خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: قانون‌گریزی در جامعه باید اصلاح شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: قانون‌گریزی در جامعه باید اصلاح شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیر و معاونان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: جهاد به معنای به کار گرفتن تمامی نیروها است و جهد و جهاد همان مفهوم “ما می‌توانیم” است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در سرتاسر جهان در هر نقطه‌ای که هستند تلاششان این است تا از طریق علم بتوانند در صحنه قرار گیرند افزود: جهاد دانشگاهی فضاهای جدیدی را باز کرده است تا از طریق علم در بخش‌های مختلف توانمندی ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: همان طور که در جهادهای نظامی با همه توان کار می‌شود در جهاد سازندگی هم تلاش برای آبادانی و سازندگی است.

آیت الله عبادی افزود: جهاد دانشگاهی فضا را برای رشته‌های جدید که برای آینده کار آمد است باز کرده است و این رشته‌ها جنبه نوآوری دارد.

وی با بیان اینکه در عرصه جهاد هر چه تلاش بیشتر شود نتیجه بهتری در بردارد اظهار داشت: انسان به گونه‌ای آفریده شده که تنها راه رسیدن به مقاصدش از طریق علم است و علم در لسان و دین فریضه شمرده شده است و به معنایی دیگر کسب علم واجب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید حواسمان باشد راه شما از هر فریضه باید کسب علم باشد و طبق مسیر طبیعی انسان باید از جهل به علم برسد و در رقابت‌های جهانی نیز دشمن تلاش کرده است برای ما مانع ایجاد کند تا کشور در عرصه‌های مختلف نتواند پیشرفت کند و آنها مانع پیشرفت علمی ما می‌شوند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز جهاد علم حرف اول را می‌زند افزود: پیروزی و شکست از طریق علم رقم می‌خورد و از طریق علم می‌توانیم همه امور را تغییر دهیم و برخی از موانع  نیز بر اساس عدم همکاری مسئولان مربوطه است یا از طرف عدم آگاهی مردم است.

وی با بیان اینکه در جامع قانون‌گریزی وجود دارد اظهار داشت: در جامعه یا به قانون توجه نداریم یا قانون‌گریز هستیم و قانون‌گریزی مشکل ما در همه جهات است که همیشه و در همه حالات باید مدنظر باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *