خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ظلم و ستم ظالمان جهان نتیجه علم بدون ایمان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ظلم و ستم ظالمان جهان نتیجه علم بدون ایمان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه که می تواند دنیای امروز را از این ظلم و ستمی که ظالمان روا می دارند، نجات دهد اندیشه‌های شهید مطهری و حوزه‌های علمیه هستند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز پنج شنبه ۲۹ تیرماه در سفر به شهر خضری در حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) این شهر با بیان اینکه زنده بودن انسان در بعد انسانی به علم است و مرگ او به جهل و نادانی، گفت: البته موجودات دیگر هم حیات دارند اما حیات جمادی؛ همه نباتات و حیوانات مقدمه ای برای خلقت انسان هستند.

 

وی با بیان اینکه کمال انسان در مثل خدا شدن است، گفت: حیات کامل مخصوص انسان است و بقیه موجودات، نباتات و جمادات مقدمه حیات انسان هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حیات انسان در عقل او است و خداوند استعدادی را به انسان داده که می‌تواند مجهولات عالم را بفهمد و پیش برود، افزود: حیات عقل به علم و حیات علم به ایمان است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کمال انسان در سیر الی الله است، افزود: اگر علم رها باشد عرصه را به بشر تنگ خواهد کرد؛ظلم، تعدی و تجاوز امروز به دلیل همین علم بدون ایمان است.

 

وی با بیان اینکه علم بدون ایمان تبدیل زور و ستم خواهد شد، گفت: همان چیزی که این روزها  در جهان دیده می شود و برخی کشورها از علم خود در راستای کشتن انسانهای بی گناه استفاده می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حیات ایمان به عمل است آن هم عملی که با اخلاص همراه باشد، گفت:  عملی خوب است که خدایی باشد و ایمان وقتی حیات دارد که عمل ان برای خدا و با اخلاص باشد.

 

آیت الله عبادی گفت: آنچه که می تواند دنیای امروز را از این ظلم و ستمی که ظالمان روا می دارند، نجات دهد اندیشه‌های شهید مطهری و حوزه‌های علمیه هستند.

 

وی اظهارداشت: علمای بسیاری برای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) زحمت کشیدند اما همواره استبداد تلاش می کرد تا پایگاه‌های علمی را از بین می برند و عناصر بی سواد و فاسدی مثل رضاخان و آتاتورک را بر مردم مسلط کردند که اینها به علما و حوزه های علمیه ضربه شدیدی زدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *