خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جامعه جهانی مجبور است به قانون قرآن برگردد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جامعه جهانی مجبور است به قانون قرآن برگردد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه خواندن قرآن همواره بوده اما حقیقت قرآن مهم است، دلالت های قرآنی غیر آن چیزی است که ما شبانه روز به قرآن نگاه می کنیم، گفت: قرآن پیش ما مهجور است، جهان ناچار است به قرآن برگردد، قرآن نیز برای کل جامعه بشری است، همه راه هایی که مدعی بودند به بن بست رسیده است.

 

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جامعه قرآنی گفت: امیدواریم در دولت جدید در انتصاباتی که برای آینده انجام خواهد داد ضمن تلاش برای حل همه مشکلات موجود که بخشی به ارث مانده دولت های ناکارآمد است به موقع انجام شود و بنده هم پیگیری خواهم کرد.

 

وی به آیه اشاره کرد و گفت: وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ، فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَلَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ ؛ و اگر شما را شکّی است در قرآنی که بر بنده خود (محمد صلّی اللَه علیه و آله و سلّم) فرستادیم، پس بیاورید یک سوره مانند آن، و گواهان خود را بخوانید به جز خدا، اگر راست می‌گویید، و اگر این کار را نکردید و هرگز نتوانید کرد پس بپرهیزید از آتشی که هیزم آن مردم بدکار و سنگهای خارا است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد:  همه ی اهل عالم یا می دانند و انکار می کنند و یا می توانند بدانند و خودشان را به خواب می زنند، همه نیاز های انسان در قرآن کریم آمده است، خدا، خود یا راه، دوست و دشمن، عقل و عرفان را برای شناسایی قرآن کریم تبیین فرموده است، اهل دقت توجه دارند که این گنجینه گران بهای نوع بشر که خداوند اشاره فرموده وصول به حقایق کار ساده ای نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت:  استدلال های عقلی بسیار ارزشمند است، سیر و سلوک های عرفانی بسیار ارزشمند است، بحث و پیگیری های علمی از فرائض است، اما این همه حقایقی که در قرآن کریم در دست رس بشر قرار گرفته اگر بخواهد به صورت برهان درآید نیروی زیادی می خواهد.

 

وی افزود: باید عذر تقصیر آوریم که شاید آمرزیده شویم، یکی از وظایف پیامبراکرم(ص) تبیین قرآن است که از نظر حقوقی برای هر صاحب کلام و صاحب کتابی این حق ثابت است، نگذاشتند که پیامبر اسلام(ص) تبیین کنند، بهترین تفسیر، تفسیر قرآن است به قرآن و قرآن است به حدیث.

 

امام جمعه بیرجند، گفت:  قرآن با ویژگی هایی دارد همه از آن بهره می برد، یک آدم بی سواد به جلد و خط قرآن نگاه می کند فیض میبرد، یک کسی قرائت و ترجمه قرآن می کند، همه فیض میگیرند اما خود قرآن برای هیچکدام از اینها نازل نشده است، اینها مقدمات لازمی است که باید باشد و پر از فیض است اما آنچه که قرآن بر او نازل شده است ایمان و عمل صالح است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت:  همان چیزی که همواره در بعثت همه پیامبران و بعثبت خاتم الرسول به عنوان آفت مانع از عمل قرآن است تا این قضایا در طول تاریخ استبداد همراه با استکبار جهانی و استعمار هم شد، گلدستون مسیحی قرآن را روی دست گرفت و در مقابل لردها و ثروتمندان دنیا گفت ما باید بر دنیا مسلط شده و ذخایر ملت ها را برباییم اما در جامعه ای که قرآن حاکم باشد نمی توانیم وارد شویم.

 

وی ادامه داد:  برای وارد شدن این است که قرآن را از میان مسلمین برداریم ، اما قدرت جمع کردن قرآن را نداریم اما باید کاری کنیم که جلوی عمل به قرآن را بگیریم، اما طرخ های نفسانی و استعماری برای ایجاد مانع در وصول آنچه که همه پیامبران برای آن مبعوث شدند که عدالت پیاده شود اما این هدف نهایی نیست بلکه هدف میانی است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت:  چراکه وقتی عدالت پیاده شد انسان تازه کارآمد می شود، در این سیر الی الله به جایگاه اصلی خود که وصول به حق است برسد، زمانی می تواند برسد که قبلا عدالت بر او و نفس و شخص و خانواده اش در مسائل سیاسی، اقتصادی و بین المللی هر وقت انجام شد و عدالت قوام هستی شد جامعه بشری در جهت شناخت و خود و معاد، وظایف و دوست و دشمن می رسد.

