خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند : اعتکاف در کنار سایر مسائلی که از مکتب وحی آمده، حافظ سرمایه اصلی انسانیت است

امام جمعه بیرجند : اعتکاف در کنار سایر مسائلی که از مکتب وحی آمده، حافظ سرمایه اصلی انسانیت است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه اگر انسان راهی را که خداوند می فرماید را برود، سلمان فارسی شدن، شدنی است، گفت:اولین شرطش تزکیه است و دل در گرو هیچ چیز قرار نگیرد تا مسئله کلمه طیبه «لااله الا الله» تحقق پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز سه شنبه (۱۱ بهمن) در دیدار با اعضای ستاد اعتکاف استان، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ،گفت: کاری که شما انجام می دهید و تمهیداتی که فراهم می کنید، از نوع مسائلی نیست که با الفاظ و ارقام اشاره شود بلکه بزرگترین مسئله انسان است.

وی بیان کرد:  هرکس نسبت به فراخور خود باوری نسبت به انسان دارد، انسان نیز طبق روایت عصاره همه عالم است و از همه عالم از وجودش نمونه است، از زمین آفریده شده و موادی که بدنش را می سازد همین عناصری است که کشف شده و کشف خواهد شد، لذا خودش را در این حد می شناسد، اما این مثل آهن و جماد یکنواخت نیست، رشد می کند و این رشد نشان نبات بودنش است.

امام جمعه بیرجند  در ادامه گفت: انسان حرکت به اراده دارد که نشان حیوان است، حقیقت حال در فلسفه و عرفان و مکتب وحی چیز دیگری نیز می باشد، این مسائل ابزار است، انسان، نبات و جماد و حیوان نیست، این ها ابزاری برای انسانیت است، خود را کشف کردن خیلی مهم است اما این مورد را چطور می توان استخراج کرد؟

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: سرمایه اصلی برای هر انسان همین است که خود را کشف کند، همه آن چیزی که از این دنیا گرفتیم پس می دهیم سپس راهی سرای آخرت می شویم، تنها یک چیز است که همراه ما می آید و آن تنها سرمایه ما است، که به عنوان قلب سلیم یاد می شود، در مکتب علما و عرفای که از مکتب انبیاء استفاده کردند، راهکارهای دیدن خدا را معرفی کرده اند.

وی در ادامه گفت: اما دید تنها دید مادی نیست، انسان دید فطری، عقلی، سیاسی و عرفانی دارد، خداوند دیدنی است اما با ابزار مادی نمی شود دید، لذا در این ایام تمهیداتی فراهم می شود که مردم با ایمان و جوانان پاک در این سه روز درب های مادی را بر خود می بنند تا حجاب برداشته شود و از دید دیگری بتوانند خدا را ببیند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت:  اگر ما راهی را که خداوند می فرماید برویم، سلمان فارسی شدن، شدنی است و برای همه انسان ها ممکن است، اولین شرطش تزکیه است، دل در گرو هیچ چیز قرار نگیرد و مسئله کلمه طیبه لااله الا الله تحقق پیدا کند.

وی در پایان اظهار داشت:  گاهی موانع و فاصله انسان را از مسیر اصلی دور می کند و سرمایه اصلی خود را از دست می دهد لذا تشریع مسئله اعتکاف در کنار سایر مسائلی که از مکتب وحی آمده است ،حافظ سرمایه اصلی انسانیت انسان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *