خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انقلاب اسلامی پیش زمینه برپایی حکومت عدل/ تشکیل تمدن اسلامی نیازمند کار میدانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انقلاب اسلامی پیش زمینه برپایی حکومت عدل/ تشکیل تمدن اسلامی نیازمند کار میدانی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیش زمینه برپایی حکومت عدل است، گفت: اصل انتظار، انتظاری است که تغییر دهنده فرهنگ باشد و دولت اسلامی با کار اسلامی بتواند به فرزندان خود اعتمادی دهد که احساس ناامنی از جامعه برداشته شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۳ خرداد) در دیدار با دست اندرکاران بنیاد مهدویت خراسان جنوبی اظهار داشت: از پیامبران و اولیا و ائمه اطهار (ع) نسبت به آخرالزمان و فتنه ها و شرایط سخت آن خبر داده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: به همان میزان خبر دادند که پشت سر این مسائل فرج کلی حاصل خواهد شد و ظهور حضرت مهدی(عج) به وقوع خواهد پیوست پس در پایه این موضوع، انتظار معنی می شود و انتظار به معنای آمادگی است.

 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از عناصر آمادگی برای کل جهان، انقلاب اسلامی است و این موضوع در روایات مختلف اهل تشیع و اهل تسنن تصریح شده است و از جمله می توان به کتاب البیان اشاره کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کارشناسان می گفتند که دوران دین به پایان رسیده است، گفت: پیش از بحث های انقلاب، کسانی که از آگاهی های عرفانی برخوردار بودند این مسئله انقلاب اسلامی را بیان می کردند که حرکتی در جهان حاصل می شود که دنیا را متغیر می کند و زمینه آمادگی برای حکومت عدل فراهم می شود اما بقیه به انجام وظیفه درست و کار متناسب بستگی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: تشکیل نظام و دولت و جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی نیازمند کار میدانی است به این معنا که باید به سمت تمدنی برویم که در دنیا حاصل شود این احتمال امید زنده شود و افراد از قالب منافع خود دست بکشند و دنبال منظور پیشوا باشند.

 

وی در خصوص معنای انتظار گفت: انتظار معنایش این است که بر اساس ملاک هایی که پیامبران الهی آوردند غرض پیاده کردن دین خدا باشد و پا روی نفس بگذاریم و قطعا قدم بعدی خدا است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: دولت اسلامی که به صورت فراگیر جامعه را بپروراند برای قدم بعدی یعنی جامعه اسلامی تشکیل شود و عده ای صادقانه و موثر کار می کنند اما این همراهی متاسفانه به صورت فراگیر وجود ندارد تا جامعه از درون تغییر کند و به جامعه اسلامی تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: قدم موثر زمانی رخ می دهد که به صورت جمعی انسان در جایگاه عدالت قرار گیرد و تمام همتش این باشد که آن چه هدف حضرت مهدی(عج) است به وسیله او پیاده شود.

 

وی با بیان اینکه دنیا در حال تغییر است و به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار داریم، افزود: امروز کشورهای اروپایی و آمریکا به خاطر صدای عدالت طلبی در محدوده کشور خود گیر کرده است و مردم نظام لیبرالی را نمی پذیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: آن چه که در اخبار و احادیث آمده این است که نظام جمهوری اسلامی اهرمی است که خداوند تقدیر فرموده است و دارد زمینه را برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) آماده می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن با تمام قدرت در تمامی بخش ها به صورت کارشناسی شده کار می کند و استاد کُل است، گفت: این نظام در کمال ناباوری آنان برپا شده است و باید در پای این نظام متناسب با آن کار شود و اصل انتظار، انتظاری است که تغییر دهنده فرهنگ باشد و دولت اسلامی با کار اسلامی بتواند به فرزندان خود اعتمادی دهد که احساس ناامنی از جامعه برداشته شود.

 

وی بیان کرد: فرهنگ ایمانی اولویت ما در این نظام است و سبب می شود همه نقشه های دشمن را خنثی کند و نیازهای جدید را شناسایی کنید و بدانید که آسیب ها بر جامعه ناآگاه وارد می شود و آگاهی دادن صحیح جامعه را مصون می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان عنوان داشت: حوزه های علمیه ستون فقرات این موضوع هستند و سپس اولیوت هایی باید حاصل شود و مسلم است که ما به قدر تلاش خود نتیجه خواهیم گرفت.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *