خانه / چند رسانه ای / تصاویر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حضور روحانیون در مساجد و روستاها باید توسعه پیدا کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حضور روحانیون در مساجد و روستاها باید توسعه پیدا کند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مسئله حضور روحانیون در روستاها و مساجد باید توسعه پیدا کند، گفت: سرنوشت مردم به این گره خورده که راهنما داشته باشند اما اصلاً راهنمایی وجود ندارد، تعداد زیادی از مساجد استان پیش نماز ندارند باید در این جهت فکری برداشت.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان اظهار کرد: مسجد اگر جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند دارای ظرفیت های بالایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: حکومت ها در طول تاریخ به سمت و سویی حرکت کرده اند که مساجد منزوی شده اند و جایگاه اصلی آن ها به حاشیه رفته و از امور مادی و معنوی دور افتاده‌اند.
وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی مساجد باید احیاء شوند، بعد از انقلاب اسلامی موانع داخلی و خارجی زیادی وجود داشته است اما به هر حال باید نسبت به مسجد اهمیت خاصی داده شود و ابتکار حاصل شود تا مسجد در طراز اسلامی کشف شود.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: از گذشته سنت بر این بوده که اداره مساجد به وسیله خود مردم باشد، در حال حاضر نیز این سنت وجود دارد و همینگونه خواهد ماند منتهی در این جهت باید کار شود، سوال این است که چه طرحی وجود دارد که مردم توجه داشته باشند و این وظیفه خود را فراموش نکنند، اینجا دیگر مردم مقصر نیستند ما مقصریم، ما باید در جهت توجه دادن به مردم طرح و برنامه داشته باشیم که این از بالاترین امور خیر است.
وی افزود: بهینه سازی کیفی کارهای فرهنگی زمان بر است اما در جهت کمی که می توانیم قدمی برداریم، ما روستاهای مرزی را رها کردیم و بیگانه در آنجا مواد مخدرصنعتی توزیع می کند، حداقل یک روحانی آنجا نیست که مردم را نصیحت کند، این خیلی عجیب است که بسیاری از مساجد و روستاها امام جماعت و روحانی ندارند.
امام جمعه بیرجند در پایان، خاطر نشان کرد: مسئله حضور روحانیون در روستاها و مساجد باید توسعه پیدا کند، سرنوشت مردم به این گره خورده که راهنما داشته باشند اما اصلاً راهنمایی وجود ندارد، تعداد زیادی از مساجد استان امام جماعت ندارند که باید در این جهت فکری برداشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *