خانه / تاپ خبر /  نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: در حوزه مهدویت تولید محتوای تخصصی لازم است/ کمبود های امروز به دلیل اشرافی گری و سرمایه داری است

 نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: در حوزه مهدویت تولید محتوای تخصصی لازم است/ کمبود های امروز به دلیل اشرافی گری و سرمایه داری است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه تولید محتوای تخصصی در حوزه مهدویت ضروری است، گفت: مباحث حوزه مهدویت باید به‌صورت محتوایی در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری و پشتیبانی بنیاد مهدویت استان با اشاره به جمله “وُجُودُهُ لُطفٌ وَ تَصَرّفُهُ لُطفٌ آخر وَ عَدَمُهُ مِنَّا” گفت: این سه جمله معمولی نیست، مبتهرین در بحث های کلامی سه جمله گفتند که این سه جمله سه کتاب است و واقعا اگر این را درک کنیم جشن دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت:  از آن سو چه مشکلی وجود دارد که به این نمی رسیم که پاسخش در خود ما است، در این قضیه یک مسئله بالقوه نیست که منتظر باشیم تا به فعلیت برسد، خدا و حجت خدا آماده هستند اما مشکل در انسان ها است که اگر کمی دقت کنیم در شرایط روزمره نقطه درد درک می شود.

وی افزود: پیش از ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) انقلابی می شود که علاوه بر زمینه سازی ظهور آزمایش بزرگی است، انقلاب اسلامی شد تا از ظلم به عدل پناه ببریم تا دست ظالمین کوتاه شود، اما پیاده کردن این مسئله به خود ما بر می گردد، در بازار، خانه و اداره، در هر لباس و هر زبانی باید خود را درست کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، خاطر نشان کرد:  چندین بار تجربه کردیم که هر بار به اسلام و انقلاب اسلامی عمل کردیم افتخار آفرینی کردیم اما هرگاه به سمت بیگانه رفتیم افتضاح به بار آمده است، مشکل از خود ما است، اصولاً اینکه کار مشکلی نیست، ولی نمی شود، همچون کار هار روزمره زندگی که طرح درست است اما هوای نفس نمی گذارد.

وی ادامه داد: از اسنادی که نسبت به منجی آخرالزمان از زمان خلق آدم وجود دارد تا همه پیامبران و انواع بیاناتی که پیامبر اسلام(صلوات الله علیه) نقل کرده اند که در منابع شیعه و سنی آمده است، یکی از پیشگویی ها جاماسب است که در کتاب خود خبر از وجود مقدس رسول اکرم(صلوات الله علیه) آورده و هم از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) اسم آورده است، جاماسب حکیم ایرانی است که کتاب او جاماسب نامه است.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: جاماسب در کتاب خود می گوید مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه) از اولاد پیامبرآخرالزمان خواهد بود و خصوصیات ایشان و شرایط ظهور و آثار آن را بیان می کند و بعد از مقداری می گوید« بس کنم که اگر بیشتر بگویم زندگی که ما داریم بر ما تلخ می شود» یعنی آنقدر زندگی شیرین می شود و دنیا بهشت می شود، زندگی ما تلخ می شود.

وی ادامه داد: در این دنیایی که با وجود اینکه رسانه های یک در هزار موارد را بیشتر نمی گوید اما همین را که می گوید جز قتل و ویرانی چیز نیست، در دادگاه ها که بین دزد و مال باخته بخواهد قضاوت صورت گیرد، بیشتر از همه خود دزد می داند حق با کیست لذا حرف زدن و زندگی ما، انواع حقوق های نجومی و لنگاری ها را میشه فهمید، اگر این موارد را درست کینم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) ظهور می کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد:  حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) آمادگی بالفعل برای ظهور دارد، اگر فردا همه با یک تصمیم الهی برگردیم و آنچه که فلسفه غیبت است را هم نگاه کنیم می بنیم دلیل آن نیز خود مردم است، از پیامبراسلام(صلوات الله علیه) تا مظلومیت حضرت علی(علیه السلام) و امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) فرزندان ایشان را شهید کردند امروز نیز دشمنان در روایت ها به دنبال حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) هستند تا ایشان را شهید کنند.

وی ادامه داد: در فیلم ها و برنامه هایشان می بینیم که به جنگ با حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) پرداخته اند، باید از حالت بیرون رویم، در زمان ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) دیگر کسی اهتکار نخواهد کرد، اموال روی هم نخواهد کرد چراکه به کارکنان دولت و مردم به حد نیاز خود بر می دارد و کسی نیازی ندارد.

وی افزود: در آن زمان دیگر کمبودی نیست، کمبود ها به دلیل کلک ها، اشرافی گری ها و سرمایه داری ها است، همه به یکدیگر اعتماد دارند، این کره زمین کافی است تا انسان را تأمین کند اما انسان امروزی جز ویرانی کاری نمی کند، بشری که امروز به هر طریقی در جنگ با خدا است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان، بیان کرد:  در کنار این زیبایی های برنامه ها در بحث محتوایی باید متصدیان امر محتوا بهتر کار کنند و مردم را تغذیه کنند، این مردمی که در صحنه های مختلف برای امید به انتظار سختی های مختلف را تحمل کردند، این حضور در صحنه ها به احترام امید به ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *