خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسأله بصیرت باید به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه مطرح شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسأله بصیرت باید به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه مطرح شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه بصیرت شرط دین‌داری است گفت: مسأله بصیرت باید به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه مطرح شود و از زوایای مختلف و از هر فرصتی برای بازگو کردن آن استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار فرماندهان کلانتری‌های نیروی انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: برای تشخیص راه از بی‌راهه انسان به چشم سر نیاز دارد اما انسان باید غیر از چشم سر، چشمی داشته باشد بی‌راهه‌ها را تشخیص دهد که این کار از چشم سر برنمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: اگر دین همراه بصیرت نباشد انسان سر از بی‌راهه‌هایی در می‌آورد که بدتر از بی‌دینی، خرافات و شرک است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی بیان کرد: بصیرت شرط دین‌داری است و همان گونه که چشم سر داری خطایی است و آن با علم بر طرف می‌شود بصیرت نیز باید با علم دین، جهان شناسی، خدا شناسی و انسان شناسی همراه شود تا از این خطاها جلوگیری شود.

وی افزود: در این راستا انسان باید موانع علمی را بردارد و راه را تشخیص دهد و بصیرت را با علم دین از خطاها مصون بدارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: اکنون زمانی است که به خاطره انفجار اطلاعات و تهاجم تبلیغات اگر کسی غافل شود سبب نابودی سرمایه‌های خود شده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی بیان کرد: سرمایه‌های ما دین، فرهنگ، عدالت‌خواهی و فعالیت‌های ما است و اگر اینها غارت شود ما غارت‌زده هستیم.

وی با اشاره به عشقی که امروز در جهان به مکتب اهل بیت به وجود آماده است گفت: این عشق سبب به وجودآوردن جریان اربعین حسینی شده است که در برابر ظالمان این حرکت عدالت طلبانه که بصیرتی است با هدف مهمی از سوی مردم حاصل شده است که از گذشته بوده اما  در چند سال اخیر شدیدتر شده و رنگ جدیدی به خود گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسأله بصیرت باید به عنوان فرهنگ عمومی درآورده شود و از زوایای مختلف بیان شده و از هر فرصتی برای بازگو کردن آن استفاده شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *