خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تبیین کرد: سرمایه گذاری برای خدمت به «جامعه» اساس کار اسلامی و انقلابی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تبیین کرد: سرمایه گذاری برای خدمت به «جامعه» اساس کار اسلامی و انقلابی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه نوع کار انقلابی و اسلامی ممتاز است، گفت: در این کار {فرد}برای خدمت به جامعه سرمایه گذاری می کند بنابراین دیگر دلیل ندارد کم کاری و در حق کارگرش کوتاهی کند هر جایی خلاف این دیدید، بدانید که آن کار مشکل دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۰ دی) در دیدار با اعضای بسیج کارگری و سرگروه های جهادی و مسئولین رزمایش حیدریون با تأکید بر اینکه حقیقت اسلام عمل است، اظهار کرد: مقام ایمان، علم، عرفان و سیر و سلوک معنوی و زیرساخت های حقیقیت دین جزو ضروریات اولیه هر انسان به معنای صحیحش است اما نتیجه اش باید عمل به آن باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) که فرمودند: «اسلام همان تسليم است و تسليم همان يقين و يقين همان تصديق است و تصديق همان اقرار و اقرار همان ادا و ادا همان عمل است»، افزود: مسلمان وقتی است که تسليم در برابر فرمان خدا و دستورات پيغمبر اكرم و امامان معصوم(ع) باشد نه نفسش.

 

وی ادامه داد: بدون ايمان و يقين، تسليم حاصل نمى شود و در واقع «تسليم» از لوازم «يقين» است. همچنین اگر اقرار از دل برخيزد آمادگى را براى انجام وظايف و اداى مسئوليت ها ايجاد خواهد کرد و کسى که عزم خود را بر اداى مسئوليت ها جزم مى کند بلافاصله وارد صحنه عمل مى شود بنابراین دین به معنای صحیحش عمل است و اگر به این نسخه عمل کرد نتایج آن به دستش می آید والا با اسم مسلمانی چیزی به دست انسان نمی آید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: جامعه وقتی مدینه فاضله خواهد شد که ثبات قدم در عمل به حکم خدا داشته باشد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه نماز و روزه سمبل عبادت هستند اما اینها همه عبادت نیستند، تصریح کرد: انسان نباید یک لحظه هم خارج از عبودیت خداوند باشد بنابراین اگر به وظایف خود درستی عمل کنیم عین عبادت است.

 

کار انقلابی و اسلامی ممتاز است

وی با بیان اینکه کار کردن و کسب روزی حلال عبادت است، افزود: کسی که پایبند به حکم خداوند نیست بنده خدا نیست یعنی کار می کنید اما خیانت و کم فروشی در کار می کند و دروغ می گوید بنابراین نوع کار اسلامی و انقلابی با نوع همه کارها فرق می کند چون ایمان دارد و این کار را به عنوان وظیفه اش انجام می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نوع کار انقلابی و اسلامی ممتاز است یعنی او بر اساس حرص نیامده سرمایه گذاری کند که به فلان درآمدهای مخشوش برسد بلکه برای خدمت به جامعه سرمایه گذاری می کند بنابراین دیگر دلیل ندارد کم کاری و در حق کارگرش کوتاهی کند هر جایی خلاف این دیدید، بدانید که آن کار مشکل دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: کار مسئله اصلی است یعنی اسلام قابل باور وقتی است که اسلام در عمل پیاده شود. آرزو تا به عمل نینجامد مثل میوه نارس می ماند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *