خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از سربازان سپاه انصارالرضا علیه السلام به مناسبت روز سرباز

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از سربازان سپاه انصارالرضا علیه السلام به مناسبت روز سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران فرمانده کل قوا رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان بزرگداشت ایام میلاد مقدس عقل کل و هادی  سُبُل و خاتم الرُسُل و امام بحق ناطق، جعفر بن محمد الصادق علیه السلام. هفته دفاع مقدس، روز سرباز و دعای خیر برای عزیزان از دست رفته معدن زغال‌سنگ طبس، خداوند رحمتشان کند و به بازماندگان و شما صبر و اجر جزیل عنایت کند.

خُب، پیداست که همه این جهان همه این عالم ریز و درشتش جماد و نبات و حیوانش، اینها وجودشان و بقاءشان متکی بر قوانین است، تمام این عالم قانون است. هم در امور سخت افزار تکوین و هم در نرم افزار تشریع، هرچه بخواهد باشد و بقاء پیدا کند، متکی بر قانون است. در انواع و اقسام امور مختلف، در زندگی بشری، آنچه که مربوط به خود بشر است، آنچه که خود بشر انجام می‌دهد، اینها نیز تمامش قانون است. یک کارخانه متکی بر قانون می‌چرخد، یک تولید، متکی بر قوانین مربوط به خودش محصول می‌دهد. نظام جامعه بشری هم همینطور است، یعنی متکی بر قانون است. حالا فرد باشد یا جامعه باشد. شاید ابتدائاً طرح مسئله کنیم یا بپرسیم یا کسی از ما بپرسد که ما در زندگی خودمان از چه امتیازات قانونی استفاده می‌کنیم یا نی‌توانیم استفاده کنیم؟ بگوییم صد تا بگوییم هزار تا بگوییم یک میلیون تا، بگوییم میلیون‌ها یا ده‌ها میلیون امتیاز قانونی که یا استفاده می‌کنیم و یا می‌توانیم استفاده کنیم. ابتدائاً این ممکن است باور نباشد اما ما از داخل خانه خودمان که از خواب بیدار می شویم و اطرافمان را نگاه می کنیم تمام این ها بر اساس امتیازات قانونی، شرایط ایجاب شده که متعلق به من باشد و از آن بهره‌مند شوم. به هرچه که دست بزنید به تلفنتان که دست بزنید به میز و صندلی‌تان که دست بزنید به برق نگاه کنید به کفش و کلاه و غیره همه اینها از خانه بیر که بیرون می آیید این خیابان‌هایی که ساخته اند این خط کشی هایی که کرده اند این گل هایی که کاشته اند این درخت هایی را که نشانده اند. از یک کیسه پلاستیکی که اصلاً ما برایش حساب قائل نمی شویم برود تا مهم ترین مسائلی که امنیت جامعه انسانی را تأمین می کند که در سایه آن امنیت می شود کار کرد. اگر آن نباشد هیچ کس نمی‌تواند کاری بکند و پیوست این قوانین به گونه ای است که شما اگر از خانه تان خارج شوید از خیابان تان خارج شوید از شهرتان خارج شوید باز هم به هر جا بروید به هر شهری که وارد شوید می بینید مثل سفره ای که از قانون برای شما پهن شده و از آن استفاده می کنید. از یک کشور خارج شوید سطح دنیا همین طور است.

خب، خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل، خُب در کنار همه این ها مسئله امنیت است و یکی از آن چیزهایی که در آن نقش موثر دارد سربازی است. جوان عزیزی که رشد کرده و در این سنین موثر و مفید قرار گرفته حتما توجه دارد، از لحظه ای که پدر و مادرش در امن بودند تا لحظه ای که خود یک کودک شیرخوار بوده تا مثلاً هجده سال یا بیست سال رسیده. خُب اینکه شانس و طالع و اقبال نیست که بقیه نسل ها  در گذشته این امنیت را حفظ کردند و در سایه امنیت آنها رشد کرده حالا بنده باشم شما باشید دیگری باشد شانس و اقبال که نیست، علل و معلول است سبب و مسبب است. این دنیا را می بینید دنیای قانون شکن؛ مثل درنده هار به جان و مال و ناموس و اصلا برای هیچ کس امنیت قائل نیستند خب نسل های گذشته وظیفه شان را در دوران این چهل و پنج سال با همه تهاجمات دشمن که می خواست ایران را و مردم عزیز ایران اسلامی را نابود کند مقاومت، ایجاد امنیت کرده، امروز از امن ترین نقاط جهان ایران اسلامی است آن نسل ها این زحمت را کشیده اند الان شما یک نهال برومند… .

امروز که شما این افتخار را دارید که خوشبختانه برنامه هایی که بالاخره برای سربازان عزیز در نظر گرفته شده غیر از آنچه که طبیعت سربازی است یعنی خود سربازی از قدیم هم مشهور بود که می گفتند سربازی جوان را مرد می‌کند به هر حال خانه یک محیط عاطفی است بنابراین با جانم و با عمرم و با فداکاری و با محبت و این هاست دیگر باید همین باشد، اصلش هم همین است اما بحث اینجاست که دنیا تابع من و شما نیست همینی هست که می بینید. حالا اگر چنانچه کسی به هر دلیلی تجربه سربازی و دانش سربازی را آشنایی با انواع و اقسام مسائل اجتماعی را مسائل مذهبی را مسائل اطلاعاتی را مسائل نظامی و غیره را نداند یک آدم خام است. در مقابل صحنه های سخت خودش را می بازد اما دوران سربازی را که تمام می کند، بخشی از این ها اصلا طبیعت سربازی است او را توانمند می کند و فردا چه در جامعه عنصر مفیدی می تواند قرار بگیرد چه برای خانواده اش، تجربه دیده است آموخته است. ولی غیر از آنچه که طبیعت سربازی است تصمیمات خوبی گرفته می شود مثل از جهت حرفه و فن ضمن اینکه کار سربازی را انجام می دهد ضمن اینکه امنیت کشور را انجام می دهد ضمن اینکه حفاظت از ناموس کشور می کند از آرمان‌های انقلاب و دینش می کند، خُب، حرفه و فن یاد می گیرد زمینه مناسب برای اشتغالات برای دوران بعدش است، این ها تصمیمات بسیار جالبی است و از این قبیل که دوران بعد از سربازی برایش روشن باشد بسیار چیز خوبی است.

اما به هر حال با تفکر متاسفانه الحاد و کفره لیبرال دموکراسی غرب که هیچ قانونی را قبول ندارد آنچه که آنها به عنوان قانون یا حقوق مطرح می کنند فقط ریاکاری و برای فریب است. خب شما ملاحظه می فرمایید هفتاد و شش سال یک کشور را اینها اشغال کرده اند می خواهند هنوز در آن باشند و می خواهند هنوز مردم را بکشند خانه را ویران کنند بیمارستان ها را ویران کنند چه قانونی است هیچ قانونی را قبول ندارند نه قانون بین الملل، نه قانون مصوب، نه قانون انسانی نه قانون عقل نه قانون دین اینها هیچی را قبول ندارند. در کشور دیگر، این منحصر به فلسطین نیست، مظلوم ترین در جهان الآن فلسطین و غزه است و باید همه انسان های آزاده از این مظلومیت دفاع کنند اما منحصر به آن نیست. «مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً »[۱] تا هرجا که نفوذ لیبرال دموکراسی غرب ملحد برود امنیت را از جامعه بشری سلب می کند که کرده این قضیه برای الان نیست، مربوط به پانصد سال قبل است… . یکی از مسائلی که در تبیین باید درست تبیین بشود بیوگرافی این ها در برنامه های جنایت باری است که انجام داده اند. می‌گویید ایالات متحده آمریکا، این آمریکایی نیستند که این ها اروپایی هستند. این ها وقتی وارده قاره آمریکا شدند سرخ پوست های بومی منطقه خیلی مهمان نواز بودند بسیار از آن خوب پذیرایی کردند حدود صد میلیون جمعیت داشت آمریکا و فرهنگی داشتند اما این مهمان ناخوانده با اینکه سرخ پوست ها از این ها خیلی خوب استقبال کردند این ها تقریبا همه آن را تقریبا شاید ده درصد یا بیست درصد زنده ماندند بقیه را همه را کشتند، نابود کردند بحث هزار نیست بحث میلیون است. هشتاد میلیون نفر از آنها را کشتند طبق چه قانونی، زمین های آن را خانه های آن را زندگی آن را تصرف شدند، بعد مجدد چه کار کردند؟ مجدد برای اینکه برده و کارگر بگیرند در کنار آفریقا کمین می گذاشتند و مردم آفریقا را تا حدود پنجاه میلیون آن وقت هم آن قدر این ها را بد حمل و نقل می کردند که بسیاری از آن در بین راه می‌مردند،  حدود پنجاه میلیون برده را از آفریقا گرفتند و بردند که در آن جا کارهایشان را انجام دهند این ها اروپایی ها هستند.

حالا این غیر از استعمار بریتانیاست که آنها که چیزی حالی شان نیست به این حرف‌ها افتخار هم می کنند که مثلاً اینکه «خورشید در مستعمرات بریتانیا غروب نمی کند» خون مردم را مکیدند. اینها چه کردند؟! فرانسه همین طور آلمان همین طور. جنگ جهانی اول و دوم را چه کسی ایجاد کرد کار این هاست دیگر نه عقل دارند و نه رحم هرچه می گویند فریب است و دروغ، غرض اصلیشان سلطه بر کشورها و بر ملت هاست  و لذاست که ـ رهبری ـ اشاره فرمودند کم هزینه تر در برخورد با این ها فقط مقاومت است[۲] و الا اگر تسلیم آن بشویم هفتاد و شش سال است که این ها در فلسطین هستند، خب اگر مسلمان ها رگ غیرتش را می داشتند روز اول مقاومت می کردند و نمی گذاشتد  که صهیونیست ها آن جا باز کنند، نه هفتاد و شش سال آن سلطه بود نه امروز این قتل عام ها بود. مهم روز اول است.

پرهزینه تر از هر برخوردی تسلیم دشمن شدن است، او دیگر حدی قائل نیست، تازه نهایتش مثل ترامپ از عربستان سعودی تجلیل به عمل آورد و گفت این ها گاو شیرده ما هستند تا شیر می دهند نگهشان می داریم بعد هم ذبحش می کنیم، این فرهنگشان است. کم هزینه تر از هر چیزی مقاومت در مقابل ظلم است و لذاست که در دین خدا ظلم پذیری حرام است، «لا تَظْلِمون» ظلم نکنید شما باید با همه به عدالت برخورد کنید ظلم نکنید «ولا تُظْلَمون» خودتان هم تن به ظلم ندهید که آن خودش هم ظلم است، تسلیم ظلم نشوید. که خب این درسی است که مکتب دین داده درسی است که حضرت حسین بن علی علیه السلام در میدان داده که پیش از آنکه نوبت من و شما برسد نه تنها یک جامعه اسلامی، بلکه در بدترین نوع سلطه انگلیس بر هند که خون آن مردم بیچاره هند را مکیده بود و پوستشان به استخوان رسیده بود، آقای مهاتما گاندی که مسلمان نیست هندو و بت پرست است. گفت من شر انگلیس را از سر هند کوتاه می کنم خودش هم یک مشت استخوان بیشتر نبود. گفتند آقای مهاتما گاندی با چه قدرتی؟! می بینی که این ها بر همه جا مسلط هستند با چه قدرتی؟!‌ گفت به پیروی از سالار شهیدان پیشوای آزادگان امام سوم شیعیان حضرت حسین علیه السلام، من آن طرح را پیاده می کنم و شر انگلیس را از سر مردم هند کوتاه می کنم و این کار را کرد ببینید.

امروز هم ملاحظه می کنید چهار پنج کشور از انسان های متعهد که همواره زیر فشار استعمار هستند بعد از این تجربه‌های چند ساله و پیروی از شیوه انقلاب اسلامی ایران در مقابل استعمار، بقیه به اسم مسلمانی کدام مسلمانی؟!  ملاحظه می کنید که چقدر بی تفاوت در این ظلم ناهنجاری که صهیونیست ها بر فلسطین کرده اند و ادامه می دهند به صورت های مختلف، افسر خلبان آمریکایی به عنوان اعتراض بر این ظلم ـ بارها شاید دیدید و ملاحظه گردید- بنزین را روی سرش ریخت چند نوبت این فندک را می زد روشن نمی شد بالاخره روشن شد زیر شعله های آتش فریاد برای فلسطین می زد آن یکی از همراهان او و هم عقیده های او به دنبال این اعتراض این خلبان آمریکایی در اعتراض به ظلمی که بر مردم فلسطین می شود، گفت که او تا آخرین لحظه فریاد فلسطین را می زد بنابراین افتخار بزرگ شما عزیزانِ سرباز به عنوان حافظ امنیت و این معنی اش آن است که اول امنیت، بعدْ هر کاری که می خواهد باشد کار اقتصادی باشد کار فرهنگی باشد نماز باشد کسب علم باشد دانشگاه باشد مسجد باشد فرقی نمی کند این وجود شما این امنیت را به مردم می دهد و شما در ثواب همه کارهای خیرشان شریک هستید بنده هم دعا گوی شما هستم. و جزاکم الله خیر الجزاء عن الاسلام و اهله.

صلوات بفرستید.

۰۴/۰۷/۱۴۰۳

[۱] بحار الأنوار، ج ‏۵۱، ص ۱۵۶

[۲] اشاره به سخن مقام معظم رهبری:« مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌ی سازش و تسلیم، از هزینه‌ی مقاومت به مراتب بیشتر است. ‌» ۱۸/۰۳/۱۳۹۸

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *