خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار مسئولین و کارکنان عقیدتی سیاسی یگان های ارتش مستقر در خراسان جنوبی

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار مسئولین و کارکنان عقیدتی سیاسی یگان های ارتش مستقر در خراسان جنوبی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران فرمانده کل قوا رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران. عرض تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و تهنیت سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران. خیلی خوش آمدید هم از دیدار شما بهره مند شدم هم از فرمایشات شما.

آنچه که در سرنوشت ایران و جهان در این انقلاب رقم خورد و از وعده های خدا و رسول بوده و إن شا الله می رود تا «يَمْلاُ الاَرْضَ قِسْطا وَ عَدْلاً كَما مُلِئَتْ جَوْرا وَ ظُلْما »[۱] تحقق پیدا کند اما نقشه ارتش را در این قضیه نمی شود پنهان داشت. در حالی که پیش از انقلاب همین هایی که بر دنیا سلطه دارند و کارنامه شان را مشاهده می کنید و همه دنیا شاهد است، ایران عزیز ما دست این ها بود – انگلیس و امریکا و صهیونیست ها – سوابق قبل هم، چه در مشروطیت و چه در مسئله نهضت نفت، سوابق حاکی از این بود که سرنوشت آینده نه تنها مبهم است بلکه بسیار با درصد بالا خطرناک است چون حرکت های قبلی نتیجه اش معکوس بوده.

خُب شما آن حالت را تصور کنید اُمرای ارتش هم وابسته به بیرون بودند این پیکره ارتش که بچه های همین مردم بودند با چه ریسکی و با چه توکلی در این جهت موضع گرفتند و به انقلاب پیوستند؟! این در سرنوشت انقلاب خیلی نقش داشت. در حالی که سلطه استکبار جهانی و استعمارگر ها با درصد احتمالات، قوی بود، دقیقاً از نوع ایمان سَحَرة (ساحران)  فرعون بود به موسی علیه السلام که وقتی این ها ایمان آوردند تهدیدهای فرعون کم « لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلَافٍ ثُمَّ لَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ »[۲] دست و پای شما را به صورت چپ و راست از هر یک قطعه می کنم و شما را از درختان آویز می کنم چرا شما بدون اجازه من به موسی ایمان آورده اید « آمَنْتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ »[۳] شما نیروهای من هستید به موسی پیوستید بدون اینکه من به شما اذن بدهم پاداش شما این « لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلَافٍ ثُمَّ لَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ » چه گفتند « قَالُوا لَا ضَيْرَ إِنَّا إِلَى رَبِّنَا مُنْقَلِبُونَ »[۴]  هر کار دلت می خواهد انجام بده، از نظر ما مشکلی ندارد.

ببینید آن روزی که ارتش به امام پیوست و با آن شرایط سلطه جهانی غرب و شرق علیه اسلام بود، کار ارتش از آن نوع کارهای خارق العاده بود یعنی فردا هرچه پیش بیاید ما آماده هستیم. این زمینه ابتدایی نقش ارتش در پیروزی انقلاب بود که اجرش را فقط خدا می تواند بدهد که در چنان شرایطی. بعد در تداوم کار یک کار مقطعی بود اما خیلی بزرگ بود در تداوم کار همان طور که اشاره فرمودید این ارتشی است که می خواهد إن‌شاءالله تا ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان ادامه بدهد و ایجاب می کند که این ارتش مکتبی، اسلام شناس، در راستای ولایت الله به راهش ادامه بدهد چرا چون از انواع و اقسام موانع و مشکلات در پیش است که جز با امام نمی شود حلش کرد، در عین حال که ایمان موضوعیت دارد برای نوع انسان و در این جهت هم بر اساس آنچه که اشاره کردید آن پیشنهادی از ناحیه رهبر معظم انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ضرورت ـ بیان ـ و مرقوم واقع شد و حوزه ـ علمیه ـ به خدمت این ارتش آمد، این زمینه مساعد فاصله ای نشد که یک ارتش مکتبی درست همسان با نیروهای جوشیده از انقلاب به طوری که بارها و بارها چه بنیان گذار جمهوری اسلامی و چه رهبر فرزانه انقلاب این مسائل را تکرار کردند با کلماتی همچون «کلمه طیبه» ارتش جمهوری اسلامی ایران کلمه طیبه است. یا آن که پیشوای مسلمین می گوید که من دست و بازوی شما را می بوسم چرا که یک کار خدایی است. بنابراین آنچه که بعد به وسیله این سازمان با همکاری خود عناصر ارتش و علمای بزرگوار و پیش آمدن حوزه انجام داد یک ارتش مکتبی است.

چهل و شش سال است که از انقلاب می گذرد و روز به روز معنویت در ارتش جمهوری اسلامی و هدفمند بودن در سیر الی الله و خار چشم دشمن بودن و نور چشم رهبر انقلاب و همه اهل ایمان در سطح جهان، این برگ برنده ای است که ارتش کسب کرده است و اینها هم از نوع مسائلی نیست که با گزارش یا با اعداد یا با ارقام بشود ـ ارزش آن را بیان کرد ـ این ها یک کار خدایی است کار خدایی را اجر و پاداشش را فقط خدا می داند اهمیتش را هم فقط خدا می داند.

ما هم که اگر افتخاری داشتیم که گرد پوتین این ارتش مکتبی را بگیریم همواره دعاگوی شما هستم و امیدوارم نسل‌های آینده ارتش در محضر ولی الله اعظم امام زمان علیه السلام قرار بگیرد و بشر مظلوم، بشر مظلوم؛ امروز تمام جهان زیر سلطه تفکر زشت شرک آمیز لیبرال دموکراسی غرب است، البته ما فلسطین مظلوم را می بینیم لبنان مظلوم را می بینیم غزه مظلوم را می بینیم که همه‌اش که این ها نیست، هفتاد و شش سال است که این کارها را می کند و منحصر در این ها نیست در سطح جهان چه کشورهای اسلامی چه غیراسلامی هر جا پای این استعمارگر رسیده با ملت ها چنین کردند، ویتنام که مسلمان نبود، دیدید با او چه کردند اصولاً بر هر جا مسلط بشوند همین کار را می‌کنند و تنها یک راه دارد که آنها را سر جایشان بنشاند که آن قدرت است که الحمدلله امروز به برکت نیروهای مسلح مکتبی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت در مقابل ظلم بین الملل، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ولایی و راست‌قد ایستاده اند.

ثبتکم الله بالقول ثابت فی الحیاة الدنیا و فی الآخره. صلوات بفرستید.

۱۴۰۳/۰۷/۲۳

 

[۱] پيامبر صلي الله عليه و آله: مَهْدىُّ اُمَّتِى الَّذى يَمْلاُ الاَرْضَ قِسْطا وَ عَدْلاً كَما مُلِئَتْ جَوْرا وَ ظُلْما؛ «مهدى امّت من، كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل خواهد كرد. »]كتاب سليم بن قيس، ص ۴۲۹[

[۲] سوره مبارکه اعراف/ آیه ۱۲۴

[۳] سوره مبارکه طه/ آیه ۷۱

[۴] سوره مبارکه شعراء/ آیه۵۰

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *