خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به کارکنان بهزیستی استان: شما مظهر اسم «جبار» خدا هستید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به کارکنان بهزیستی استان: شما مظهر اسم «جبار» خدا هستید

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی خطاب به کارکنان بهزیستی استان گفت: شما مظهر اسم “جبار خدا” قرار می گیرید، یعنی بسیار جبران کننده، یعنی کمبود ها را پر می کنید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با سرپرست و جمعی از کارکنان اداره کل بهزیستی استان، گفت: مسئولیت سازمان بهزیستی متعدد و پر اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: جا دارد که کارکنان بهزیستی در این توفیق خدا را شکر کنند چرا که در ادعیه هفته که از امام زین العابدین(علیه السلام) رسیده یک قسمت از دعا هست «خدایا عمر من را در رضای خودت به کار بگیر» که کارکنان بهزیستی این توفیق را بدست آورده اند که فرصت عزیزی است.

وی افزود: انسان دو گونه لذت و نیاز دارد، یکی از آن نیاز ها فرد ضعیفی است که به هر نحوی نیازی به همکاری دارد، این نوع نیاز ها که از نوع نیاز های مادی است از جمله نیاز مالی، علمی، مشورتی و دارویی، اما در طرف مقابل یک سری نیازهایی است که نیاز روحی و معنوی است که در فطرت انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: گاهی حتی یک کارگر ساده که از صبح با زحمت کار کرده و مبلغی را به عنوان دستمزد می گیرد و در راه خانه به نیازمندی مبلغی را کمک می کند، این کار برای او نیاز است و او از این کمک کردن لذت می برد، کار کارکنان سازمان بهزیستی نیز با وجود شغل بودن از این گونه اقدامات است.

امام جمعه بیرجند خطاب به کارکنان بهزیستی استان گفت: شما مظهر اسم “جبار خدا” قرار می گیرید، یعنی بسیار جبران کننده، یعنی کمبود ها را پر می کنید، وقتی در بدن قسمتی آسیب می بیند، تمام عناصر بدن بیشتر توجه خود را به آن قسمت می گذارند تا جبران آن آسیب شود، در نظام خلقت اینگونه است لذا در نظام اجتماعی نیز باید اینگونه باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در هر قسمتی، کمبودی در افراد جامعه شکل می گیرد باید جبران شود؛ دارو، مشورت و نیاز مالی در برخی ها به وجود می آید و سایر افراد آن جامعه باید آن را جبران کنند، در دین نیز اینگونه است که برای انسان ها خدا وجدان داده و در شریعت آن را تایید کرده و اجری که در این باره قرار داده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت: وقتی پدر یا مادری زمین گیر می شود، فرزند با وفا آن ها را جبران می کند، همانگونه که زمانی که این فرزند در خردسالی ناتوان بود و والدینش او را جبران می کردند.

وی ادامه داد: لذا باید از کار در بهزیستی لذت برد، از لحظه ای که به تمام افراد از نوزاد شیرخوار تا مرد کهنسال خدمت می کنید لذت ببرید، همانگونه که می بینید غرب در مواجهه با جامعه بشری چقدر زشت برخورد می کنند، زن و کودکان را می کشند و آواره می کنند، کودکان در کشورهای اروپایی ناپدید می شوند یا در کوهستان یخ می زنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان، یادآور شد: بیست سال آمریکا در افغانستان بود ۲۰ هزار کودک را از بین برد، در فلسطین و یمن نیز همین طور اما در ایران در سازمان بهزیستی از لحظه ای که نگهداری از افراد انجام می شود و با یک راندمان قابل قبولی به خانه خود بر می گردند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *