خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی: امام حسین(ع) ترجمان عملی «مصباح الهدی و سفینه النجاه» است

آیت الله عبادی: امام حسین(ع) ترجمان عملی «مصباح الهدی و سفینه النجاه» است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق آمار ۵۰ درصد موکب هایی که از زائران امام حسین (علیه السلام) پذیرایی می کنند، شیعه نیستند، گفت:امام حسین(ع) مصداق واقعی و عملی «مصباح الهدی و سفینه النجاه» است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلیرضا عبادی شامگاه (۸ آبان) در همايش طريق الحسين زمينه ساز منجي كه در محل اجتماع زائرين كاروان هاي پياده اربعين در مسجدالحسين جواديه بيرجند برگزار شد، اظهارداشت: حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» که از رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نقل شده است را بسیاری از مردم حفظ دارند و یا معنی آن را می دانند.

وی افزود: اگر به عمیق این حدیث که در نزد شیعه و سنی است،‌ توجه کنیم درمی یابیم که این حدیث یک معجزه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: افرادی که این حدیث را از زبان رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) شنیدند و ایمان داشتند، بر انسان های امروزی یک امتیاز دارند و آن اینکه «شنیدن مستقیم از زبان رسول اسلام است» ولی امتیاز انسان های امروزی بیشتر است چرا که انسان های امروزی بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال، تحقق این حدیث را مشاهده می کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام ۱۲۴ هزار پیامبری که مبعوث شدند «مصباح الهدی» و «سفینه النجاه» بوده اند، تصریح کرد: اما باید دقت کرد که چه می شود که پیامبر امام حسین (علیه السلام) را برای همیشه مصداق «مصباح الهدی و سفینه النجاه » اعلام می کند.

به گفته وی، مردم هرساله به اسم امام حسین‌(علیه السلام) گرد هم جمع می شوند و اسلام را زنده نگه می دارند، احادیث رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) را می شنوند و از علی (علیه السلام) درس زندگی می گیرند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی گفت: امروز در مقابل یزیدهای زمان (آمریکا،‌ انگلیس، فرانسه، صهیونیست) و همه ستمگران، یک حرکت عدالتخواهی به نام «حسین علیه السلام» به راه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار ۵۰ درصد موکب هایی که از زائران امام حسین (علیه السلام) پذیرایی می کنند، شیعه نیستند، افزود: مسیحی ها، ارمنی ها با کشیش هایشان و حتی یهودی ها از سراسر جهان، از هندوهایی که همواره برای امام حسین (علیه السلام) عزاداری می کنند که این مهم ترجمه حدیث رسول گرامی اسلام «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه » است نیز در راهپیمایی میلیونی اربعین حضور دارند.

امام جمعه بیرجند گفت: وقتی استعمارگر پیر و روباه زمان، با سلطه استعماری خون ملت ها را می مکید و جریان یتیم خانه ایران که با چراغ خاموش نصفی از مردم ایران را در قحطی و گرسنگی از بین برد، و شبه قاره هند را از مردم پابرهنه شبه قاره،‌ «لندن» ساخت، وجود شوم او بر بازوی ضعیف مردم هند، سنگینی می کرد؛ از هیچ راهی نیز نمی شد با او مقابله کرد اما ماهاتما گاندی گفت که من مردم هند را از سلطه انگلیس نجات می دهم و به نام رهبر آزادگان جهان «حسین(علیه السلام» این کار را انجام داد.

به گفته وی، انقلاب اسلامی ایران نیز به تعبیر حضرت روح الله،‌ از محرم و صفر برخواسته است و این خون حسین (علیه السلام) است که درگ های مردم می جوشد و به عشق امام مظلوم ما است که این حرکت ها (راهپیمایی عظیم اربعین) جریان می گیرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز تنها ملتی در مقابل آنها پیروز است که خود را از درون قوی کند، گفت: در کنفرانس همکاری اسلامی که با حضور سران ۵۰ کشور به اصطلاح اسلامی برگزار شد و شبه مسلمانان دور هم جمع شدند، اعلام کردند که فرصت پیدا نکردند درباره مسلمانان میمانمار صحبت کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *