خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم یازدهمین یادواره «لشگر فرشتگان»

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم یازدهمین یادواره «لشگر فرشتگان»

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه شهدا راه حق و خانواده های معظم آنها. عرض تبریک و تهنیت ایام هفته وحدت و میلاد مقدس رسول اکرم عقل کل و هادی سُبُل و خاتم رُسُل و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام. بسیار جلسه باشکوهی بود زحمت کشیده بودید خداوند قبول بفرماید إن‌شاءالله.

بنده در چند دقیقه ای که مزاحم هستم یک ادعا دارم، اگر دلیل مناسبی آوردم می پذیرید و اگر دلیل ضعیف باشد نمی‌پذیرید. و آن روی «لشکر فرشتگان» است. ادعای من چیست؟ ادعای من این است که این قیمتی که تعیین کرده‌اند برای مادران شهدا برای همسران شهدا خیلی ارزان است، چنین نیست. خُب فرشتگان مقام قدس دارند، قبول، «وَمَا مِنَّا إِلَّا لَهُ مَقَامٌ مَعْلُومٌ»[۱]حالا اگر انسانی موفق شد مثل فرشته، یعنی تسلیم باشد و گناه نکند و در طاعت خدا، مستقیم باشد؛ نرخش را می خواهم تعیین کنم. انسانی که مثل فرشته است نرخش چقدر است همه تلاش های او در طول عمر که عمل اوست اخلاق اوست و رفتار اوست یک ضرب در یک مساوی است با یک این می شود فرشته. اما نرخ شهادت و نرخ شهید و آن هایی که زمینه های شهادت را کمک می کنند که این نیست یک ضرب در یک نیست یک ضرب در بی نهایت است خب این که حرف بنده نیست حدیث و روایت است؛ «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً كَانَ لَهُ أَجْرُهَا …»[۲] این می شود یک ضرب در یک، اگر کسی سنت حسنه‌ای را تحکیم کرد «فله اجرها»، اجر آن سنت حسنه‌ای که انجام داده محفوظ است، این می شود حد فرشته. دنباله حدیث چیست «وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ»[۳] یعنی همه آن هایی که در طول زمان به آن عمل کنند، این بی نهایت است، یعنی اجر خودش که عمل کرده به آن سنت و اجر همه آن هایی که به آن عمل کنند برای او ثبت می شود، این روایت است، متعاضد به عقل هم هست. بنابراین این نرخ، نرخ خیلی کمی است.

خُب، شما نقش شهدا را پیاده کنید و ببینید که این ها چه کرده اند و شرکت در آن آثار عملی آنها را محاسبه کنید از هرجا هم که شروع کنید فرقی نمی کند می خواهید از کربلا شروع کنید یا از کربلای ایران. این ایران شما با همه  امکاناتش از همه امورش در دست قدرت اسرائیل، انگلیس و امریکا بود، طرح و برنامه ها به این بود که اسلام کلا ًمحو شود و آنها چنین تصوری هم کرده بودند کارشناس هایشان هم اظهار نظر کرده بودند یعنی چه؟ یعنی همه چیز رفته. خُب، شهدا چه سنتی را تحکیم کردند آنها بعثت خاتم النبیین را در این جا تحکیم کردند. همین که می بینید، بنابراین این عددش مشخص نیست. چهارچوبه کار یک فرشته یا یک انسانی مثل فرشته مشخص است اما اینهایی که دین خدا را تثبیت کرده اند و آن هایی که بعد با آن نجات پیدا می کنند و عمل می کنند الی یوم القیامة، این در چه حد است؟ «فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ»[۴] این خطاب خدا به فرشتگان است که آنگاه که انسان تصفیه شود تعدیل شود و اصلاح شود، و روح الهی و نیت الهی و وجه الهی پیدا کند، خدا به فرشتگان فرمود که سجده کنید بر او، نرخ او این است. فرشته در این جا سجده می کند بر انسان.

شما آثار آن چیزی که در کربلا «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا»[۵] آن هایی که حرف توحید را گفتند و در عمل پایش ایستادند و در مقابل طاغوت ها و ظالم ها و یزیدها و معاویه ها تا پای جان مقاومت کردند شما قلم بردار و آثار آن را در طول تاریخ و امروز و فردا که نوبت این فردا می شود. آنچه که شما بعد از هزار و چهارصد سال در اربعین حسینی مشاهده می کنید که تنها بیست و پنج یا سی هزار جمعیتی که به کربلا رسیدند نیست بازماندگان در همه شهرها در همه کشورها بالاخره رو کربلا دارند، این آثار آن شهداست در هزار و چهارصد سال قبل و در طول تاریخ هم همین طور بوده اما کار اصلی از این به بعد شروع خواهد شد یعنی کربلا همه دل‌های انسان ها را فرا خواهد گرفت که گرفته. موج کربلا موج عدالت موج حسین امروز کشورهای غربی را در هم نوردیده است، این کار کدام فرشته است؟ این درحالی است که شهید «وهب بن عبدالله» و مادر گرامیش و همسر گرامی وهب آنچه که در ذهن من هست این است که آنها مسلمان نبودند بلکه مسیحی بودند، همان نقشی که امروز به صورت جهانی مشاهده می کنید . وقتی در کشورهای اروپایی بر خلاف تفکرهای وحشی‌گری حکومت ها وقتی جوان کشورهای غربی به حمایت از مظلومین غزه حرکت می کنند خب من در مقابل آن خجالت می کشم. که وقتی که امام حسین علیه السلام به آن قبیله رسید یک توقفی فرمود و مواضعش را فرمود، وقتی حرکت کردند دیدند که چند نفر همراه آنها هستند، چه کسانی بودند؟ مادر وهب بود، وهب و همسرش بود. شما کجا می روید؟ گفتند ما کجا می رویم؟! امروز حق بر ما ثابت شده، ما پای حرف می ایستیم ما همراه حسین می رویم.

آمدند کربلا، وقتی اباعبدالله الحسین علیه السلام در آن مجموعه کم تنها مانده بود و در  مقابل آن لشکر عظیم، این جوان (وهب) آماده دفاع شد جنگ جانانه‌ای کرد در حالی که تشنه بود هم دشمن را به شگفت واداشت و هم دوستان را!  بعد برگشت پیش مادرش و گفت خوب جهاد کردم؟ – خب این نقش مادر است- مادر گفت: نه عزیز من – کجایش نقش داشت – مادر گفت این امروز یک تکلیف و وظیفه است. به یکی از دو اتفاق این وظیفه از دوشت برداشته می شود یکی این است که حسین علیه السلام پیروز شود و تکلیف از شما برداشته شود. و دوم این است که شهید شوی و تکلیف از شما برداشته شود. اما فعلا هیچ کاری نکرده‌ای. مجدد حرکت کرد و به دفاع پرداخت و جانانه جنگید در آخر هم به شهادت رسید.

خوب فاصله ها که زیاد نبود دشمن می دید که مادر شهید دارد در آن لحظات آخر زندگی اش او را تحریک می کند برای جهاد گفت که حالا دل این مادر که برای بچه اش می سوزد کاری کنیم که بیشتر بسوزد سر «وهب» را جدا کردند و انداختند پیش مادرش، این مادر شهید سر جوانش را برداشت بوسید و زیارت کرد محکم زد به سینه دشمن که دشمن افتاد، و مادر شهید فرمود «ما آنچه که در راه خدا داده ایم پس نمی گیریم».  بنابراین این نرخ «لشگر فرشتگان» نرخ ارزانی است. «ما آنچه در راه هست ما آنچه که در راه خدا دادیم را پس نمی‌گیریم».

مادر شهدا و حضرت ابوالفضل العباس و برادران گرامیشان بعد از خبر شهادت در مدینه، جناب ام البنین سلام الله علیها چهار تا قبرواره درست کرده بود به نام چهار جوانش. آن قدر این زن با هنر تعزیه مقام شهدا را تبیین می کرد که حتی مروان حکم لعنت الله علیه که از آن جا عبور می کرد به گریه افتاد. اما بعد از آن که خطاب جوان های شهیدش می کرد به هر یک از این جوان های چهارگانه اش که خطاب می کرد می فرمود که من شما را دوست دارم شما شهید شده اید و شما بزرگ هستید، اما آن چیزی که مورد توجه من است، حسین من است، رهبر دین است و شما تربیت شده اید که در راه خدا به رهبری دیانت و دین پروردگار استقامت کنید و کردید «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»[۶] بعد به امام حسین علیه السلام خطاب می‌کرد، این مادر شهید است. بنابراین مقام شهید مقام مادر شهید مقام فرزندان شهید مقام همسر شهید این چیزهایی است که ما با قلم و بیان نمی توانیم برایش نرخ تعیین کنیم بگذارید برای همان که صاحب اصلی این است که خدای متعال باشد. که در کربلای ایران مشاهده می‌کنید آنچه که از خانواده های شهدا آنچه از مادران شهدا آنچه از فرزندان شهدا ما در این مرحله در مقابل این بیدادگر استعمار و استکبار در سرتاسر جهان دیدیم، به راست قابل مقایسه هستند، یعنی این ها در واقع شهدای کربلای ایران هستند «کل إرض کربلا». وقتی آن مادر شهید در زمان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران رفت محضر امام (ره) با عده ای از مادران شهدا، عکس شهیدش را درآورد خدمت امام، امام عکس را ملاحظه فرمودند و گریه کردند، عکس شهید دوم را درآورد، عکس شهید سوم را درآورد، عکس شهید چهارم را درآورد خدمت امام، امام خیلی گریه کردند؛ مادر شهید چه گفت؟ گفت: ما این شهدا را دادیم که شما با پشتوانه اینها در راه خدا، تا شما گریه نکنید. شما تنها نیستید. ببینید آن مادر وهب است و این هم در کربلای ایران این ها هم در کربلای ایرانند. بنابراین نرخی را که باید خدا تعیین ‌کند ما روی آن قلم نزنیم.

مجدد به همه شهدا راه حق در هر مکانی در هر زمانی و بالاخص شهدای قبل از پیروزی انقلاب، شهدا در راه پیروزی انقلاب، شهدا تروریست های منافق که عزیزان ما را بهترین های ما را به هیچ جرمی به شهادت رساندند و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای خدمت و شهدای سلامت و شهدای امنیت و غیره ، ما به مقام همه ایشان احترام می‌گزاریم و به آنها متوسل می شویم و ما از آنها شفاعت می‌خواهیم، شرمنده آنها هستیم؛ اما نقش آنها این است که امروز مکتب عدالت انبیا علیهم صلوات الله، «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»[۷] امروز دنیا را در هم می نوردد و طرح جدیدی را برای نجات بشر می ریزد و همان طور که آقا فرمودند شما دارید این پیچ تاریخ را به برکت خون شهدا پشت سر می‌گزارید و شما به برکت خون شهدا دارید به قله ها نزدیک می شوید. امیدواریم که تمدن اسلامی بیاید و این شیوه ظلم و ستم و ویرانگری و جنایت گری که لیبرال دموکراسی غرب بر بشر تحمیل کرده اند إن‌شاءالله که تبدیل شود به حکومت اسلامی به عدالت اسلامی به تمدن اسلامی و خدای متعال بشر را از این غول های بیابانی نجات.

ثبتکم الله بالقول الثابت في الحیاة الدنیا و فی الآخرة.

۱۴۰۳/۰۶/۲۵

[۱] سوره مبارکه صافات/ آیه۱۶۴

[۲]  تفسير نور الثقلين  ,  جلد۱  ,  صفحه۷۳

[۳] همان

[۴] سوره مبارکه ص / آیه۷۲

[۵] سوره مبارکه فصلت/ آیه۳۰

[۶] سوره مبارکه احزاب/ آیه ۲۳

[۷] سوره مبارکه حدید/ آیه۲۵

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *