خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: منابع طبیعی دردی بالاتر از خشکسالی در خراسان جنوبی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: منابع طبیعی دردی بالاتر از خشکسالی در خراسان جنوبی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ۱۸ سال خشکسالی در استان، گفت: در کنار همه این مشکلات، سخت گیری های منابع طبیعی در روستاها دردی بالاتر از خشکسالی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: شرایط خراسان جنوبی با استان هایی همانند تهران و استان های شمال کشور بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه در استان های دیگر به دلیل ارزش و مرغوبیت زمین شاید برخی دست به سوء استفاده بزنند، بیان کرد: اگر بعد از ساختن بنایی در اراضی ملی حکم تخریب داده شود آن زمین بازهم به طبیعت باز نمی گردد تنها هزینه ها که در آن شده هدر می رود بنابراین باید قبل از هر کاری از انجام این تخلفات پیشگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: با این وجود شرایط در خراسان جنوبی متفاوت بوده و بحث سوء استفاده و منفعت مالی مطرح نیست.

آیت الله عبادی با بیان اینکه برخی از مردم استان سندهای ۴۰ تا ۱۰۰ ساله دارند با این وجود منابع طبیعی دست روی زمین آن ها گذاشته است، عنوان داشت: گاهی اوقات هم می بینیم که منابع طبیعی بعد از تصرف اراضی اقدام به قطع درختان می کند که این کار درستی نبوده و سبب اعتراضات مردمی شده است.

وی به خشکسالی ۱۸ ساله در استان اشاره کرد و افزود: با وجود این خشکسالی ها روز به روز بر جمعیت بیکار اضافه می شود و عده ای که توانسته اند خود را به شهرها رسانده اند.

منابع طبیعی داد مردم را درآورده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: عده اندکی که در شهرستان های مرزی باقی مانده اند از نظر امنیتی خیلی مهم هستند و باید برای اشتغال آن ها چاره ای اندیشیده شود.

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه اگر این افراد مهاجرت کنند مرزها خالی می شود، بیان داشت: زمین مال مردم است و باید در خدمت مردم باشد نه اینکه مردم فدای زمین شوند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی در بسیاری از مناطق استان داد مردم را درآوده است، عنوان داشت: اینکه پرونده ها در دادگاه ها زیاد شده مقصر خودمان هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مردم با خشکسالی روبه رو هستند و بسیاری از مردم استان با درآمد یارانه زندگی می کنند و حتی هزینه رفت و آمد به دادگاه را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه باید منابع طبیعی راهی پیدا کرده و طبق قانون این بحران را مدیریت کند، بیان داشت: عده ای اختلاس های بزرگ می کنند و می گویند قانونی بوده حالا هم برای این مشکلات باید قانونی پیدا کنید.

وی تأکید کرد: البته همه ما تابع قانون هستیم اما قانون برای مردم است و نه اینکه مردم برای قانون و این مشکلات باید مدیریت شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *