خانه / متن بیانات / مشروح بیانات در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

مشروح بیانات در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

بسم الله الرحمن الرحیم

باسلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان، سلام به محضر شما عزیزان و خسته نباشید، خداقوت؛ این تلاش و زحمات شما از بهترین نوع عبادات است، خدا به شما توفیق دهد.

مسأله انتخابات و مساله انتخاب را در زندگی انسانی به عنوان یک مسأله اصولی در انسان شناسی و دین شناسی مطرح است، انسان، صد سال – بیشتر و کمتر- عمر می کند، تمام این عمرش را لحظه ها تشکیل می دهد، مثل ستون فقرات این لحظه ها صد سال عمرش را تشکیل می دهند، این در طول؛ در عرض چطور؟ در عرض بی‌نهایت است، یعنی چه؟ یعنی خواسته‌ی انسان محدودیت ندارد، منتها از این بی‌نهایتی که برایش امکان دارد که ورود پیدا کند، فقط حق دارد – در میلیون‌ها و میلیارد‌ها- یکی را در آن لحظه جاسازی کند، انتخاب یعنی این.

هر موضوعی را شما حساب کنید بر اساس انتخاب شماست، این از ویژگی‌های خلقت انسان است بر اساس اعطایی که اراده را خداوند به او داده است، اختیار را به او داده و بر اساس اختیار، انتخاب را به او داده و در هر لحظه در میلیون‌ها و میلیارد‌ها تصوری که می‌شود کرد یکی را انتخاب می‌کند، حالا یا خوب یا بد یا درست یا نادرست دیگر فرقی نمی‌کند از هر نوعی که باشد، خانه‌اش، حرف زدنش، اخمش، لبخندش، ازدواجش، کسب و کارش یا امور نظامی‌اش باشد، فرقی نمی‌کند، میلیون‌ها و میلیارد‌ها تصور می‌شود اما از همه‌ی آن‌ها فقط دارد یکی را انتخاب می‌کند و همینطور است که پیش می‌آید و این صد سال عمرش را دارد پر می‌کند، هویتش، شخصیتش، ارزشش، مساوی با چی است؟ مساوی با نوع انتخابی که کرده است[می باشد].

این که می‌بینید یکی سر از حیوانیت در می‌آورد، یکی بالاتر از فرشته می شود، باید برگردد ببیند چه چیزهایی را انتخاب کرده است، هر سببی را و هر علتی را که انتخاب کرده، متناسب با آن به معلول و مسببش خواهد رسید. بناء علیه آزمایش معیار نمره است برای انسان، بقیه موجودات را که نمره نمی‌دهند مگر مشابه انسان باشند، اما انسان است که خودش نمره‌اش را تعیین می‌کند، هویتش را خودش تعیین می‌کند.

در کنار میلیاردها نوع انتخاب یکی از اهم آن انتخابات، سرنوشت خود و دیگران و جامعه و نسل آینده است که در رأی گیری مسأله سیاسی مسئولیت‌های مختلف که واگذار بشود به خدمت گذاران انتخاب می کند؛آیا انتخاب احسن می‌کند؟ آیا بر اساس عقل است؟ آیا بر اساس علم است؟ آیا حجت دینی دارد؟ انتخاب احسن، این فطرت انسان است و اگر کسی پا روی وجدان و فطرت خود بگذارد در هرعوارض سوئی که پیش بیاید شریک است، در خون مظلومین شریک است؛ تنها جوبایدن نیست که در سطح جامعه بین الملل خون زن و بچه و کودک و انواع و اقسام جنایات و خیانت را تصمیم می‌گیرد تا فساد ایجاد می‌کند، هرکس همراه او و همفکر او و سوء انتخاب دارد بر اساس او، در همه آنها شریک است، او که تنها این کار را نمی‌کند، نتانیاهو که کسی نیست که تنها این کار را بکند باید پشتوانه داشته باشد.

شما مردم عزیز و مسئولین عزیز که خدا همه شما را حفظ کند، مخصوصاً این خراسان جنوبی ما با این فرهنگ متعالی مردم که همواره در سطح ایران عزیز، ایران انقلابی چه از نظر کمیّت بالاترین امتیاز را تقریباً خراسان جنوبی دارد، که البته و صد البته مهم کیفیّت است که چه کسانی را و چه کسی را در سرنوشت مردم دخالت داد، در جان مردم، ناموس مردم، امور مردم، حیثیت مردم، دین مردم، این مهم است؛ این رأی دادن به این معنی است، باید در پای آن همه مسئولیت‌ها را بپذیرد.

بنده هم دعاگوی همه شما هستم، خدا زحمات شما را بعنوان بهترین عبادت شما در سرلوحه نامه عملتان ثبت کند.

والسلام علیکم

صلوات

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *