خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم توجه به عواطف معلولان/ خدمت به مردم به ویژه محرومین بالاترین اجر را نزد خداوند دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم توجه به عواطف معلولان/ خدمت به مردم به ویژه محرومین بالاترین اجر را نزد خداوند دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ عملی همانند خوشحال کردن دل انسانها و خدمت به انها اهمیت ندارد، گفت:  افراد بزرگی که در سیر و سلوک معنوی به جایی رسیدند آنچه برای آنها مهم بوده، خدمت رسانی به مردم و خوشحال کردن دل بندگان خدا بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه در دیدار جمعی از کارکنان بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همان گونه که برخی از اعضای بدن اگر آسیب ببیند ممکن است اعضای دیگر هم تحت تاثیر خود قرار دهد و از کار بیفتند، گفت: جامعه هم اینگونه است و اگر کسی مشکلی داشته باشد باید دیگر اعضای جامعه هم از مشکل او احساس درد کنند.

 

وی با بیان اینکه انسانهای مومن نسبت به هم مانند اعضای بدن هستند که اگر عضوی احساس درد کند بقیه اعضا هم احساس درد می‌کنند، افزود: خداوند انسانها را براساس فطرت الهی این طور آفریده است، علاوه بر این در دین اسلام نیز دستگیری از ضعیفان تاکید شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه که امروزه در سطح بین الملل از طریق یک سری خائن بر مسلمان و غیر مسلمان انجام می شود نتیجه دوری از دین است، گفت: دل باید محل محبت همه انسانها باشد به جز آن انسانهایی که فکر توطئه، جنگ و خیانت دارند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه مریض و معلول نیازمند دستگیری، محبت و توجه است، اظهارداشت: شغل شما شغل خوبی است، حداکثر بهره برداری معنوی را از این فرصت ببرید.

 

وی با بیان اینکه بزرگان دین اسلام به همه نیازمندان کمک می‌کردند، گفت: امام صادق(ع) شبانه برای فقرا نان و غذا می‌بردند، وقتی از ایشان می پرسیدند که اینها از شیعیان شما بودند که به انها غذا دادید، حضرت پاسخ می دادند؛ خیر اینها از انسان‌های گرسنه بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امام علی(علیه السلام) نیز به کودکان یتیم و مستضعفان بسیار توجه می کرد و تلاش می کرد تا علاوه بر تغذیه جسم، از نظر روحی آنها را خوشحال کند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه هیچ عملی همانند خوشحال کردن دل انسانها و خدمت به انها اهمیت و ثواب ندارد، گفت: افراد بزرگی که در سیر و سلوک به جایی رسیدند آنچه برای آنها مهم بوده، خدمت رسانی به مردم و خوشحال کردن دل بندگان خدا بوده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *