خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اسارت روح انسان را از سیرالی الله باز می‌دارد/آزادگی خود را حفظ کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اسارت روح انسان را از سیرالی الله باز می‌دارد/آزادگی خود را حفظ کنید

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه انسان در هر رتبه ای که است باید آزادگی خود را حفظ کند، گفت: اسارت روح انسان را از سیر الی الله بازمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۲۶ مرداد) در دیدار با آزادگان خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: از نظر عموم معنی آزادگی این است که افراد در بند دشمن بودند و آزاد شدند و لقب آزادگی به آن ها اختصاص داده شد اما معنی آزادگی این نیست.

 
وی با بیان اینکه انسان دارای جسم و روح است، گفت: برای جسم و روح انسان بندهایی وجود دارد که انسان را اسیر می کند و از حرکت در سیر الی الله باز می دارد.

 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه برخی از مسائل روح انسان را از پرواز باز می دارند، افزود: بندهایی هم چون طمع، حرص، نفس، پول و رفاه باعث می شوند که انسان نتواند سیر الی الله را طی کند.

 
آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه انسان باید به شرف، عزت و روحش توجه داشته باشد، ادامه داد: تنها سیر الی الله است که انسان را قانع می کند اما متاسفانه انسان درگیر بندهایی می شود.

 
وی با اشاره به مرحوم حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی گفت: ایشان آزاده شایسته ای بودند و مرحوم حجت الاسلام ابوترابی حاضر بودند که شکنجه شوند اما دیگران آسیبی نبینند.

 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آوازه تحمل مرحوم حجت الاسلام ابوترابی زیر شکنجه های دشمن به گوش همه دنیا رسیده بود، افزود: ایشان از تمام قیود دنیوی آزاد بودند و سیر الی الله داشتند.

 
آیت الله عبادی با توجه به اینکه نام مقدس آزادگان مربوط به روزی است که به اسارت رفتند و درس آزادگی آموختند، تاکید کرد: در هر رتبه ای که هستید آزادگی خود را حفظ کنید و اسلام آن آسیب و شکنجه هایی را که دیدید هیچ گاه ضایع نمی کند.

 
وی در پایان اظهار داشت: شما آزادگان در دوران دفاع مقدس تنها نبودید بلکه خانواده هایتان نیز پشت شما ایستادند و به دفاع پرداختند و زمانی که شما اسیر دشمن شدید آن ها نیز صبر و ایستادگی کردند و در جهاد شما شریک هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *