خانه / دیدارها / متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان فردوس

متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان فردوس

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد و عرض خیر مقدم به محضر شما عزیزان، خیلی خوش آمدید

عرض تسلیت ایام، رحلت رسول گرامی اسلام ، شهادت حضرت امام حسن مجتبی سلام الله علیه و شهادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ، با آرزوی پیروزی نهایی مظلومین عالم و بالاخص مظلومین فلسطین، مظلومین غزه بر گرگ‌های بین المللی؛ خیلی خوش آمدید.

تشکر می‌کنم از حُسن سلیقه شما و مردم دارالمؤمنین فردوس که این مسئله جهاد و ایثار را با یک الگوی و اسوه مناسب احیاء فرمودند ، یعنی آن مقصدی که ما با اصول آن حرکت می‌کنیم، تمدن اسلامی ، که هدف همه انبیاء بوده ، فکر می‌کنم تمام مسئله سراین است که ، دنیا با عناوین مختلفش از ملک و ثروت و از شهرت و شهوت و ریاست ؛ دنیا آیا هدف است یا ابزار؟ همه انبیاء تشریف آوردند  و گفتند این ابزاراست و خوب ابزاری است، خیلی خوب ابزاری است، متجر[۱] اولیاالله است، اما اشتباهی که بشر کرده ، این را هدف قرار داده است، وقتی هدف قرار داد لوازمی دارد، وقتی ابزار قرارداد لوازم خودش را دارد حکم به شی حکم به لوازم آن است آنچه که امروز غرب سمبل دنیا پرستی است ، خودشانم تعریف می کنند می گویند انسان حیوان اقتصادی است یعنی چه؟ یعنی سگ ها که بالای لاشه گنده مرده ای هستند، چه می کنند؟ حالا به هم چنگ می زنند که می زنند، اگه یه عده انسان ها هم از دور دارند می خواند عبور کنند بینشون را گرفتند که این بوی تعفن آنها را  اذیت نکند و سریع دارند رد می شوند این سگ ها به آنها حمله می کنند،  چرا؟ چون در این سطح  ، سگ هار جز حمله و درندگی و شکم برایش چیزی مطرح نیست ، به تعبیر دیگر باز هم گفته خود غربی هاست می گوید انسان گرگ انسان است خودشان می گویند! این ها لوازم هدف بودن دنیاست در چهره های مختلفش، این لوازمش است

تمام این مفاسدی که تو عالم هست سرهمین دو موضوع است که آیا این هدف هست یا وسیله اینکه شما الان در غزه می بینید چه خبر است اینکه مربوط به حالا نیست ! این تشکیلات غرب حالا از سازمان ملل بگیر ، شورای امنیتش بگیر، دادگاه لاهه اش بگیر ، حقوق بشرش بگیر، حقوق کودکش ، بالاخره با این فرهنگ است اینها  یک مجموعه هست این کشورهای اتو کشیده و ادکلن زده غرب همه هم مدعی هستند نتانیاهو داره از طرف آنها این جنایت را  انجام میدهد ، سطح فکر است ، پرونده های گذشته انها رو ملاحظه کنید میگوئید ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا اینها آمریکایی هستند ؟ آمریکایی نیستند که ، اینها اروپایی های وحشی هستند به کشوری ، به قاره ای، به ملک دیگرانی، رفتن آمار از شصت میلیون تا هشتاد و صد میلیون هم گفته شده این ها مردم بومی را کشتند بعد رو قبرشان ایالات متحده ساختند ، این کار امروزشان نیست که حالا بعد از هفتاد و پنج سال کشوری را اشغال کردند بگویم ، این شناسنامه آنهاست هرجا قدم گذاشتن همین بوده چرا چون سطح فکر و فرهنگ این است که دنیا برای انها  هدف است این هدف که این جمله مال خودشان است که هدف وسیله را توجیه می کند هر جنایتی را انجام بدهند توجیه می کنند پانصد سال است که اروپا وارد استعمار جهانی شده است  تا دویست سالی که وارد کشورهای اسلامی شده است هر جا رفته است فساد ایجاد کرده،  لازمه آن تفکراین است و امروز تقریباً تمام دنیا حتی من و شما که الان باهم صحبت می کنیم ، تحت تاثیر این فرهنگ شدیم ، او دزد است ، او چاقو کش اس ، او کم فروش است ، او بازارش ، آن اداره اش،  مسلمان هم است ! حالا در ایران ما ، تا برسد به پنجاه کشور اسلامی، اینها همه تحت تاثیر فرهنگ آنها قرار گرفتن، حالا با چند درصد آن بحث دیگری است

بنابراین خدا به شما توفیق داده در احیا یک شیوه مکتبی اقدام کردید که همه مسائل روی این ختم میشود اما مکتب انبیاء علیهم السلام که این ها را به دید ابزار می بیند مثل باقی ابزار بر اساس تفکر توحیدی و کسب رضای الهی ،ان وقت همه این ها را « یجاهدون بالموالهم و انفسهم » اینها « يُؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ»[۲] ، « وَيُطۡعِمُونَ ٱلطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِۦ مِسۡكِينࣰا وَيَتِيمࣰا وَأَسِيرًا إِنَّمَا نُطۡعِمُكُمۡ لِوَجۡهِ ٱللَّهِ»[۳] چه می شود ، انسانی که آنجا وقتی اسیر شکم و دنیا و شهوت و شهرت و بالاخره این چیزها می شود از هر حیوانی پست تر و فاسدتر میشود، اما این جا به عنوان ابزار ، می بینید که از اهمّ قُرُبات الی الله ، می شود همین پول ،همین مال ، همین ملک ، همین ریاست ، می شود دیگر ! چرا؟ چون ابزار سیر الی الله است« إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ »[۴] از خدا می خواهد که یک مال حلالی به دستش بیاید و بعد بتواند به یک کسی خدمت کند ، گره کسی را باز کند ، این فرهنگ کجا و [و آن فرهنک کجاست]؟ تمام تلاشی که می شود و ترجمه انقلاب یعنی این، ما به سوی آن حرکت می کنیم  و این آسیبی است که به شجره طیبه   هدایت الهی بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) بوسیله بنی امیه و بنی مروان و بدتر از آنها بنی عباس، بعد از آنها بعض ازشاه های دیکتاتور، اسلام آسیب دید ولذا است که در روایات داریم ، گاهی در روایات داریم یک فرمایشاتی می فرماید که ما در سطح فرهنگ خودمان حالا بنده خودم را عرض می کنم ابتداً برای ما تعجب می شود ،  مثلاً فلان صحابی خدمت امام راجع به این مسئله صحبت می کند و بالاخره با ادعای مسلمانی و تشیع حُبّ و اینها حالا مضمون روایت را اگر اشتباه نکنم امام می فرماید که ، کار شما به جایی رسیده که اگر برادرتان برادر مسلمانتان بیاد دست تو جیب شما کند آنچه که نیاز دارد بردارد و برود برایت گران نباشد؟ می گوید نه آقا ! می فرماید فاصله زیاد دارید حالا ببینید اگر چنانچه دیدگاه ها آن دیدگاه های مکتب انبیاء بشود و اینها همه ابزار و وسیله بشود آن وقت تمام این ثروت ها و اینها برای چی می خواهد؟ برای رفع نیازش ، بقیه که به دردش نمی خورد ، انسان مگر خوراک و لباس مثلاً مسکن چقدر نیاز دارد ، این نیاز اولیه است که از راه مشروعش کرد ، بقیه را چی کار می کند؟ بقیه پیش از آنکه بمیرد به دست خودش که از بهترین قربات الی الله هست این صرف مردم می کند

حالا تنها مال نیست، نیروب بدنی اش، صحبتش، برخوردش، فرق نمی کند، خدمت در هر جهت آن ، آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (قدس سره ) مرجع تقلید چند سال قبل به رحمت ایزدی رفتند یه فرمایشی دارند که حتما شما بهتر از من می دانید ، که حالا بنده نقل به معنی می کنم ، می فرمایند که من به عنوان صاحب نظر ایشان فرمود من به عنوان صاحب نظر در اسلام شناسی این را می گویم و ان اینکه این همه مستحبات، این همه مستحبات ، که همه اش درست است، این کتاب مقدس مفاتیج الجنان را بردارید   همه اش درست است سر جاش می فرماید اگر به هیچ کدام از این مستحبات عمل نکردی بعد از فرائض، اما در عوض این ها همه ، کار یک انسان راه انداختید ، مشکلش را حل کردید ،غمش را برطرف کرد ، به او کمک کردی می فرماید اگر هیچ کدام[ از سایر مستحبات را انجالم ندادی] در این جهت وظیفه ات را انجام دادی من به عنوان اسلام شناس می گویم این کار، کار درستی است، فردای قیامت هم اگر از تو بپرسند که بقیه چی شد ، بگو فاضل لنکرانی تو دنیا به من این طور گفت

الحمدلله به برکت انقلاب و انقلابی های قبل از انقلاب که از جمله تشریف فرمایی رهبر فرزانه انقلاب به دارالمومنین فردوس ، مال آن سال است ، قبل از انقلاب و جاهای دیگه ، منحصر به آن نیست که؛ این احیاء آن فرهنگ و تمدنی است که به هر حال ما دنبالش هستیم و ما به آن قله که برسیم، آن صاحب اصلی ، یعنی این خواسته ما ، باید خواسته ما باشد

اما تا دنیا پرستیم به جایی نمی رسیم حتی عبادت با دنیاپرستی عبادت نیست، بنابراین این چیزی که شما دارید احیا می کنید که الحمدلله در انقلاب قدم های بزرگی برداشته شده و انجام می شود به صورت های مختلف ولی از آن طرف دشمن چه در جبهه میدانی کارشکنی می کند ،نفوذ می کند ، فساد ایجاد می کند و بسیاری از این درد های اجتماعی اقتصادی را بر ما تحمیل می کند، از سوء جهت تبلیغات، افکار را منحرف می کند ،اما احیاء این مسئله چه به عنوان اسوه و تابلو ، و بیش از آن در صحنه میدانی، که الحمدلله هست در قالب های مختلفی هست ، که بارزترین آنها که صحنه بین المللی دارد و در میان همه اقوام و ادیان و کشورها و ملت ها پذیرفته شده است اربعین امام حسین (علیه السلام) است

آن ملتی می تواند ادعای تمدن کند ،مثل اسلام ناب، مثل این انقلاب اسلامی که برخواسته از کتاب و حدیث است ،که در تاریخ و امروز نمونه داشته باشد ، این که از سراسر دنیا هر دینی که دارد هر مذهبی که دارد هر مسلکی که دارد از هر کشوری که هست از شرق یا غرب سرازیر می شود به سمت کربلا آن هم که تازه نمی توانند بیش از بیست سی میلیون در این ظرفیتش بیشتر نیست، به عنوان جا مونده ها این را تعقیب می کند

آن وقت نشانی اش به چیست؟ حالا چه در عراق ، یک سال زحمت می کشد قناعت می کند و بالاخره یه چیزی ذخیره می کند برای چه زمانی، برای اینکه در اربعین حسینی خدمت کند به مردم ، به انسان ها  ، چه آنچه که در ایران ، چه در کشورهای دیگر ، به هر حال این نمونه یه تمدنی است که ما به سوی او می رویم

بعد این جا محبت به انسان ها از بهترین قربات الی الله شمرده می شود ، این مال و ثروت واین ها از بهترین وسیله قرب صورت می گیرد و این هم در سطح جهان پذیرفته شده است

انقلاب ما حامل این پیام است ، مردم جهان هم که این جا جمع میشوند  در واقع از فشارهای ستم بین المللی خسته شدند و امروز به این پناهگاه عدالت، که از کربلا ، از کربلا ، که هم راه قدس از کربلا می گذرد ، هم راه منجی عالم از کربلا می گذرد،  بنابراین این مردمی که میان از سطح جهان ، دنبال منجی هست که یک روزی باشد که این فرهنگ حاکم بشود

بنابراین احیای این قضیه خیلی ارزشمند است خداوند به شماها خیر بدهد و بنده هم دعاگوی شما هستم خداوند شما را حفظ کند

ثبتکم بالقول ثابت فی الحیات الدنیا و فی الآخره

صلوات بفرستید

[۱] مَتْجَر. – مَتْجَر [تجر]: بازرگانى، آنچه كه با آن تجارت كنند

[۲] سوره مبارکه حشر آیه ۹

[۳] سوره مبارکه انسان آیات ۸و۹

[۴] سورهٔ مبارکه بقره آیهٔ ۱۵۶

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *