خانه / تاپ خبر / مشروح بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اعضای هیأت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی

مشروح بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اعضای هیأت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین جمیعاً و رحمة الله

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان، و سلام مجدد به محضر شما و همه خدمت گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خسته نباشید، خدا قوت، با عرض تسلیت ایام محرم الحرام در آستانه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران گرامی ایشان به امید پیروزی نهایی مظلومین عالم بالاخص فلسطین مظلوم، غزه مظلوم، بر گرگ های بین‌المللی.

خوب خسته نباشید، همانطوری که اشاره فرمودند چند انتخابات فشرده در این شرایط محدود، که الحمدلله با سلامت بر اساس قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که پیشرفته‌ترین قانون برای هرکشوری متعلق به ایران اسلامی است، زیر نظر متخصصین امین صورت گرفته و ریشه‌اش هم از جهت انتصاب به عقل و علم و هم جهت انتصاب به این کارشناسی شده است .

در این بخش همانطور که فرمودند اصلاً جای حرف نیست واصولاً انتخابات در ایران با همه چیز که در دنیا انجام بشود متفاوت است که زحمات آن به دوش شما و امثال شما است، ما هم دعاگوی همه شما هستیم.

خوب این یک بخش است،قانونمند، اما از دیدگاه مکتبی امور در این خلاصه نمی‌شود، انسان موجودی است دارای اراده و از این رهگذر دارای اختیار و معنی اختیار این است که همه امور را انتخاب می‌کند این منحصر به انتخابات مجلس و شورای روستا و شورای شهر و امام جماعت مسجد و اینها که نیست، صبح از خواب چشم بازمی‌کنید باید انتخاب کنید، می‌خواهید حرف بزنید، می‌خواهید سکوت کنید، می‌خواهید غذا بخورید، می‌خواهید بروید، در چه شرایطی با چه لباسی، اصلاً نامحدود است، انتخاب برای انسان نامحدود است در هر لحظه که عمر صد ساله از آن به آن تشکیل می‌شود مثل ستون فقرات این آنات یعنی فقط یک لحظه، فقط یک لحظه کمتر از یک ثانیه این‌ها به هم وصل می‌شود، می‌شود صد سال، در هر آنش قلم بردارید و این را حساب کنید چند سال می‌شود صد سال، در هر آنش انسان موجودی است که در شرایط مختلف موضوعات بی‌نهایت، بحث میلیون‌ها و میلیاردهاست، یعنی انسان یک موجودی است که به دلیل اختیار در انتخاب، برای هر آن از بی‌نهایت یکی را انتخاب می‌کند، بیشتر نمی‌تواند چون در یک آن بیشتر از آن نمی‌گنجد یکی را انتخاب می‌کند وهرآنچه که انتخاب می‌کند این بازتاب دارد، اینطور نیست که بگوید من این را انتخاب کردم ، اینجا حرف بزنم ، آنجا سکوت کنم، آنجا اَخم کنم، آنجا لبخند بزنم وغیره ، اینجا بخورم، آن لباس من، ازدواج من، آن کارم، هرچه را که انتخاب کند بازتاب دارد، چطور بازتاب دارد ؟ به این معنی بازتاب دارد که، بنده امروز، کشت زراعت چطور است؟ آنچه را که دیروز کشت کردید امروز درو می‌کنید، تمام عمر ما اینطوری است، یعنی آنچه را که من دیروز دراین بی‌نهایت یکی را انتخاب می‌کنم، امروز درو می‌کنم، من الان مواجه هستم با نتایج کار خودم در هشتاد و پنج سال، شما هم همینطورهستید، دیگران هم همینطوری هستند، از این هم  نمی‌شود فرار کرد، این زندگی پس اززندگی و تجربه حالات نزدیک به مرگ را در تلویزیون سه چهار سال ماه رمضان نشان داد، دیده‌اید، حتماً دیده‌اید، می‌ببینید آنجا چطور سوال می‌کنند، آن نتیجه کار ماست او که چیزی نیست این فقط تجربه نزدیک به مرگ اما خود مرگ واویلاست« إنَّ للّه ِعَلَى النّاسِ حُجَّتَينِ : حُجَّةً ظاهِرَةً، و حُجَّةً باطِنَةً، فأمّا الظّاهِرَةُ فَالرُّسُلُ و الأنبِياءُ و الأئمَّةُ عليهم السلام ، و أمّا الباطِنَةُ فَالعُقولُ»[۱]، آنجا که ریز مسائل را ، حالا صد سال برای هر آنش ده‌ها سوال مطرح می‌شود من باید پاسخ بدم ما چنین روزی در پیش داریم، اینها افسانه نیست چرا این کار کردی ؟ «وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ»[۲] نگه شان بدارید پاسخ بدهند چرا این کار را کردند؟ چرا این  حرف را گفتند؟ چرا انتخاب کردند؟ فقط به کسانی اجازه می‌دهند که رد (عبور) بشوند که یا بر مبنای عقل توجیه کند که ما به این دلیل این کار را کردیم، دلیل عقلی، دیگر فرق نمی‌کند عقل ضروری، اسمش فطرت است،عقل نظری، اسمش استدلال و برهان است، دلیل عقلی، یا هم به پیروی از پیشوایان معصومی که خدا فرستاده، صد و بیست هزار پیغمبر فرستاده با این همه اوصیاء، با این همه ائمه هدی، و نواب آنها و غیره که بر این اساس من این کار را کردم، چرا؟ به جهتی که من این حرفی که می‌گویم ،این کاری که می‌کنم، این رأی که می‌دهم، اگر مسئله شخصی است فردا برای خود من باید:

این جهان کوه است و فعل من صدا          سوی من آید صداها را ندا

مردم متوجه نشدند، اما خدا که متوجه است، سیستم که کار می کند یه سیستم نامرئی ، باید پاسخ بدهم چرا؟ به جهتی که آنچه امروز به آن مواجه شدم نتیجه کار دیروز من است، آنچه که فردا مواجه خواهم شد نتیجه کار [امروز من است].  در امور اجتماعی و سیاسی این طور نیست که تنها نتیجه اش به من برگردد نتیجه‌اش به جامعه بشری بر میگردد و اینها همه حق الناس است چرا این رأی دادی ؟ دلیل می‌خواهد، مگر بهت عقل ندادیم؟ مگر در دین بیان نکردیم؟  این کار را واقعا کارشناسی کردی یا نه الکی دادی یا انگیزه دیگر بود بحث اینهاست.

شما آن چه که در مسائل اجتماعی می‌بینید امروز ملاحظه می‌کنید که مثلاً او به عنوان یک نمونه سمبل است اما منحصر در آن نیست که دنیا پُراست« مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً »[۳]، آنچه را که شما می‌بینید که درغزه چه می‌گذرد بر مردم مظلوم فلسطین، چه می‌گذرد مال حالا نیست که، هفتاد و پنج سال این کار را می‌کنند، منحصر در کار غزه و فلسطین نیست که، اصلاً تاریخ پُراست،این کارها را چه کسی کرد؟ می‌گوید نتانیاهواین کار را می‌کند، جوبایدن این کار را می‌کند، بله آنها این کار را می‌کنند، شما چطور؟ آیا بر اساس عقل و دین اگر جامعه بشری کارش را استوار می کرد اصلاً از قبیل نتانیاهو یا جوبایدن یا حیوانات درنده دیگر را اصلاً اینجا جا می‌دادند؟ جا نمی‌دادند! «لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ »[۴] چون ضالم در دین جایگاهی ندارد، چه کسی آنها را آورد؟ اینکه چه کسی آنها را آورد، یکی با سکوتش آورده، یکی با لبخندش آورده، یکی با سهل انگاریش آورده، یکی با بی‌تفاوتی، اینهاست دیگر؛ و لذاست که درهمه آنچه که فردا دیگران انجام می‌دهند من شریکم، او به وسیله من این قدرت را پیدا کرد. پنجاه و هفت کشوربه اسم اسلامی از دور نگاه می‌کنند که دزدهای بین المللی معادنشان را می‌برنند، ذخایرشان را می‌برند، فرهنگشان را می‌برند، نفتشان را می‌برند، گازشان را می‌برند، اینها را می‌کُشند، این‌ها سرگرم چه چیزی هستند؟ همین که می‌بینید، اینها مسئول نیستند؟

بنابراین ما یک وقت است که در شرایط چارچوبه قانون مدون با تلاش و کوشش و مسئولین محترم در این صحبت می‌کنیم یک موقع در مسئولیت انسان صحبت می‌کنیم، در یک خانواده وقتی بچه فردا قالتاق و چاقوکش در میاد، چند صد درصد مربوط به تصمیم او می‌باشد، چند درصدش مربوط به سهل انگاری است که در تربیت پدر و مادر کرده‌اند؟ اوهم باید پاسخ بگوید، فردای قیامت ممکنه به هر حال من را ببرند و بگویند پاسخ این خون‌ها را بده، نستجیروبالله، من که کسی را نکُشتم، بله شما کسی را نکُشتید ولی شیوه کار شما، صحبت کار شما، مواضع شما، طوری شده که ستمگران حاکم شدند و نتیجتاً به خون مظلومین تمام شده، شما مسئول نیستید؟ مسئول هستید؛ اینها را خواه ناخواه، بدانیم یا ندانیم، بخواهیم یا نخواهیم این برای بشر نوشته شده است «وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ»[۵] باید پاسخ بدهند.

اینجاست که برای هر فردی جداگانه در هر امری از صبح که بیدار می‌شوید تا شب که می خوابید حتی خوابش که با اراده‌اش است انگیزه دارد برای چه می‌خوابد، باید پاسخگو باشد، صد و بیست و چهار هزار پیغمبر که آمدند هشدار دادند به روز پاسخگویی، روز قیامت، چه در امر شخصی، چه در امر خانوادگی، چه در امر اجتماعی، چه در امر سیاسی، چه در امر اقتصادی، و تمدن آن وقتی حاصل می‌شود که انسان‌ها بر اساس رشد و کمال عقلی و دینی انگیزه کار بد نداشته باشند نه اینکه چارچوبه قانون مانع‌اش بشود، نمی‌تواند دزدی کند اینکه هنر نیست، ما وارد باغ وحش که می‌شویم می‌بینید به‌به عجب تمدنی، می‌بینید گرگ اینطرف، پلنگ آن طرف است، آهو آنطرف است،بره آنطرف است،  به هم کاری ندارند متمدن هستند، نه آن نیست، نرده‌های آهن مانع است اگر چارچوبه قانون ما را مانع بشود، اگر پلیس ما را مانع بشود، اگر ترس از محاکمه مانع بشود، من آدم نشدم، انسان نیستم، وقتی انسانم که بر اساس عقل و دین از من شَر نزاید نه اینکه دیگری شر مرا خنثی کند او که هنر من نیست، هنر پلیس است.

به هر حال الحمدلله قانون در کشور ما جاریست، جای نگرانی از نظام نداریم، اما آقا[رهبر معظم انقلاب اسلامی] یک بیان خیلی زیبای حساب شده علمی، پله به پله، نهضت اسلامی که با خون بچه‌های این مردم پیروز شد و استعمارگرها را از کشور بیرون کردید این قدم اول، به هیچ کشوری چنین اجازه نداند اما شما مردم در ایران این را اجرا کردید، نه به آمریکا، نه به انگلیس، نه به استعداد‌های داخلی و استعمار خارجی اعتنایی نکردید و بعد تشکیل نظام [قدم دوم] دادید به هیچ کشوری چنین اجازه نمی‌دهند ولی شما این کار را کردید، برای چه هدفی؟ برای هدف تمدن اسلامی که زمینه ظهورحضرت مهدی صاحب الزمان (علیه السلام) است، قدم سوم چیست؟ دولت اسلامی، دولت اسلامی بله، آنچه را که انجام می‌شود رأی مردم است، آنچه را که انجام می‌شود قانون است، آنچه که انجام می‌شود قابل قبول برای همه است، اما کاربردش تا چه اندازه خواهد بود، ما امیدواریم که این فرمایش آقا هر چه سریعتر در این کشور اسلامی انجام بشود آنچه را که به عنوان ریاست جمهوری در جریانات گذشته گفتند در طراز جمهوری اسلامی بوده یکی حدود بیست و هشت روز حکومت آقای رجایی و باهنر بوده بر اساس اهداف انقلاب آمده جلو، نه بر اساس سلیقه شخصی و حزبی اش، بیست و هشت روز، اما چه بیست وهشت روزی نور، نور، او خودبخود مردم را مسلمان می‌کند دولتی مثل رجائی و  باهنر و کمتر از سه سال هم با انواع مشکلات آیت الله رئیسی، شهید خدمت شایسته، این در طراز جمهوری اسلامی بوده بارها و بارها شاید آقا فرمودند به هردولتی که می‌آید سلیقه گی عمل نکنید، سیاست نظام جمهوری اسلامی را ادامه بدهید نه اینکه یک نفر بیاد تا اینجا بالا بیاره باز دیگری بیاد این را خراب کند از صفر بگیرد همیشه هم همینطور بوده است، ببینید، ما غیر از سه سال از دولت مردمی و انقلابی آقای رئیسی و بیست و هشت روز دولت رجایی که آمدند کار کردند و خدمت کردند، این همه پیشرفت هم محصول کارشان بوده، اما دولت اسلامی که هدف انقلاب را به سمت تمدن اسلامی انجام بدهد ناتوان بودند، باید به دولت اسلامی برسیم دولت اسلامی یک شیوه‌ای است که اگر در جامعه تخلفاتی است آنها دست از تخلفات می‌کشند، دست از گناه می کشند، شیوه کار دولت اسلامی این  است.

امیدواریم که این خط و نشانی که آقای رئیسی کشیده است، چه برای مردم، چه برای دولت‌های آینده، این راهکاری باشد، ان‌شاءالله با کمک مردم وهمکاری دولت دورازمسائل شخصی و حزبی و نمی‌دانم جناحی، تا برسد نفوذی، دور ازهمه آن‌ها ، قدمی بردارد، که بحث ایران نیست که، اسلام که مال ایران نیست، اسلام مال بشراست، کمک شود به نجات همه مظلومین عالم و اگر باز هم سرگرم مسائل حزبی و گروهی و نمی‌دانم فردی و منافع و مادی و این‌ها بشود باز هم ما در همه آنچه که از آینده‌ها خون ریخته شود، مظلومی کشته شود خدای نکرده ممکن است شریکشان باشیم، اما ما دعا می‌کنیم برای همه شما، همه خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ان‌شاءالله شما و آن‌ها همه موفق باشند در دنیا و آخرت هم روسفید باشند.

ما هم که از دست ما کاری ساخته نیست دعاگوی همه شما هستیم صلوات بفرست .

[۱] بحارالانوار، ج ۱، ص ۳۷.

[۲] سوره مبارکه فصلت آیه ۲۴

[۳] بحارالانوار، ج۲۲

[۴] سوره مبارکه توبه آیه ۱۲۴

[۵] سوره مبارکه صافات، آیه ۲۴

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *