خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: همه ما مدیون کارگران هستیم و نسبت به آن ها مسئولیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: همه ما مدیون کارگران هستیم و نسبت به آن ها مسئولیم

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه در هر تشکیلاتی آثار وجودی کار و کارگر به خوبی قابل احساس است، گفت: همه ما مدیون کارگران و همه مسئول هستیم که به هر نحوی هر کمکی که از دستمان برمی آید نسبت به کارگران انجام دهیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند و جمعی از فعالان تعاون اظهار کرد: همه ما مدیون کارگران و همه مسئول هستیم که به هر نحوی هر کمکی که از دستمان برمی آید نسبت به کارگران انجام دهیم.

 

وی افزود: چشمانمان را که باز کنیم در هر تشکیلاتی آثار وجودی کار و کارگر را مشاهده می کنیم است لذا همه چیز از دست کارگران است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار یک مسئله اصولی است، گفت: اینگونه نیست که محصول کار فقط نقش اقتصادی داشته باشد، بلکه یکی از نقش های کار، نقش اقتصادی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: انسان به گونه ای خلق شده که سلامت روح و جسمش وقتی تأمین می شود که  کار داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه انواع و اقسام مسائل اجتماعی با کار و بیکاری در ارتباط است، تصریح کرد: بسیاری از مسائل سیاسی در جامعه اگر مفسده باشد از بیکاری ها است، اما اگر خیر و مصلحت است بر اساس اشتغال صحیح می باشد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: در مکتب اسلام کار در ردیف عبادات قرار گرفته است، همچنین در مسئله فرهنگ که بالاترین مسئله انسان به شمار می آید باز هم کار جایگاه خودش را دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: شرایط دنیای امروز را وقتی نگاه می کنیم، می بینیم با همه دشمنی ها و تحریم ها در شرایط بدی قرار نداریم زیرا ما یک کشور عظیم در اختیار داریم که در آن نیروی کار و متخصص، سرمایه  وسرمایه گذار فراوان است لذا آنچه مهم می باشد مدیریت کردن این موارد است.

 

وی یادآور شد: اگر در برخی از موارد دچار آسیب می شویم به خاطر ضعف در مدیریت است که رنگ سیاسی، حزبی و… به خود می گیرد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز داشت: وزیر وزارت خانه ای که با توجه به اعتبارات و اختیاراتی که در اختیار دارد و سیستم او می تواند بخش عظیمی از جامعه را به کار گیرد و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را حل کند، بعد از ۶ سال که کنار می رود، می گوید من افتخار می کنم که یک خانه هم نساخته ام، با چنین موردی باید چه کرد؟

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: هر کسی در حیطه کار خودش دارای مسئولیت وجدانی و الهی است و باید نسبت به مسئولیتی که پذیرفته است پاسخگو باشد.

 

وی با اشاره به اینکه باید از طرق مختلف مشکلاتی که از گذشته به ارث رسیده است را برطرف کرد، گفت: قانون، قانون است اما باید همراه با اخلاق، گذشت، محبت و ادب باشد.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در عین حالی که معیار ما قانون است و باید در کنار اخلاق، نصیحت، برادری، محبت و ادب به آن عمل شود، اما باید حواس مسئولین جمع باشد که قشر ضعیف پایمال نگردند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *