خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کم تفاوتی نسبت به وقف زیان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کم تفاوتی نسبت به وقف زیان است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز همه مسئولانی که در حوزه وقف مسئولیت می‌پذیرند باید حواسشان جمع باشد یعنی کم‌تفاوتی و بی‌تفاوتی در این زمینه عین زیان است چون مسئله وقف باید بازسازی و به جایگاه اصلی خود برسد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۰ مهر) در دیدار با مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: وقف مسئله بسیار مهمی است از تاریخ گذشتگان و اهل خیری که باقیات الصالحات گذاشتند، مثل یک عصا از جهت رشد علمی و فرهنگی به وقف متکی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان در دوران پهلوی به وقف ضربه زدند و هدف نهایی آنان نابودی وقف بود، ادامه داد: اما جمهوری اسلامی ایران احیاکننده وقف بود و امروز این شجره طیبه در حال رشد است اما هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز همه مسئولانی که در حوزه وقف مسئولیت می‌پذیرند باید حواسشان جمع باشد یعنی کم‌تفاوتی و بی‌تفاوتی در این زمینه عین زیان است چون مسئله وقف باید بازسازی و به جایگاه اصلی خود برسد، گفت:  تلاش در حوزه احیاء، مصرف صحیح و توسعه وقف بسیار ارزشمند و همان اجر واقف را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اهمیت مسئله قرآن کریم، تصریح کرد: اینکه امروز می‌بینید به قرآن اهانت می‌شود و آن را می‌سوزانند بخاطر مواجه دشمن با مانع قرآن است لذا باید در جهت توسعه، اجرا و عمل به قرآن تلاش شود؛ بقاع متبرکه ضمن اینکه مقدس است جایگاه مناسبی برای حضور مردم است که باید برای پر کردن اوقات فراغت مردم در آن بیش از گذشته برنامه‌ریزی شود.