خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: اساس دین حب و بغض است/ اشعار شاعران باید برخاسته از حب و بغض باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: اساس دین حب و بغض است/ اشعار شاعران باید برخاسته از حب و بغض باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اشعار شاعران باید برخاسته از حب و بغض باشد و جز حب به خدا امکان ندارد حب به معنی صحیح آن در انسان وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علیرضا عبادی امشب در دیدار شعرای مذهبی‌سرای بیرجند اظهارداشت: تولی و تبری که گاه درفروع دین و گاه در اصول دین و گاه بصورت مستقل ذکر شده است به عنوان اصول ایمان غالب تعبیرات است.

وی بابیان اینکه دین نزد خدا حق است گفت: واقعیت این است که هم حقیقت هرانسانی در حب و بغضش مشخص می‌شود و هم حقیقت در دین او تعریف می‌شود و مضامین روایات نیز برهمین اساس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: آنچه در اخلاق، کردار و موضع از انسان حاصل می‌شود تمامش مظاهر حب و بغض است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: آنچه در مظاهر وجود انسان قابل درک است حب وبغض است.

وی بیان داشت: وقتی دین انسان حب به مطامع دنیوی شود، چنین انسانی فاسد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: انسان صدها چیز را دوست دارد ولی درعرض یکدیگر نیستند و محال است دو حب درعرض هم بگنجند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی اذعان داشت: حب قابل تعدد نیست بلکه بصورت سلسله مراتب است.

وی با بیان اینکه اساس دین حب و بغض است گفت: درحب مجازی انسان گول خود را می‌خورد و حب حقیقی زمانی حاصل می‌شود که سنخیت حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ملاک حب و فرح انسان را خوشحالی اولیاء وی دانست و یادآورشد: اهل‌بیت(ع) وقتی خوشحال می‌شدند که عدل برپا می‌شد و همه چیز بر پایه عدل بود.

وی با اشاره به اینکه حب مسئله‌ای تحمیلی نیست گفت: انسان وقتی کیفیت و سنخیت را پیدا کند خاصیت نیز حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی در پایان نیز خاطرنشان کرد: اشعار شاعران برخاسته از حب و بغض است و جز حب به خدا امکان ندارد حب به معنی صحیحش درانسان وجود داشته باشد.

پایان این جلسه باشعر خوانی شعرای مذهبی‌سرا همراه بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *