خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛ لزوم بهره‌برداری از اسناد دوران دفاع مقدس برای تشکیل پرونده قضایی علیه جنایات استعمارگران

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛ لزوم بهره‌برداری از اسناد دوران دفاع مقدس برای تشکیل پرونده قضایی علیه جنایات استعمارگران

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از اسناد دوران دفاع مقدس باید برای تشکیل پرونده قضایی علیه جنایات استعمارگران و دفاع از آینده حقوق بشر بهره‌برداری شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۲ تیر) در دیدار با رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور اظهار کرد: استعمارگرها با سابقه ۴۰۰ سال قتل و کشتار، ویرانی و آواره کردن ملت‌ها، تبلیغات، تحریفات و مکر و حیله دیگر استاد فن هستند و آدم‌های کم‌بصیرتی را هم شکار می‌کنند که همواره به نفع آنان موضع می‌گیرند.

 

وی افزود: استعمارگران بعد از این همه جنایت در ایران و دنیا همواره سعی می‌کنند به وسیله عناصر وابسته به خود، امور را کمرنگ و بی‌خاصیت و بدون پیام بگذارند تا باز این خلوت‌خانه برای تهاجم‌های بعدی آنان به ملت‌های ضعیف زمینه‌ساز باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حفظ و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس پادزهر اقدامات دشمن است، تصریح کرد: این مسئله آنقدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب فرمود حفظ یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه پیام حضرت زینب(س) بود که کربلا را تا ۱۴۰۰ سال در افکار عمومی حفظ کرد که امروز می‌بینیم در اربعین حسینی از سراسر دنیا با هر دینی و مذهبی خود را به کربلا می‌سرانند تا با آزادیخواهی امام حسین(ع) بیعت کنند، گفت: بنابراین ادبیات و ارزش‌های دفاع مقدس باید حفظ شود چون خنثی‌سازی توطئه استعمارگرهاست.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استعمارگرها ۴۰۰ سال به هر گوشه‌ای که خواستند حمله کردند و ملت‌ها را از پای درآوردند و انواع جنایات‌ها را انجام دادند اما انگار نه انگار این اقدامات را انجام دادند، افزود: باید با بیداری افکار عمومی در سطح جهان، این جنایتکاران تاریخ و اینهایی که مردم را با عناوینی مانند شورای امنیت و سازمان ملل و حقوق بشر و … در دنیا سرگرم کردند را معرفی کنیم.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه بشری قوانینی دارد، طبق چه قانونی فلسطین باید ۷۵ سال زیر چکمه صهیونیست‌ها باشد که هر وقت دلشان می‌خواهد انجام دهند و مردم و کودکان را بکشند و آواره کنند؛ این سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری کجا هستند که یکبار جنایات صهیونیست را محکوم نکرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اگر انقلاب عظیم جمهوری اسلامی ایران در مقابل استعمارگران نبود اینها بر همه دنیا سلطه پیدا می‌کردند، گفت: آنچه که امروز اتفاق می‌افتد ابرقدرتی آنان رو به اوفول است و جلوی دزدی و سلطه کاذب آنان گرفته شده است، همین که می‌بینید کشور خودشان را نمی‌توانند اداره کنند و چه افتضاحی دارند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ۲۵۰ هزار شهید ایران اسلامی، ۲۵۰ هزار سند پرونده است که باید سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق بشر پاسخ دهند که چطور جلوی جنایتکاران را نگرفتند که البته نتوانستند اما آیا یکبار محکوم کردند، افزود: این بی‌تفاوتی و سکوت این سازمان‌ها یعنی همه آنها سر و ته یک کرباس هستند.

 

وی با اشاره به سابقه وحشی‌ گری استعمارگران در جنگ‌های صلیبی، جنگ خلیج فارس و جنگ هشت ساله بر علیه ایران، گفت: از امروز باید با تشکیل یک دستگاه قضایی و اطلاعاتی، پرونده حقوقی جنایات استعمارگران در ایران، عراق، افغانستان، یمن، میانمار، غرب آسیا، قاره سیاه و … با بهره‌برداری از اسناد مختلف از جمله اسناد دفاع مقدس پیگیری شود تا ملت‌ها بیدار شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه از اسناد دوران دفاع مقدس باید برای تشکیل پرونده قضایی علیه جنایات استعمارگران و دفاع از آینده حقوق بشر بهره‌برداری شود، عنوان کرد: ما باید به سوی تمدنی برویم که استعمارگران برای کوچکترین تعدی به حقوق هر انسانی پاسخگو باشند نه اینکه هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند و به آن پسوند بشر دوستانه می‌زنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: حفظ اسناد دوران دفاع مقدس یک مقدمه برای اقدام حقوقی در سطح جهان جهت تضمین امنیت نسل‌های آینده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *