خانه / متن بیانات / متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با دست اندرکاران دومین یادواره شهدای شهر دیهوک

متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با دست اندرکاران دومین یادواره شهدای شهر دیهوک

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه اهل ایمان و درود به ارواح طیبه شهدای راه حق در طول تاریخ و زمان معاصر. خیلی خوش آمدید هم از دیدار شما بهره‌مند شدم هم از فرمایشات شما.

انجام یادواره شهدای عظیم الشأن دیهوک هم آن بخش‌هایی که پخش شد خیلی زیبا بود، آن حضور مردم، هنر مردم، نشاط مردم نمونه بود «وجزاکم الله خیر الجزاء عن الاسلام و أهله» . این فرمایش آقا را در نظر مبارک دارید که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست. کلام حکیمانه‌ای است، انسان از خاک تا فوق افلاک سیر الی الله دارد، مسافر است «إنا لله و إنا الیه راجعون». خوب شرطش این است که در این راه و موانع این راه، خودش را فراموش نکند. خدا را فراموش نکند، راه را فراموش نکند. بنابراین کار شهدا این است که بیدار می‌کنند، هوشیار می‌کنند، انسان‌ها را از خواب و از غفلت و از چرت در می‌آورند. خیلی خوب اشاره کردند، طرح دشمن چه با هالیوودش چه با مواد مخدرش چه با شرب خمر و مسکراتش چه با فحشاء و منکراتش چه با تحریم‌هایی که مردم را از آن سطح بالای خدایی می‌آورد در مسائل روزمره زندگی محبوس می‌کند. تمام اینها برای چه هست؟ برای این است که راه خودش را، خدای خودش را، خودش را فراموش کند؛ تمام اینها برای این است. وقتی خواب شد ، دشمن هم مسلط است.

شما عنایت دارید که حاج قاسم عزیز(قدس سره)، چه نقشی داشت این انسان بیدار این انسان هوشیار، چه نقشی داشت. حالا در داخل ایران و کشورهای منطقه در سطح بین الملل. بطوری که دیگه حوسله‌ی شیاطین غرب از این انسان سرآمد. یک توطعه شیطانی انجام داد بر خلاف همه قوانین بین المللی و اخلاقی و فقهی و قوانین بشری، بر خلاف همه چیز. و تصور کرد که حاج قاسم را از بین راه بردارد. چه شد؟ شهید حاج قاسم ده‌ها برابر سردار حاج قاسم موجب بیدار شد. یعنی یک انسان آنقدر نمونه در صحنه میدانی،‌ باز شهادت، بالاتر از آن تأثیر دارد.

و ملاحظه می‌کنید نمی‌گزارد مرم بخوابند، مردم را هوشیار نگه می‌دارد. آنچنان که حتی آنهایی که مسلمان نیستند یا حتی آنهایی که از مجموعه‌های طواغیت شمرده می‌شوند، اینجا دیگر تواضع می‌کنند، اقرار می‌کنند. مسئله اینقدر بزرگ است دیگر.

بنابراین یاد شهدا، زنده نگه داشتن یاد و اهداف شهدا، ‌همان نقشی را دارد که خود شهادت دارد که البته و صد البته کیفیت شرط آن است. و این یادواره شهدای بزرگوار دیهوک به وسیله شما مجموعه‌‌ای از امام جمعه محترم تا این مسئولین مختلف شهری و دولتی با این روحیه، دست شما درد نکند خیلی زیبا بود، هوشیار کننده بود، بیدار کننده بود؛ روحانیت معظم، مسئولین محترم.

و همانطوری که پیشنهاد فرمودند بالاخره این هنر با این تجربه زیبایی که سرعت دادند در باقی شهرستان‌های استان هم با مطالعه و بررسی که جناب آقای نوفرستی می‌توانند در این جهت به وسیله مسئولین مربوطه، مقدمات خوبی را فراهم بیاورند؛ إن شاءالله.

اما در بخشی که خیلی هم خوب بیان فرمودید که موقعیت این شهر به دلایل مختلف و ظرفیت‌هایی که دارد، این هم نباید فراموش شود. هرنقطه‌ای که از این کشور اسلامی ایران که حرم انقلاب و اسلام است، آباد تر شود به نفع ماست.

اما راهکار آن را بنده عرض کنم؛ این است که ما مستقیما در انواع امور نمی‌توانیم ورود کنیم چرا که کشور قانون دارد و از هر قانونی در هر سازمانی در هر اداره‌ای، مسئول هست مدیر هست رئیس هست بالاخره، روی این جهت دخواست شما که اولا باید مکتوب باشد، باید مستقیم به مسئول مستقیم آن سازمان و اداره و آن مدیریت باشد.

هرچه هم از نظر دلیل و از جهت نوع پیشنهاد یا اگر نقدی دارید، نوع نقد و هر چه که نامه قویتر باشد به هدف نزدیک تر است. در پایان نامه برای اینکه ما بتوانیم ورود کنیم یک گیرنده برای پیگیری به ما منعکس می‌شود. این می‌شود شروع اول کار ما. دخالت نمی‌توانیم بکنیم مگر وقتی که از ناحیه مردم(که صاحب اصلی مردم هستند) درخواست پیگیری بیاید و ما می‌توانیم بر اساس میزان قدرت استدلالی که در نامه هست و منطقی نوشته شده، ما حرف شما را می‌توانیم به مسئولین بگوییم و پیگیری کنیم، جاهایی که نیاز باشد از نیروهای نظارتی کمک بخواهیم.

به هر حال ما در خدمت هستیم اما شیوه کار باید این باشد که ما دخالت در امور مسئولین نمی‌توانیم داشته باشیم.

امیدواریم که چه از جهت مسئولیت‌های آبادانی که به تعبیر قرآن «و استعمرکم فیها» خدا شما را مأمور کرده که سرزمین‌ها را آباد کنید و چه از نظر مدیریت‌ها و از جهت مسائل اشتغال، تولید و مسائل کار، و بیش از همه و روح همه، مسئله فرهنگی؛  که همه امور تحت الشعاع مسئله فرهنگی است، اگر در جهت فرهنگی رشد حقیقی حاصل شد به همه امور سرایت می‌کند اما اگر فرهنگ آسیب خورد و منحرف شد، همه امور آسیب می‌بیند و بزرگترین مسئله ما با دشمنان ما هم اصلش مسئله فرهنگی است گرچه به صورت ضروری ممکن است یک وقتی مسئله نظامی اولویت روز داشته باشد یا یک مسئله اقتصادی اولویت روز داشته باشد اما فوق همه اینها مسئله فرهنگی است؛ که انسان موجود فرهنگی است. ای برادر تو همه اندیشه‌ای ، ما بقی خود استخوان و ریشه‌ای.

مجدد تشکر می‌کنم باز هم خیر مقدم عرض می‌کنم در خدمت شما هستیم و دعا گوی شما هستم؛ به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

۲۵/۰۸/۱۴۰۱

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *