خانه / متن بیانات / اخلاق و معرفت / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: احیای موقوفات امری مهم مشروط به اثرگذاری و هدفمندی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: احیای موقوفات امری مهم مشروط به اثرگذاری و هدفمندی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف یک سنت برخاسته از ایثار است، گفت: احیای موقوفات امری مهم مشروط به  اثرگذاری  و هدفمندی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و کارمندان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولیت‌های اداره اوقاف بسیار مهم و خطیر است.

وی با بیان اینکه انسان‌های واقف دارای نیت و ذات پاکی هستند که بر خلاف عدم توان مالی بسیار قناعت می‌کنند افزود: وقف یک سنت برخاسته از ایثار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اجرای نیات واقفین به عنوان سنت اصیل اسلامی را از جمله وظایف اوقاف عنوان کرد و بیان کرد: احیای موقوفات امری مهم مشروط به  اثرگذاری  و هدفمندی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی به بقاع متبرکه خراسان جنوبی اشاره کرد و تصریح کرد: امامزادگان در دوران سخت سیاسی بنی عباس متواری شدند و برای زندگی به کوه‌ها پناه بردند و یکی از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه توجه به بقاع متبرکه است چراکه این بقاع به ائمه معصومین انتصاب دارد و مصادیق حدیث ثقلین است.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: در گذشته و در دوران انگلیس و رضاشاه، درهای حوزه‌های علمیه بسته و بسیاری از طلاب شهید شدند و جلوی بسیاری از درآمدهایی که منجر به رشد جامعه می‌شد گرفته شد و موقوفه‌ها نیز تخریب شدند که در این راستا  با پیروزی انقلاب اسلامی نظامی جدید شکل گرفت و اداره اوقاف و امور خیریه نیز تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به  کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این فرصت را مغتنم بدانید چون هر فردی در این مسئولیت موفق باشد از عمر خود استفاده کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *