خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عید سعید فطر؛ بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان/ بصیرت و وحدت برمحور ولایت تنها راه ناامید کردن دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عید سعید فطر؛ بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان/ بصیرت و وحدت برمحور ولایت تنها راه ناامید کردن دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر داشتن بصیرت و حرکت در مسیر ولایت، گفت: اگر طبق سخنان امام خمینی(ره) و فرمایشات امام خامنه ای عمل کنیم، دشمن هیچ گاه بر ما طمع نخواهد کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز (۵ تیر) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بیرجند، ضمن تبریک این عید بزرگ با اشاره به اینکه گناهان، انحرافات، بددلی ها و بد فکری ها انسان را از اصل دور می کند، گفت: ماه رمضان فرصت بزرگی برای پاک کردن زنگار از قلب ها است و لذا برخی از افراد برای استفاده بهتر از معنویات این ماه از ابتدای ماه رجب و شعبان خودسازی را شروع می کند و به تزکیه نفس می پردازند.

 

وی با بیان اینکه افراد زیادی هستند که به نان روز خود درمانده اند و نمی توانند در جشن آخر ماه رمضان شریک باشند، گفت: برای اینکه آنها هم در این جشن شریک باشند باید پیش از نماز عید فطر، فطریه خود را از مال خود جدا کنیم، تا زمانی که در نماز حضور پیدا میکنیم، گرسنه ای در بین ما نباشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر استفاده بردن از فرصت عید فطر برای دید و بازدید اقوام و دوستان تاکید کرد وگفت: عید فطر بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان، صله رحم، دیدار خانواده و اقوام و دوستان است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان ها در همه دوران نیازمند افراد دلسوزی هستند؛ همانند پدر و مادر که در دوران کودکی برای فرزند خود دلسوزی خاصی دارند، افزود: خداوند دست ما انسانها را در دست انبیاء، ائمه معصومین(علیهم السلام) و فرستادگان منتخب و بعد آنها به دست فقهای عادل خود قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه خداوند دست ما را دردست کسانی قرار داده که از پدر و مادر به او مهربانترند، اظهارداشت: خداوند این مسئولیت را به ستمگران نمی دهد، بلکه به ابراهیم های هر زمان می دهد که امین هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دست از دست پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه معصوم(علیهم السلام) رها نکنیم، اظهارداشت: داشتن بصیرت و حرکت در مسیر ولایت دشمنان را نامید می کند.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر داشتن بصیرت و حرکت در مسیر ولایت، گفت: اگر طبق سخنان امام خمینی(ره) و فرمایشات امام خامنه ای عمل کنیم، دشمن هیچ گاه بر ما طمع نخواهد کرد.

 

وی با اشاره به هشدار ۲۰ سال قبل رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی و اینکه نسبت به این هشدار توجه جدی نشد، گفت: اگر هشدار ۲۰ سال قبل رهبر انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی جدی دنبال می شد امروز شاهد سند ۲۰۳۰ نبودیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بعد موضوع تهاجم فرهنگی شبیخون فرهنگی و بعد آن غارت فرهنگی و ناتوی فرهنگی را مطرح کردند، گفت: اگر به این هشدارها توجه می شد، امروز این مشکلات فرهنگی داشتیم.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه در همه امور اصل فرهنگ است، یعنی اگر فرهنگ فاسد شود، جامعه، سیاست و اقتصاد و بقیه موارد هم فاسد خواهد شد، گفت: امروز دشمنان طمع کردند و تنها چیزی که می تواند، قطع طمع دشمن کند همین بصیرت است که همان درک فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه اگر دشمن را طمع مایوس نکنیم، در ما طمع می کند، افزود: دیدیم که چطور قلب راکتور هسته ای اراک را پر سیمان کردند؛ اما بعد دشمن به وعده های خود عمل نمی کنند و می گویند باید موشک های خود را جمع کنید و برای ما سند ۲۰۳۰ صادر می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تنها داشتن بصیرت و در مسیر ولایت بودن است که می تواند دشمن را ناامید کند، گفت: مکتب اهل بیت(علیه السلام) مکتب عزت است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز در سطح بین الملل عدالت خواهانی هستند که انگیزه پذیرش اسلام در آنها زیاد است، گفت: در مراسم اربعین حسینی که در سطح بین الملل سمبل عدالت است، می بینیم که چطور از افرادی از ادیان و مذاهب مختلف در این مراسم حضور پیدا می کنند.

 

وی افزود: امروز قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) مطرح است، انگیزه عدالت خواهی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *