خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بالاتر از مقام شهید آن کسی است که جهاد کند / جانبازان با خدا معامله کردند و انتظار این فیض بزرگ را داشتند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بالاتر از مقام شهید آن کسی است که جهاد کند / جانبازان با خدا معامله کردند و انتظار این فیض بزرگ را داشتند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بندگان با ایمان با خدا معامله کردند، گفت: معامله خدا هم اصل جنس مال خدا است که به بندگان داده و باز خود به عنوان مشتری از بندگان خریداری می کند که مصداق واقعی آن معصومین هستند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آيت الله سید علیرضا عبادی نماينده ولي فقيه در استان خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان شب گذشته (۱۷ آبان) با جانباز ۶۰ درصدی سرافراز دفاع مقدس دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بندگان با ایمان با خدا معامله کردند، گفت: معامله خدا هم اصل جنس مال خدا است که به بندگان داده و باز خود به عنوان مشتری از بندگان خریداری می کند که مصداق واقعی آن معصومین علیه السلام هستند که از تمام هستی خود گذشتند.

وی افزود: در روایت آمده است که امام علی علیه السلام فرمودند سطح دعای « اللهم اغننی بحلالک عن حرامک و بطاعتک عن معصیتک و بفضلک عمن سواک» بسیار بالا است و کسانی که به اجابت این دعا می رسند تنها پیامبران و اولیای الهی هستند.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه جانبازان از مصادیق بارز کسانی هستند که در راه خدا آنچه داده اند حب بالله است که من ینتظر را تحقق می دهد، بیان کرد: جانبازان با خدا معامله کردند و انتظار این فیض بزرگ را داشتند.

وی ادامه داد: بالاتر از مقام شهید آن کسی است که جهاد کند و در پای شهادت دل به شهادت بسپارد اما به شهادت نرسد و راه و هدف شهدا را تا آخر عمر حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امیدواریم در این تنگنایی که اکنون از عالم اسلامی مشاهده می کنیم و تنها چیزی که می تواند دشمن را مایوس کند و اسلام ناب را از فراز و نشیب ها به دست صاحب اصلی آن برساند روحیه ایثار و مقام من‌ینتظر است.

محمد رضا مالکی، جانباز ۶۰ درصد دوران دفاع مقدس در این دیدار با بیان اینکه دانش آموز سال سوم راهنمایی بودم که خدا توفیق جهاد را نصیبم کرد، گفت: اخلاص و ایثار در جبهه های هشت سال دفاع مقدس موج می زد.

وی با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس، افزود: زمانی در منطقه سومار راه توسط کومله دموکرات بسته شد و چندین روز موادغذایی نداشتیم اما با همین وضعیت بین رزمندگان در نخوردن رقابت بود و با وجود گرسنگی ایثار می کردند.

مالکی که یازده ماه در جبهه حضور داشته و در عملیات مقدماتی والفجر سال ۶۱ در منطقه فکه براثر ترکش و موج انفجار از ناحیه دوپا، دست راست، گوش چپ مجروح و جانباز شده است، ادامه داد: از روی که به یاد دارم پدر بزرگوارم من را با مسجد آشنا کرد و اکنون نیز در این تهاجم و جنگ نرم دشمنان امن ترین فضا مسجد است و نوجوانان و جوانان با وصل شدن به مساجد و فضای معنوی آن بیمه می شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *