خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والصلاة والسلام علی رسول الله و علی آله آل الله با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران فرمانده کل قوا رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.

تبریک و تهنیت میلاد مقدس عقل کل و هادی سُبُل و خاتم رُسُل و میلاد حضرت امام بحق ناطق، جعفر بن محمد الصادق علیه السلام و هفته وحدت و هفته دفاع مقدس.

«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا»[۱] . اقتران هفته مبارک وحدت با هفته دفاع مقدس مبارک است، مسئله وحدت را حالا بعضی شاید نخواستند بفهمند یا نفهمیدند و به حواشی گریختند این که چند نفر یهودی به جامعه اسلامی و بعد از اشغال هفتاد و شش سال کشور مردم کشور دیگران، به قتل و جنایت و ویرانی و انواع و اقسام شرارت ها می پردازند و حدود پنجاه کشور به اصطلاح اسلامی از دور نگاه می کنند، خُب این وحدت یعنی چه در جاهای دیگر وحدت را خوب متوجه می شویم. اگر شما چه در میانه اقوام مختلفی که در میان کشورهای مختلفی یک قرارداد تجاری دارید یک پیمان تجاری دارید پیمان نظامی دارید پیمان عمرانی دارید فرقی نمی کند نه کسی به رنگ شما کار دارد نه به زبان شما کار دارد نه به مذهب شما کار دارد نه به دین شما کار دارد، پیامی است که برای حفظ منافع‌تان به کار گرفته‌اید همه می دانند یعنی چه. و لذاست که هر خطری را هر ضرری را هماهنگ یا پیشگیری می کنند یا برخورد می کنند یا دفاع می کنند. خُب این جا هم که همان است این منافع شما جامعه اسلامی است رنگت هرچه می خواهد باشد زبانت هرچه می خواهد باشد مذهب هرچه می خواهد باشد، اما منافع شما و سرزمین های شما، این همه ذخایری که خدا در طبیعت در اختیار شما قرار داده، سرنوشت شما فرهنگ شما یک فرهنگ مشترک است. بنابراین چه به عقل مراجعه کنید چه به دین مراجعه کنید چه به عرف مراجعه کنید چه به حقوق مراجعه کنید وحدت یک فریضه عقلی دینی و مردمی است.

در هفته دفاع مقدس، که گاه می گوییم هفته دفاع مقدس گاهی می گوییم دوران دفاع مقدس و حمل می کنیم بر هشت سال تهاجم جهانی علیه ما از ناحیه استکبار جهانی که هفته نیست که هشت سال نیست دفاع مقدس تا طغیان و سرکشی و چپاول و قتل و غارت و ظلم باشد این سنگر دفاع مقدس همیشگی است و این در نظام آفرینش وجود دارد، گیاه ها از خود دفاع می کنند حشرات از خود دفاع می کنند حیوانات از خود دفاع می کنند، چطور می شود که انسان در این گستره‌ی سرنوشت خودش از خود دفاع نکند. این بدن شما که سالم است و إن‌شاالله همیشه سالم باشید، و سر و پا هستید و با قدرت و با افتخار به هر حال حفاظت از دین و ناموس و از کشور و استقلال و امنیت می کنید، اینها مرهون دفاع مقدسی است که گلبول های شما در همه سنگرها در مقابل دوازده هزار نوع میکروب و بیماری‌های عفونی کشیک می دهند، این یک امر تکوینی است. بعد انسان هایی اسمشان را انسان بگذارند وانگهی نسبت به دفاع کم تفاوت باشند.

چه کسی نمی داند که از پانصد سال قبل که اروپایی های وحشی برای غارت جهان برنامه استعمار جهانی را برای سلطه بر جان و مال و ناموس و حیثیت و همه هستی انسان های روی زمین طرح ریختند، به هر جا که قدم گذاشته‌اند فساد و تباهی و ویرانی و قتل و غارت و فریب و اختلاف و غیره ایجاد کرده اند، چه کسی نمی داند؟ خب در مقابل این باید دفاع باشد.

استعمار در هر شکلی که باشد شکل اولیه اش سلطه های نظامی بود و بعد تحمیل خود بر جوامع. این ها در کشورهایی مثل هند، رسماً حکومت می کردند، در کشور مردم رسماً حکومت می کردند در جاهای دیگر. و بعد مشغول چپاول و دزدی بودند، سرمایه های مردم را دزدیدند و بردند فرهنگ مردم را فاسد کردند اما کم کم که بیداری هایی حاصل شد برای ملت ها و حکومت مستقیم آنها قابل تحمّل مردم نبود، این را تبدیل کردند به آدم های احمق و بی شعوری که از خود همان ملت ها بودند مثل رضاخان پلید مثل صدام و از این قبیل که هر جا یکی کاشتند هر جا در کشورهای اسلامی یکی را کاشته اند، تبدیل کردند به استعمار نو. و چون بعضی از ملت ها بعضی از کشورهای بیدار فریب آن را متوجه شدند باز استعمار فرا نو ایجاد کردند، یعنی به کیفیتی که نفوذ در مقامات تصمیم ساز و تصمیم گیر وانگهی تحمیل خود بر ملت ها.

از ویژگی های نظام جمهوری نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که امروز بیداری جهانی ایجاد کرده، حالا بعضی کسانی که عملاً تابع یهود هستند، تابع بایدن هستند، تابع نتانیاهوی کثیف هستند و بی تفاوت می گذرند اما اسم خود را مسلمان می گذارند، از آن سو، خدای متعال به برکت این انقلاب حرکت هایی را توفیق هایی را ایجاد کرده در کشورهای مختلف در سطح جهان بیداری حاصل شده و ما آن نسخه ای را که در سال هفتاد و پنج در ایران با همه سلطه لیبرال دموکراسی غرب بر ایران، و اینکه رسماً یهودی ها، آمریکا و کشورهای کثیف اروپایی همچون انگلیس بر این جا حاکم بودند، اما در عین حال مردم پیروز شدند و این انقلاب بالاخره یک راه صحیحی را به بشر نشان داد.

امروز همین حالت در سطح جهانی حاصل شده بیداری جهانی حاصل شده، استکبار جهانی رفتنی است با قتل و غارت و ویرانی و کشتن بچه ها زن ها و خبرنگارها و ویرانی مدرسه ها و بیمارستان ها و معبدها و غیره، نمی توانند این ها خود را نگه دارند، این ها رفتنی هستند. و کسانی که احیان به اشتباه دل به این ها سپرده اند بدانند که آنها رفتنی هستند و جهان دارد آماده می شود برای حکومت عدل و برای تمدن انسانی که بقیه اش تکلیف ما انسان است. وظیفه مان را انجام بدهیم تا خدای متعال این شکر را عملاً سپاس و منجی عالم بشریت را برای مدیریت تمدن اسلامی و محمدی بر جهان اذن دهد.

والسلام علیکم و رحمه الله.

۱۴۰۳/۰۶/۳۱

[۱] سوره مبارکه مائده/ آیه ۸۲

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *