خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شرایط آبی حاکم ایجاب می کند که با برنامه ریزی جلوی هدر رفت یک قطره آب نیز گرفته شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شرایط آبی حاکم ایجاب می کند که با برنامه ریزی جلوی هدر رفت یک قطره آب نیز گرفته شود

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق استان روان آّب های آزاد در این شرایط خشکسالی به سمت افغانستان هدر می رود، گفت: در این شرایط حساس کشور باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح تلاش شود تا یک قطره آب به هدر نرود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۲۲ خرداد) در دیدار با دیرکل و جمعی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان بمناسبت هفته جهاد کشاورزی ضمن تبریک ایام میلاد حضرت امام رضا(علیه السلام) و گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی گفت: مسئله کشاورزی و ملحقات آن همراه طول تاریخ زندگی انسان بوده و شرط زندگی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ورود به صنعت در جامعه بشری تغییراتی حاصل کرده که بخشی ازآن صنایع صنایع کشاورزی است، ارتباطات کشور ها در رفع نیاز های همدیگر و از جمله در امور کشاورزی یک تجربه بشری است که در کنار آن مسائل سیاسی، فرهنگی، استقلال و آزادی است، تجربه های جامع نشان داد که آرمان انقلابی که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باید عمل شود و الا همواره جامعه ما، کشور ما و مردم ما در خطر آسیب ها خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: در طول این بیش از چهل سال هر کدام یک سلیقه و شیوه خاصی داشتند و امروز مسئله استقلال در همه موضوعات و از همه مهمتر در مسئله کشاورزی که حیات بشر به آن بستگی دارد تنها راهی است که باید برگزینیم، عوارضی هم که اخیراً در جهان پدید آمده است یک چهره مبهمی را در دنیا نشان می دهد.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد:  این مسئله فرصتی است که پییش از آنکه تهدید ها جنبه میدانی پیدا کند هر کشوری که می خواهد به حیات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود ادامه دهد هر چه سریعتر مسئله استقلال خود را تمام کند، امروز جریاناتی که در دنیا پیش می آید در زوایای مختف از جمله جنگ های نظامی که در سطح جهان نیز مطرح است باید آماده شویم چرا که ایران شرایط خاصی دارد، هم امتیاز های خوبی دارد و از سویی محدودیت هایی نیز دارد.

 

وی ادامه داد:  امروز جریاناتی که در دنیا پیش می آید از زوایای مختلف از جمله عوارض جنگ های نظامی که مسئله جدی و بحث جهانی است باید خود را آماده کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: در انواع مسائل که در دنیا و منطقه پیش آمده کارشناس ها نظرشان این است که گذر زمان به نفع انقلاب، ایران و مسلمین است که مایه خیلی امیدواری است و امروز در داخل کشور نیز هماهنگی قوای سه گانه و همکاری مردم را داریم، نیروهای بانگیزه و کارشناس هستند و اهمیت کارشان هم خودش شوق آفرین است، امروز نقش شما تعیین کننده است و می تواند برای جامعه خودتان و بشریت نقش ایفا کنید. عبادت که تنها نماز نیست با قصد قربت در شغل هم می توان بهترین عبادت را انجام داد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد:  در برخی از مناطق استان روان آّب های آزاد در این شرایط خشکسالی به سمت افغانستان هدر می رود،در سال چند نوبت سیل می‌آید و همه نگاه می‌کنیم که بیرون می‌رود و بالاخره مسوولی در کشور دارد، در این شرایط حساس کشور، استقلال ما بستگی به این دارد که با مدیریت و برنامه ریزی صحیح یک قطره آب به هدر نرود.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه برخی از دولت ها به جایی هماهنگی با نظام با هماهنگی حزب و سلیقه خود عمل کردند که معضلات و مشکلات را برای امروز به ارث گذاشته است، به طوری که ماهی ۱۰ هزار میلیارد تومان قرض های اوراق منتشر شده دولت های قبلی است و از این قبیل مشکلاتی که وجود دارد.

 

وی افزود: گفته می شودکه ۹۰ درصد درآمد کشور برای هزینه ها جاری مصرف می شود از سویی اقتصاد مریض و یارانه ها رها و از این قبیل ملاحظه می کنید که یارانه شما در کشورها همجوار استفاده می کنند و این امر را هم نمی توان به دو سال بعد موکول کرد و باید هر چه سریعتر توزیع یارانه ها نظام‌مند شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: قیمت آرد صنعتی که در جهت حفظ حقوق مردم افزایش یافت، به عنوان مثال در کردستان عراق اقلام گران شد و این موضوعات نیاز به جراحی و عوارضی دارد که کارتان سنگین است و گذر کشور از این پیچ کار بسیار مهمی است اما با ایمان همه کار می‌توان انجام داد هرچند سخت باشد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت:  امروز کار مسئولین بسیار سنگین است تا بتواند انقلاب و کشور را از این پیچ سالم عبور دهند اما با ایمان هرچند کارها سخت باشد همه کار می شود کرد امروز با تدبیر، دانش بنیان و تخصص باید این مسئله به سرانجام برسد جمع بین جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی را دارید که جبهه ای نظامی و هم مسئله اقتصادی را اداره می کرد.

انتهای پیام/

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *