خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اجرای عدالت مهم ترین رسالت انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اجرای عدالت مهم ترین رسالت انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه محال است بشر نجات پیدا کند مگر آنکه عدالت را پیاده کند، گفت:مهم ترین رسالت انقلاب که شهدا پای آن خون داده اند برای اجرای عدالت بوده است.

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی سه شنبه شب در مراسم پدران آسمانی ویژه جشن فرزندان معظم شهدا اظهار کرد: فلسفه بعثت همه انبیا نجات انسان از هواهای نفسانی، فرعونی و قارونی و بندهایی که بر دست و پای انسان سنگینی می کند و او را در حد حیوان نگه می دارد است و همواره سعی بر آسمانی کردن انسان ها داشته اند.

وی با بیان اینکه همواره در تاریخ درگیری حق و باطل وجود داشته است، افزود: روزی می رسد که به وعده قطعی خداوند هدف انبیا تحققق پیدا خواهد کرد مشروط بر اینکه همه انسان ها مسئولیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهادت هدف نیست بلکه در راه هدف است، گفت: ارزش و کرامت شهادت برای این است که آن ها در راه هدف خداوند از دنیا رفته اند اما متاسفانه امروز با پیاده شدن این هدف فاصله داریم.

وی با بیان اینکه انبیا در تمام طول تاریخ فدای اجرای عدالت شده اند، بیان کرد: نمونه بارز عدالت صحنه کربلا است که برای تمام عالمیان الگو شده است.

آیت الله عبادی ادامه داد: امروز آنچه را که به عنوان سمبلیک در اربعین حسینی دیده می شود و رقم زدن صحنه استثنایی عاشورا نشان از انگیزه عدالت در افراد است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانی در دو تعبیر ارائه می شود، تصریح کرد: یکی فرزندان زاده مسلمان است که دردی را دوا نمی کند و امری است که از جهت شناسایی در جامعه لازم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: ممکن است کسانی به اسم مسلمان نباشند اما انگیره اسلامی و پیاده کردن بعثت انبیا را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز در صحنه بین الملل که درگیری حق و باطل جهانی شده و آخر الزمان را به صورت صریح نشان می دهد، بیان داشت: کسانی که در این درگیری ها شرکت می کنند مسلمان نیستند اما عدالت خواه است و انگیزه اسلامی دارد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امروز در اربعین حسینی طوایف مختلفی وجود دارند که به ظاهر مسلمان نیستند اما انگیزه اسلامی دارند، عنوان کرد: هدف از بعثت انبیا اجرای عدالت است.

وی ادامه داد: اگر در ما انگیزه ستم و عدم کمک به مظلوم وجود دارد باید در خود تجدید نظر کنیم چراکه این گونه تفکرات خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه محال است نوع بشر نجات پیدا کند مگر آنکه عدالت را پیاده کند، افزود: انقلاب که شهدا در پای آن خون داده اند برای اجرای عدالت بوده است.

قانون اساسی به خوبی در جامعه پیاده نشده است

وی با اشاره به اینکه ۳۸ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و دولت های مختلف به روی کار آمده اند و هر یک بر اسا یک سلیقه کار کرده اند، اظهار کرد: قانون اساسی پیشرفته ترین قانون دنیا است و بر اساس کارشناسی اسلام و عدل تنظیم شده اما متاسفانه این مهم در جامعه پیاده نشده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه پدر واقعی جامعه پیامبران و جانشینان عالم و آگاهی هستند که در جهت اسلام شناسی قدم برداشته اند، گفت: غم پیامبر غم امت و پیاده شدن عدالت است  والا می توان سازش کرد بدون در نظر گرفتن اینکه چه بر سر مردم می آید.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) که بعد از پیامبر (ص) اسوه بارز اسلام است برای اجرای عدالت دردسرهای زیادی داشت، افزود: وقتی هدف انبیا ضایع شود دیگر حق و عدلی در جامعه باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تا هدف انبیا و شهدا در جامعه پیاده نشود هیچ چیز قانونی نیست، بیان کرد: تنها مجریانی می توانند ادعا کنند که به جای سلیقه های شخصی و حزبی خود، دین خدا را پیاده کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه شهدا در راه هدف رفته اند و وظیفه خود را انجام داده اند، افزود: از کسانی که سلاح و پرچم را به دست می گیرند تا تحقق اهداف بعثت صورت نگیرد اسقاط تکلیف نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *