خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی: رشد اقتصادی همراه با عدالت باشد/ جنگ های امروزی بر سر پول حرام است

آیت الله عبادی: رشد اقتصادی همراه با عدالت باشد/ جنگ های امروزی بر سر پول حرام است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بانکداری اسلامی مورد استقبال سایر کشورها قرار گرفته است، گفت: خرابی ها و جنگ های امروزی بر سر پول حرام است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۱ فروردین) در دیدار با رئیس و معاونین اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی افراد به دلیل عدم آگاهی در بانک ها مشکلاتی ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه شیوه بانک اسلامی جاذبه بسیار زیادی دارد، گفت: جاذبه آن به میزانی است که سایر کشورها از شیوه بانکداری اسلامی استقبال کرده اند و به دنبال اجرایی کردن آن هستند اما هنوز خودمان را به این شیوه نرسانده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و نظارت در زمینه بانکداری اسلامی بسیار اهمیت دارد، افزود: می توان برای آگاه سازی مردم در بانک ها تابلوهایی در زمینه بانکداری اسلامی نصب شود و در زمینه حرام بودن ربا اطلاع رسانی کرد.

آیت الله عبادی با توجه به اینکه اگر حرام خوب بود که خداوند متعال ما را به حرام مجاز می کرد، ادامه داد: در قرآن کریم هم آمده است که اگر از حرام ربا چشم نمی پوشید اعلام جنگ با خدا کنید و ربا از طرف خداوند متعال حرام اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه خرابی ها و جنگ های امروز بر سر پول حرام است، تصریح کرد: امروز انسان ها را فدای این حرام ها می کنند و خدا هم انسان و هم روزی او را خلق کرده است و چرا انسان ها برای پول با یکدیگر جنگ می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر بی عدالتی، مال پرستی و طمع در کشور ما هم وجود دارد، اظهار داشت: نباید در کشور اسلامی این چنین مسائلی وجود داشته باشد و هنگامی که یک کار زیبا شروع و ختم شود مورد استقبال دیگران هم قرار خواهد گرفت.

آیت الله عبادی در پایان به رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: عدالت باید در کنار رشد اقتصادی وجود داشته باشد و برای ما جامعه مطرح است و باید در جامعه عدالت هم رشد کند و تمام مردم جامعه با یکدیگر رشد داشته باشند نه اینکه یک طرف جامعه فقیر و طرف دیگر ثروتمند باشد.

 منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *