خانه / تاپ خبر / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در استان، در مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز و برگزیدگان مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر شهرستان بیرجند

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در استان، در مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز و برگزیدگان مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر شهرستان بیرجند

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما و همه اهل قرآن. بزرگداشت مقام همه شهداء راه حق بالاخص شهداء مقاومت، سید مقاومت سید حسن نصرالله قدس سره الشریف.

مجلس بسیار بااهمیتی است موضوع اصلی اش قرآن است و روندگان این راه، خانواده های ایثارگران، شهداء، جانبازان و آزادگان، آن هم در مقام حفظ قرآن عمل به قرآن اخلاق قرآن بسیار اهمیت دارد. بنده چند لحظه وقت شما را می گیرم امیدوارم آنچه که خیر باشد خداوند بر زبانم جاری بفرماید. أعوذ بالله من الشیطان رجیم «وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ * فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَلَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ »[۱] . قرآن با یک ندا بر همه اهل جهان در سیر تاریخ تا قیامت اتمام حجت کرده است، ما از سه مسیر اتمام حجت قرآن را درک می کنیم، یکی همان شرایط صوری قرآن. آیه قرآن که خیلی دلکش است، شش هزار و ششصد و شصت و شش است. سوره های مختلف ترکیبات مختلف، واجد فصاحت در حد اعجاز، بلاغت در حد اعجاز و در این ها خلاصه نمی شود. امور غیبیه، امور علمی، امور تاریخی و غیره، قرآن به همه خطاب کرده، هیچ حد و مرزی هم قائل نشده در طول تاریخ تا دنیا دنیاست این صحنه، ملاحظه بفرمایید.

شما این همه جنگ ها را در طول تاریخ و شایعات جنگی را مشاهده می‌کنید. «فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ  وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ»[۲] چه لشکر اسلام چه لشکر کفر بالاخره هزینه می کنند، خب اگر راه آسان تری می داشت از آن راه وارد می شدند. چرا؟ به جهت اینکه قرآن کریم سند داده است دست همه دشمنان خودش، بفرمایید این هم سند؛ آن سند چیست؟ و آن این است که اگر شما درباره قرآن تردید دارید خُب آزمایش کنید، یک سوره مثل سور‌ه‌های قرآنی بیاورید ما ادعایمان را پس می گیریم. خُب یک کار به این سادگی که هیچ هزینه ای ندارد نکردند چرا نمی‌کنند درحالی که همه امکانات مادی و معنوی دستشان است ادیب دارند، عریب دارند زبان‌دان دارند سیاسی دارند فرهنگی دارند همه چیز دارند پول دارند تشکیلات دارند تبلیغات دارند، خُب، یک سوره مثل سور قرآنی بیاورند و اعلام کنند که ما عذر پیغمبر را بخواهیم، چرا این کار را نمی کنند؟ در آیه بعدی فرموده است: « فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا » اگر این کار را نکردید، نتوانستید « وَلَنْ تَفْعَلُوا »  لَنْ، نفی ابد است یعنی هرگز هم نخواهید توانست « فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ » یک کم خودتان با خودتان فکر کنید و خودتان را مستحق آتش نکنید. هزار و چهارصد سال است این آیه تابلو است در مقابل همه دشمنان اسلام در سرتاسر جهان با همه ادعاها. و ما همان طور که قرآن فرموده؛ لَنْ، نفی ابد است، یعنی هرگز نخواهید توانست ببینید قرآن اتمام حجت کرده، خُب، این یک زاویه است نسبت به شکل صوری قرآن.

اما شما عنایت دارید مسئله انسان شناسی در علوم، از مشکل ترین مسائل هستی است شما در همه رشته ها انواع کارشناسان متخصص و فوق تخصص دارید، اما نوبت به انسان که می‌رسد، می گوید انسان موجودی ناشناخته است این جا همه کم می آورند. و همواره در تاریخ کسانی بودند و هستند که به هر حال به عنوان آیین به عنوان مسلک به عنوان مذهب به عنوان سیر و سلوک بالاخره به عنوان مصلح برای انسان طرح دارند، آدم های کمی هم نبودند اما متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد. اما قرآن کریم که بر قلب نازنین عقل کل و هادی سُبُل و خاتم الرُسُل محمد صلی الله علیه وآله وسلم نازل شده، برای چه نازل شده همه این مقدماتی که از قرائت قرآن از حفظ قرآن، از تفسیر قرآن از ترجمه قرآن همه این ها جای خودش، اما برای چه نازل شده؟ برای اینکه آن کار اصلی انجام شود برای اینکه این موجود ناشناخته راه درست را نادرست تشخیص دهد، دنیا در آن مانده است؛ اما « نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد» و آن این است که به صورت علنی است یه چیز پشت پرده که نیست،‌ شما قرآن را مطرح بفرمایید بعد چه به صورت اشخاص و افراد در طول تاریخ زمان معاصر در آینده و چه در خود شخص با درصدهایی که به هر حال زندگی انسان را تغییر می دهد. این بر هیچکس پوشیده نیست و آن این است که آنهایی که این نسخه را عمل کرده اند « آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ »[۳] اولین کسی که پیشوای این قضیه است در اینکه به قرآن عمل کرده و ایمان به قرآن دارد خود پیغمبر اکرم است و بعد هم مومنین واقعی مثل ائمه معصومین مثل افراد ویژه ای که در طول تاریخ و امروز به هر حال خود را همواره با قرآن ساخته اند. نتیجه‌اش این شده که این ها شدند انسان های کامل، ادعا که نیست، آثار کمال آنها کرامات آنها دانش اخلاق آنها رفتار آنها که اُسوه بوده و هست. این حاکی از این است که عمل به این نسخه مساوی است با نتیجه، معنایش این است دیگر. و کسانی که در هر میزانی در طول تاریخ بوده اند و این شیوه را عمل کرده اند به کمالات لازم رسیده اند، حتی خود اشخاص، بنده، شما، دیگری و دیگری زن باشد مرد باشد اهل هر کشوری که می خواهد باشد اهل هر نژادی که می خواهد باشد به هر درصدی که به قرآن عمل کرده در هر بخشی فرقی نمی کند، می بینید در آن بخش او کاملاً به نتیجه رسیده، به کمال رسیده، به شفا رسیده، « شِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ »[۴] به هر درصدی هم که تخلف کرده به آثار شوم گناه و کار بدش که برخلاف قرآن انجام داده رسیده، این می‌شود یک مثلث، شکل صوری قرآن که قرآن این طور نازل شده و هیچ کس نمی تواند مثل قرآن بیاورد و قرآن اتمام حجت کرده، دیگر این که هر کس به هر میزانی که به قرآن عمل کرده دقیقاً به کمالات رسیده و از این نسخه شفا گرفته و آن طرفش هم حتی اشخاص به هر نسبتی که گناه کرده اند و از چارچوب قرآن خارج شدند به بن بست رسیدند. این ها حاکی از چه چیزی است حاکی از این است که قرآن مثل ندارد قرآن کلام خداست. این هم که می بینید دشمنان اسلام و دشمنان انسان و از جمله این لیبرال دموکراسی غرب که بدترین نوع مبارزه با مکتب انبیاء مال اینهاست، لعنت الله علیهم. و هیچ حد و مرز و قانونی هم ندارند. اینها با قرآن خیلی دشمن هستند چرا دشمن هستند؟ به دلیل اینکه عرض شد به دلیل اینکه اگر قرآن در جایی پیاده شود دیگر آن جا جای شیطان نیست.

شما در این سال‌ها مکرر شنیده اید این اروپایی های پست و حیوان صفت که حیوان از این ها ننگ دارد. این ها در هر مقطعی عقده‌های شکستشان را در اهانت به قرآن بروز داده اند. این قضیه مال حالا که نیست. آن روزی که  گلاد‌اِستون[۵] قرآن کریم را در مقابل لردهای بریتانیا روی دست گرفت خطاب کرد به سرمایه داران اروپایی ، گفت که ما باید بر جهان مسلط بشویم و بالاخره دنیا را غارت کنیم، اما یک مشکل داریم، مشکلش چیست؟  قرآن را باز کرد و گفت مشکل ما این کتاب است، در جایی که قرآن حاکم باشد ما جا نداریم خب باید چه کار کنیم گفت باید قرآن را جمع کنیم، یعنی چه؟ یعنی اینکه مجلدات قرآن را برداریم؟! نه مراد این نیست، مجلدات قرآن خیلی مزاحم کار شما نیست، اما فرهنگ قرآن، سیاست قرآن، خیلی مزاحم شماست، خُب طرح چیست؟ طرح این است که شما هر جا که می خواهید در کشورهای اسلامی ورود پیدا کنید، اول باید فرهنگ قرآن را برچینید سیاست قرآن را برچینید عمل به قرآن را برچینید اخلاق به قرآن را برچینید تا بتوانید بر آنها مسلط شوید. یعنی دشمن به زبان دشمنی همان چیزی را می گوید که شما از زبان قرآن می فهمید از زبان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم می فهمید. او دقیقاً همین حرف ها را می زند. مثل کلام آن دیگری که گفت این قرآن که کتاب نیست این بمب است، این در سر راه غارتگران که قرار می گیرد همه را نابود می کند.

بنابراین برکات قرآن کریم همواره در دسترس همه است و ما چقدر توفیق پیدا کنیم که از این بهره‌برداری کنیم تا انواع و اقسام کرامات و معجزاتی که از قرآن سر می زند. خداوند همان طور که قرآن کریم را بر قلب پاک پیغمبر اکرم نازل فرموده، انسان باتقوا کربلایی محمد کاظم ساروقی اراکی، یک بی سواد روستایی کشاورز، تا آخر هم سواد نداشت اما با معجزه قرآنی به قلبش می ریزد که علمای بزرگ در مقابلش تواضع می کنند و حتی آیت الله العظمی بروجردی یک مرجع ویژه بود رحمةالله علیه، گفت که از قرائت های هفت گانه یا چهارده گانه شما قرآن را به قرائت کربلایی محمد کاظم ساروقی بی سواد بخوانید، چرا؟ چون این مستقیماً قرآن از ناحیه خدا بر او نازل شده. یعنی آن مرجع بزرگ و ویژه می شود مبلّغ آقای کربلایی محمدکاظم سارقی، تا برسد به خانواده های معظم شهدا، این دسته های گل این دانش آموزان، این فرزندان شما و ایثارگران عزیز، جانبازان و آزادگان، خوش به حالتان.

بنده به این جلسه تبرک و تیمّن می جویم و از همه شما التماس دعا دارم که قرآن دست ما را بگیرد حالا ما هر چه هستیم، اما طمع داریم که قرآن دست ما را بگیرد تا إن‌شاءالله عاقبت بخیر باشیم به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

[۱] سوره مبارکه بقره/ آیات۲۳ و ۲۴

[۲] سوره مبارکه نساء/ آیه ۱۰۴

[۳] سوره مبارکه بقره/‌ آیه۲۸۵

[۴] سوره مبارکه یونس/ آیه۵۷

[۵] گلاد استون( نخست وزیر یهودی الاصل انگلستان) ۱۸۰۹-۱۸۹۹ م

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *