ کرده است. وقتی ما جلسه عقدکنان داریم برای فرزندمان، این فرزند در خانواده حزب اللهی می‌بینید که حداقل یک کروات می‌پوشد، چرا؟ علامت نفوذ است. تا برسد به انواع و اقسام مسائل نامشروعی که در خانه و خیابان می‌کنند. چطور است که ما در ظرف ۴۰ سال نتوانستیم برنامه‌های شادی برای این جلسه عقدکنان و عروسیمان که دارای پیام باشد، دارای محتوا باشد، در باره سبک زندگی باشد، نتوانستیم بسازیم. حالا این رمزش چیست. خرجش چیست. خرجی ندارد که این همه شاعر بیکار داریم، خوب بکار بگیرید. این همه هنرمند دارید درقالب های دیگر، این همه امکانات دارید در فضای مجازی بالاخره می شود، نکردیم.

یا مثلاً در روز عاشورا در همین شهر که شهر مذهبی است، می‌بینید که اکنون چندسالی شده (پیداست عمدی است) در کنار عزادارها یک عده زنان با لباس‌های زننده راه می‌افتند، با یک حجاب بد می‌آیند. این که اتفاق نیست. این برنامه‌ریزی است و دشمن کاملاً می‌داند که باید چکار کند. افرادی را دارد با افرادی معاملاتی می‌کند و از هر کدامی در یک جایی استفاده می‌کند. حالا چه در جلسه عزای ما باشد، چه در جلسه عیش و دانشگاه ما باشد. حتی در حوزه ما یک کارهایی می‌کنند، نمی‌کنند؟ اینجاست که این سازمان باید همه این‌ها را رصد کند. مطابق با هر یک از آن‌ها مثلاً جواب کلاش را با کلاش، جواب ژسه را با ژسه، توپخانه را با توپخانه، جواب بمباران را با موشک می‌دهید بالاخره باید تناسب داشته باشد. در تبلیغات هم اینگونه است. آن‌ها این کارها را می‌کنند، ما  متناسب با آن باید کار کنیم. امیدواریم که مسائل ارزشمند اگر کتاب، اگر نشر است همه جای خودش را دارد، یک مسئله میدانی؛ این‌ها عمیق نیست اما مؤثر است. جای یک کتاب مستدل را نمی‌گیرد اما خیلی مؤثر است. از این فرصت‌ها، از این مردم، از این اهل بیت علیه السلام، از قرآن و تاریخ و خیلی منابع داریم. ان شالله که خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید بیش از پیش در این جهاد کبیر موفق باشید. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *