بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و عرض خیر مقدم، با آرزوی پیروزی نهایی مظلومین عالم و بالأخص فلسطین مظلوم، غزه مظلوم، لبنان مظلوم، بر گرگهای بینالمللی و پیشاپیش تبریک و تهنیت میلاد مقدس حضرت زینب کبری سلام الله علیها پیام آور کربلا .
خیلی خوش آمدید؛ برای بنده امروز صبح خیلی مبارکی بود، هم از دیدارتان بهرهمند شدم هم از فرمایشات شما بهره مند شدم؛ حالا به چه زبان میشود نعمتهای الهی را شکر گذاشت .
درحدیث داریم ایران محبوب خداست و نشانیهایش هم چه در گذر تاریخ و چه در زمان معاصر ملاحظه میفرمایید پایگاه خداست، خراسان جنوبی در سطح ایران میدرخشد و بنده شاید ازحدود شصت سال قبل که با منطقهی شما از بشرویه، طبس،فردوس، سرایان و آیسک و این مجموعهها آشنا هستم، قطب فرهنگی بوده و هست.
عنایت دارید که این جنگ خانمان سوز جهانی که در طول تاریخ بوده اما متمرکز شده در یک جنگ تمام عیاراسلام با کفر جهانی، این ریشهاش فرهنگ است، یعنی جنگ جنگ فرهنگی است و پردهبرداری شده که اسلام حقیقی، اسلام ناب، اسلام اهل بیت، اسلام انقلابی، که نمونههایش الاماشاءالله از مطهری بگیرید تا سیدحسننصرالله، درایران یا غیر ایران از علامه صدر حساب کنید تا این جنگ فرهنگی است؛ همهی امورانسانها در این جنگ خلاصه میشود یعنی سرنوشت جهان و آینده جهان را این مقطع به عنوان پیچ تاریخ رقم میزند و بشارت رهبر فرزانه و حکیم انقلاب این است که ما به قلهها نزدیک میشویم انشاءالله پرچم عدل بر بالای قلهها نصب بشود، اما به اهمیت کار واقف بودن خیلی مهم است، یعنی ما میخواهیم چه کار کنیم، در گذشتهها که به صورت بخشهایی اداره میشد دیگر فرق میکند، میخواهد مسجدش باشد، میخواهد ادارهاش باشد، مسجد فلان روستا یا فلان شهر، یا مسئول فلان بخش همین بود، اما الان آن نیست، الان بحث مجموعه جهان است حالا این نقطه از مجموعه جهان بوسیله شما اداره میشود اما اصل جهانی است؛ حتی آنی هم که در یک روستا یک کاری را انجام میدهد جهانی انجام میدهد منتهی محلش این روستای فلان است، تا شهرها، تا استانها، تا کشورها؛ بیداری جهانی هم بعد از این پرده برداریها از چهره اسلام و کفر حاصل شده است یعنی آن مسائلی که نه با قلم، نه با بیان، نه با اعداد، نه با ارقام میگنجد که کفر جهانی یعنی چه؟ لیبرال دموکراسی یعنی چه؟ کمونیست یعنی چه؟ یعنی این که با هواپیما به جنگ بچههای شیرخوار میآیند بعد میگویند که تروریست را از بین بردیم، چه کسی میگوید؟ دزدی که هفتاد و شش سال است در خانهی مردم است،احمقهایی هم مثل سازمانهای بینالمللی یا این حکومتهای فاسد غربی میگویند اسرائیل از خودش دفاع میکند، خوب معلوم است خود آنها به او مأموریت دادهاند تا این کار را را بکند، خود آنها به آن مصونیت دادند که این جنایات را بکند؛دزد آمده درخانه مردم، بعد میگویند از خودش دفاع میکند،هیچ عاقلی همچین حرفی را نمیزند، آن سازمان ملل، شورای امنیت، دادگاه حقوق بشرش، آن حقوق کودک کُش، ملاحظه میکنید این پردهبرداری آنها را آن قدر رسوا کرده که به اصطلاح بریتانیا، جزیره انگلیس، که قرنها براساس فریب، با چه سابقه سو و باقی کشورهای اروپایی، خود ایالات متحده هم اروپاییها هستند که چه جنایتهایی را انجام دادند به جای خودش، اما بیداری جهانی امروز طوری است که هشتاد درصد همان مردم انگلیس در نظرسنجیها آنها را خائن میبینند، یعنی بیداری جهانی به اینجا کشیده که حتی در محیطی مثل انگلیس با همه فریب حکومت فاسدش، اما امروز خود مردم انگلیس هشتاد درصدشان آنها را خائن و جنایتکار میدانند بقیه خودشان جزو جنایتکارانند.
به هر حال اهمیت کار را میخواهم عرض کنم، اهمیت کار طوری است که سرنوشت آینده جهان باید رقم بخورد، این چطور رقم میخورد؟ اینکه در نظام اسلامی، در ایران اسلامی، در منطقه اسلامی و در جهان از نظر آزادمردان عدالت طلب این حرکت حاصل شده است، این هرچه زوتر، بیست و چهار ساعت زودتر به پیروزی نهایی برسد خونهای مظلومین حفظ میشود و او در گرو نوع کار بنده و شماست چون آنکه رقم می زند اینهاست که خوب براساس همان فرهنگ است که اشاره کردم.
خوب اینجا گزارش به این زیبایی که این مجموعه همه هدفمند، برابر قانون، برابر عدالت، برابرهمکاری، همه با هم همراهاند، بینشان اختلاف نیست، دوعیت نیست، ولنگاری نیست، خیلی چیز ارزشمندی است که خودش شاهد همان فرهنگ صحیح هست که وقتی کسی مسئولیتی را میپذیرد براساس انجام آن مسئولیت عمل میکند، نه بر اساس سلیقهاش یا حزبش، یا خانوادهاش، یا نور چشمش، بنابراین هم توجه به جایگاه ایران و انقلاب امروز در سطح جهان باید داشته باشیم و هم توجه به مسئولیتهای خودمان که در هر جا هستیم این کار ما یک کار جهانی است نه یک کار محلی، خوب این مدیریت زیبای امام جمعه محترم هم نسبت به این مجموعه، چه آنهایی که تشریف آوردند، چه آنهایی که بنا بر دلایلی نبودند، خودش هم جزو همین ارزشهاست که وقتی اعتماد باشد، عدالت باشد، همه متمرکز میشوند «یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة»[۱] .
گزارشات بسیار جالب بود، خوب مواردی هم که احتمال باشد که از دست ما کاری ساخته است البته نامه به صورت گیرنده، نه مستقیم، چون در هیچ بخشی ما مستقیماً نمی توانیم ورود پیدا کنیم جز مسائل استثنا، مسئول مستقیم نیستیم، حالا فلان اداره است، فلان سازمان است، نامه با دلیلش، با اسنادش به مسئول ذیربط، به مدیر ذیربط سازمان مشخص ارسال بشود، از آن یک گیرنده جهت پیگیری هم به ما داده بشود و از دست ما کاری ساخته باشد در خدمتتان هستیم.
امیدواریم که با عنایت پروردگارهرچه زودتر سایهی شوم غرب مشرک و خودپرست افول کند، بشرآزاد بشود، بحث تنها یک کشور نیست، بشر آزاد بشود، و امروز دست خدا مشهود است، آزمایشها سنگین است اما پیروزیها هم خودش را نشان میدهد، آزمایش سنگین است، این دیگر آخرالزمان است که در اخبار، روایات، هشدارهای پیغمبران و ائمه هدی علیهم السلام نسبت به آخرالزمان، فتنههای آخرالزمان ذکر شده است، امروز ما در چنین شرایطی هستیم .
مجدد به شما خدا قوت میگویم، در خدمت شما هستیم، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.
[۱] -نهج البلاغه، خطبه ۱۲۷ : از سخنان آن حضرت است باز هم به خوارج
فَإِنْ أَبَيْتُمْ إِلَّا أَنْ تَزْعُمُوا أَنِّي أَخْطَأْتُ وَ ضَلَلْتُ فَلِمَ تُضَلِّلُونَ عَامَّةَ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ ( صلى الله عليه وآله ) بِضَلَالِي وَ تَأْخُذُونَهُمْ بِخَطَئِي وَ تُكَفِّرُونَهُمْ بِذُنُوبِي سُيُوفُكُمْ عَلَى عَوَاتِقِكُمْ تَضَعُونَهَا مَوَاضِعَ الْبُرْءِ وَ السُّقْمِ وَ تَخْلِطُونَ مَنْ أَذْنَبَ بِمَنْ لَمْ يُذْنِبْ وَ قَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ( صلى الله عليه وآله ) رَجَمَ الزَّانِيَ الْمُحْصَنَ ثُمَّ صَلَّى عَلَيْهِ ثُمَّ وَرَّثَهُ أَهْلَهُ وَ قَتَلَ الْقَاتِلَ وَ وَرَّثَ مِيرَاثَهُ أَهْلَهُ وَ قَطَعَ السَّارِقَ وَ جَلَدَ الزَّانِيَ غَيْرَ الْمُحْصَنِ ثُمَّ قَسَمَ عَلَيْهِمَا مِنَ الْفَيْءِ وَ نَكَحَا الْمُسْلِمَاتِ فَأَخَذَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ ( صلى الله عليه وآله ) بِذُنُوبِهِمْ وَ أَقَامَ حَقَّ اللَّهِ فِيهِمْ وَ لَمْ يَمْنَعْهُمْ سَهْمَهُمْ مِنَ الْإِسْلَامِ وَ لَمْ يُخْرِجْ أَسْمَاءَهُمْ مِنْ بَيْنِ أَهْلِهِ ثُمَّ أَنْتُمْ شِرَارُ النَّاسِ وَ مَنْ رَمَى بِهِ الشَّيْطَانُ مَرَامِيَهُ وَ ضَرَبَ بِهِ تِيهَهُ وَ سَيَهْلِكُ فِيَّ صِنْفَانِ مُحِبٌّ مُفْرِطٌ يَذْهَبُ بِهِ الْحُبُّ إِلَى غَيْرِ الْحَقِّ وَ مُبْغِضٌ مُفْرِطٌ يَذْهَبُ بِهِ الْبُغْضُ إِلَى غَيْرِ الْحَقِّ وَ خَيْرُ النَّاسِ فِيَّ حَالًا النَّمَطُ الْأَوْسَطُ فَالْزَمُوهُ وَ الْزَمُوا السَّوَادَ الْأَعْظَمَ فَإِنَّ يَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ وَ إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَةَ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ أَلَا مَنْ دَعَا إِلَى هَذَا الشِّعَارِ فَاقْتُلُوهُ وَ لَوْ كَانَ تَحْتَ عِمَامَتِي هَذِهِ فَإِنَّمَا حُكِّمَ الْحَكَمَانِ لِيُحْيِيَا مَا أَحْيَا الْقُرْآنُ وَ يُمِيتَا مَا أَمَاتَ الْقُرْآنُ وَ إِحْيَاؤُهُ الِاجْتِمَاعُ عَلَيْهِ وَ إِمَاتَتُهُ الِافْتِرَاقُ عَنْهُ فَإِنْ جَرَّنَا الْقُرْآنُ إِلَيْهِمُ اتَّبَعْنَاهُمْ وَ إِنْ جَرَّهُمْ إِلَيْنَا اتَّبَعُونَا فَلَمْ آتِ لَا أَبَا لَكُمْ بُجْراً وَ لَا خَتَلْتُكُمْ عَنْ أَمْرِكُمْ وَ لَا لَبَّسْتُهُ عَلَيْكُمْ إِنَّمَا اجْتَمَعَ رَأْيُ مَلَئِكُمْ عَلَى اخْتِيَارِ رَجُلَيْنِ أَخَذْنَا عَلَيْهِمَا أَلَّا يَتَعَدَّيَا الْقُرْآنَ فَتَاهَا عَنْهُ وَ تَرَكَا الْحَقَّ وَ هُمَا يُبْصِرَانِهِ وَ كَانَ الْجَوْرُ هَوَاهُمَا فَمَضَيَا عَلَيْهِ وَ قَدْ سَبَقَ اسْتِثْنَاؤُنَا عَلَيْهِمَا فِي الْحُكُومَةِ بِالْعَدْلِ وَ الصَّمْدِ لِلْحَقِّ سُوءَ رَأْيِهِمَا وَ جَوْرَ حُكْمِهِمَا.
ترجمه:
اگر به گمان خود جز اين را قبول نكنيد كه من اشتباه كردم و گمراه شدم، چرا همه امّت محمّد صلّى اللّه عليه و آله را به گمراهى من گمراه مىدانيد، و آنان را به خطاى من مؤاخذه مىكنيد، و به گناه من تكفير مىنماييد شمشيرهايتان بر دوشتان قرار دارد، بر سالم و نا سالم فرود مىآوريد، و گناهكار و بىگناه را با هم مخلوط مىكنيد، و حال اينكه مىدانيد پيامبر صلّى اللّه عليه و آله زناكار همسردار را سنگسار مىكرد سپس بر جنازهاش نماز مىخواند و ارثش را به اهلش مىسپرد، قاتل را مىكشت و ارثش را به زن و فرزندش مىداد، دست سارق را قطع مىكرد، و زناكار بىهمسر را تازيانه مىزد، آن گاه قسمت هر دو را از غنيمت مىپرداخت و حق داشتند زنان مسلمان را به همسرى بگيرند، پيامبر صلّى اللّه عليه و آله گناهكاران را به خاطر گناهشان مؤاخذه مىكرد، و حق خدا را نسبت به آنان اجرا مىنمود، ولى سهم اسلامى آنان را از آنان منع نمىكرد، و نامشان را از دفتر مسلمانان حذف نمىنمود. اما شما بدترين مردم هستيد، و شيطان شما را به موارد كفر و طغيان انداخته، و به سرگردانى دچار كرده. به زودى دو دسته در باره من به هلاكت مىافتند: يكى محبّى كه در محبت افراط كند و افراطش او را به راه ناحق برد، و ديگرى دشمنى كه تجاوز از حد كند و دشمنى بىحدّش او را به غير راه حق برد. بهترين مردم در باره من مردم معتدل هستند، پس ملازم راه وسط باشيد و با اكثريت همراه شويد، كه دست خدا بر سر جماعت است، و از تفرقه و جدايى بپرهيزيد، كه يكسو شده از مردم بهره شيطان است، چنان كه گوسپند دور مانده از گله نصيب گرگ است. آگاه باشيد كسى كه به اين شعار (تفرقه) دعوت كند او را بكشيد گرچه زير عمامه من باشد. به آن دو نفر حكميت داده شد كه آنچه را قرآن زنده كرده زنده كنند، و آنچه را قرآن ميرانده بميرانند. احياء قرآن در يك دلى همگان در عمل به آن است، و ميراندن قرآن جدايى از اوست. بنا بر اين اگر قرآن ما را به سوى آنان بكشاند از آنان پيروى مىكنيم، و اگر آنان را به سوى ما بكشد بايد از ما پيروى كنند. پس اى بىريشهها شرّى براى شما نياوردهام، و در كارتان فريبتان ندادهام، و شما را به اشتباه نينداختهام، رأى خودتان به انتخاب دو نفر قرار گرفت، ما هم از آنان پيمان گرفتيم كه از حدود قرآن تجاوز نكنند، ولى هر دو گمراه شدند و حق را ترك كردند در حالى كه به حق بصيرت داشتند، مقتضاى طبعشان جور و ستم بود و به آن راه رفتند، در صورتى كه قبل از آنكه رأى به باطل بدهند و حكم ظالمانه نمايند با آنان شرط كرديم كه به عدالت حكم كنند و حق را منظور دارند.