 

وی ادامه داد: هر محصولی که در هر فرمولی تعریف شود اگر کم و زیاد شود محصول بدست نمی آید، ما در رسیدن به این عدالت گیر داریم، مسائل نفسانی و از نظر بیرونی که مانع زیادی است، هنگامی به مسائل قرآنی می رسیم که اعمال ما درست شود، آدم ظالم که به نهایت خودش نمی رسد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: خواندن قرآن همواره بوده اما حقیقت قرآن مهم است، دلالت های قرآنی غیر آن چیزی است که ما شبانه روز به قرآن نگاه می کنیم، قرآن پیش ما مهجور است و همه ما مقصریم اما اینطور نخواهد ماند، جهان ناچار است به قرآن برگردد، قرآن نیز برای کل جامعه بشری است، همه راه هایی که مدعی بودند به بن بست رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت:  قرآن هرگز کهنه نمی شود چرا که مطابق با فطرت، عقل و علم است، همه راه ها به بن بست رسیده و خواهد رسید، آناهی که بر اساس احساسات و جهل و نادانی پشت به حق کردند روزی مجبور می شوند برگردند، آنهایی که همواره حرف از نابودی انقلاب و اسلامی می زدند خودشان در مرحله نابودی قرار گرفتند.

 

وی افزود:  آنهایی که وعده می دادند که دو ماه یا سه ماه دیگر جمهوری اسلامی نخواهد بود، در حال جان کندن هستند و رهبر بصیر و فهیم انقلاب اسلامی در اوج بازی های سیاسی و روانی گام دوم را نوشت که یعنی ما ماندنی هستیم و تازه کار خود را شروع کردیم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  همه این تهاجم ها برای این است که ما با آرمانها فاصله پیدا کنیم اما نشد و امروز بعد از چهل و سه سال توانستیم اما راه جلو طولانی تر است چرا که کار انجام شده انقلاب این مردم است، پیروزی این مردم و تشکیل نظام اسلامی است، موانع دشمن نمی گذارد اینها پیاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت:  باید دولت اسلامی بر کار آید تا قانون اساسی را پیاده کند، نه دولتی که ضعیف باشد یا در آن نفوذ باشد، بعد جامعه اسلامی و بعد آن تمدن اسلامی که یعنی تحقق آرمانها در حالی که خیلی با آن فاصله نداریم  اما عمل می خواهد، اینها همه خوب است اما برای ایمان و عمل صادر شده است.

 

وی ادامه داد: یورش بیگانه و آسیب هایی که در جامعه ما است، دفاع از مظلومین تاریخ از جمله یمن و فلسطین کار وطرح و برنامه می خواهد، امروز دشمن هم قبول دارد که ما توانستیم، در بدترین شرایط از تحریم ها و حمله در فضای مجازی و غیره خودشان اعتراف می کنند که فشار های حداکثری نتواست جلوی جمهوری اسلامی را بگیرد.

 

امام جمعه بیرجند، گفت:  همانطور که نسبت به اینها توانسته اید نسبت به آینده بهتر خواهید توانست، در شرایط نا باوری که بوجود آوردند مردم توانستد مجلس و دولتی انقلابی و قوه قضائیه مجرب و پرتلاش بر کار آید اما کار با صحبت انجام نمی شود، تا جامعه بشری را از غول های بیابانی که کارشان آواره کردن و سوختن است نجات دهد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بچه های مسلمان را می کشند و آواره می کنند در دریا غرق می کنند آنهایی که به اروپا وارد می شوند ده ها هزار ناپدید می شوند دراروپای به اصطلاح کروات زده و ادکن زده وحشی، این کار می طلبد، و وقتش دور نیست که دست ظالمین کوتاه شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *